MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 20 av 20 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  svarthyll Man 7 Nov 2011 - 16:55

Vansklig å finne plass