MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 4 av 20 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Next

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 4 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Man 11 Mai 2009 - 12:15

Oj sann der sto jeg jo Embarassed
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 4 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Man 11 Mai 2009 - 12:38

Tar en liten stund før ting oppdateres. sunny
Trippel
Trippel

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Man 11 Mai 2009 - 12:45

Men det har ikke noe med oppdatering å gjøre.
Når LiseTone ser på medlemslisten så finner hun ikke de som står skjult, før hun sorterer listen annerledes.

Sist endret av Solsikke den Man 11 Mai 2009 - 12:54, endret 1 gang
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Man 11 Mai 2009 - 12:52

Admin ( Steinar) har langhelg, omgås trolig folk IRL, hvordan kan han! men jeg kan spørre han når han er tilbake. Wink

Hm. Hvis det er et problem at du ikke synes på medlemslista når du reistrerer deg som skjult, så kan du godt liste deg usett inne på forumet og likevel være på medlemslista. ( Å, Guri, nei Cool jeg gidder da ikke gå inn på Forumet Hver Dag Embarassed, har da så mye annet å drive med. Eller: Jeg vil ikke at noen skal finne ut at jeg er våken / hjemme akkurat nå.)
Det er bare å la være å logge seg inn det.

Sist endret av Inger Johanne den Man 11 Mai 2009 - 13:22, endret 1 gang
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Man 11 Mai 2009 - 12:56

Trykker ok så oppdateres det med en gang Wink
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  Trippel Man 11 Mai 2009 - 14:23

Hei LiseTone Hvordan lister du medlemstilsta når du ser på den? Er det sist registrerte, antall innlegg eller hva?
Trippel
Trippel

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Man 11 Mai 2009 - 15:07

Når jeg går inn på den er den etter "last visit".den står jeg ikke på, klikker så på etter antall innleggg og der står jeg.
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Man 11 Mai 2009 - 16:04

Dette går i surr for meg, derfor spør jeg hva er det LiseTone vil?
Er det noe hun ikke får til?

Og ettersom det er vær i dag, vårvær av første klasse, så tar jeg en soft ice - for dette er jo en kafe også?

Har vi noen som serverer her? Very Happy
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Man 11 Mai 2009 - 16:40

Som jeg har skrevet før jeg bare tester det å stå skjult. Det er ikke noe jeg ikke får til.
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Man 11 Mai 2009 - 16:41

En lek, altså. OK Basketball
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Tir 12 Mai 2009 - 0:50

OK, "testing testing one two one two",
det sa man når man skulle sjekke anlegget før jobb.

En av de andre, han sa "testing testing eplekake".
Anlegget deres funka det også. Som regel.

Mye feedback den gangen, men da betød feedback noe annet,
det var en grusom lyd fordi anlegget ikke var riktig plassert.

Da er det det LiseTone gjør da, tester anlegget på en måte Very Happy

For å være helt sikker, det er LiseTone uten bindestrek?
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Tir 12 Mai 2009 - 10:39

Hei alle sammen.

I dag er det den internasjonale sykepleierdagen. Jeg hilser til alle andre sykepleiere her inne, medlemmer og evt lesere! Very Happy
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Tir 12 Mai 2009 - 11:05

Det finnes jo internasjonale dager for omtrent alt mulig.
Jeg skal notere meg 27 oktober og gi den mislykkede Hr. Panda en ekstra klem.
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Tir 12 Mai 2009 - 11:23

Ja, det er uten bindestrek, til vanlig her hjemme blir jeg stort sett kalt Lise. Wink
Og foøvrig er det bare 4 som heter Lise Tone i hele landet.

Sist endret av LiseTone den Tir 12 Mai 2009 - 11:50, endret 1 gang
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  Julestjerne Tir 12 Mai 2009 - 15:11

Utrolig hva vi engasjerer oss i dere. Nå er det hvem som står på medlemslista eller ikke. Bare til informasjon så står ikke Katitzi der, og heller ikke Kari 50 som er de siste registrerte.

Lise Tone står heller ikke der, men hun står under antall innlegg hvis jeg sorterer etter det.

Dette var artig syntes jeg - deilig å snakke om ingenting - slik skal det være på en kafe av klasse, slik som denne. Very Happy Very Happy
Julestjerne
Julestjerne

Til Toppen Go down

Poste  Trippel Tir 12 Mai 2009 - 16:34

Joda, de står der alle sammen. Hvis du klikker på "joined date", kommer Kari-50 opp som nummer 1, Katitz nummer 2 og Lise Tone nummer 67. Den teller omvendt, slik at den sist innmeldte er nummer 1 osv.
Trippel
Trippel

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Tir 12 Mai 2009 - 17:46

Det er ganske lett for meg fordi vi hadde en i klassen som het Tone-Lise, så da er det bare å huske at det er å snu navnene bak frem, så derfor husker jeg at det er LiseTone som er her Very Happy

Og ja Julestjerne, det er så deilig å snakke om ingenting.
Det er nemlig klasse over det! Laughing
Oldiser og gamle Øysteinere.
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Julestjerne Tir 12 Mai 2009 - 18:19

WOW,hva du kan Trippel, I love you og vips der var de alle sammen - og 78 medlemmer!
Julestjerne
Julestjerne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Tir 12 Mai 2009 - 23:30

Noen er rå på data Very Happy

Er det det samme å telle bakvendt som det er å bakke snakvendt?
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Trippel Ons 13 Mai 2009 - 0:24

Samme det nøyaktig ja Very Happy
Trippel
Trippel

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Tor 14 Mai 2009 - 13:34

Fra tid til annen kommer det kommentarer angående ”useriøse” innlegg som ikke har noe med sykdommen vår å gjøre. Noen liker ikke at det er så mye ”pjatt” her inne.

Grunnen til at jeg begynte å ferdes på internett i utgangspunktet den gangen i nittenhundreogbrødmangel, var at jeg sluttet å jobbe ute. Å ha kontakt med andre mennesker på nettet ble min erstatning for den sårt savnede sosiale kontakten med kolleger. For eksempel i lunsjen. Jeg var vant til hektiske dager, jobbet med mennesker og holdt på å gå på veggen av plutselig å skulle gå hjemme.

Det behovet for sosial kontakt på nettet har endret seg med årene, men jeg synes fremdeles det er fint med et sted som denne cafeen. Et lite pustehull i en ellers travel og alvorlig nok hverdag. Uforpliktende ”pjatt” har en verdi i seg selv, vi skriveglade med god fantasi kan gå litt amok og jeg kan komme på besøk uten å måtte stryke håret først.

Og for å følge opp det Inger Johanne reflekterte over her tidligere: ja, nettvenner kan bli virkelige gode venner. Eller kjærester, for den saks skyld.
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  Julestjerne Tor 14 Mai 2009 - 14:33

Helt enig med deg sunny sikke.
Den første tiden, da jeg var nydiagnostisert, var jeg ikke noe særlig interessert i "pjatt" men kun i fakta.

Det jeg lette overalt etter var folk som tiltross for sin MS - var friske.

Ettersom tiden har gått har jeg tildels sluttet å lete, fordi jeg har skjønt at mange med MS har et godt liv - selv om de ikke er helt friske. Deriblandt meg selv.

På bakgrunn av dette, og at diagnoseskrekken har lagt seg, har jeg fått et større behov for å"pjatte"

Selv om jeg har vært på jobb - så stikker jeg innom kafeen vår - bare for å "sjekke trykket"
Julestjerne
Julestjerne

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Tor 14 Mai 2009 - 19:10

Cool I en diskusjon på ...., ble det bl.a. hevdet at det var for mye pjatt og tulleprat på .... Dette sagt i en litt nedlatende tone, "vi omgås mennesker IRL og kan tulle med dem, det er nesten litt stakkarslig å sitte å tulle og tøyse på nettet. Nei, på nettet skal vi være grusomt seriøse, moro kan man ha andre steder!".
Jeg er kjempeglad for at det finnes et forum, hvor det går an å være både seriøs og useriøs. De fleste skjønner sikkert at man ikke finner lange, alvorlige artikler om MS akkurat her i denne tråden. Når man av forskjellige grunner ikke kan sitte og fleipe med folk IRL støtt og stadig, er denne forumcafeen helt glimrende! Hyggelig betjening her og. Og så har de alltid det man ønsker seg! Cool

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Tor 14 Mai 2009 - 19:17

Da vil jeg si til dem på det andre stedet, jeg vet ikke hvor, tenk på dem som ikke greier å komme seg ut, dem må da få tulle litt også, det er derfor vi har denne tråden her jocolor jocolor jocolor jocolor
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Tor 14 Mai 2009 - 20:47

Jepp, LiseTone! Kjenner at jeg ikke er like sosial IRL, som jeg var for 10 år siden. Det er dels grunnet min helsetilstand, nå bruker jeg det meste av energien til å ha det fint med mine nærmeste. Men jeg har jo fortsatt behov for litt "sosialt liv" utenom det. Internet er absolutt ingen "b-løsning"!
flower

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 4 av 20 Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Next

Til Toppen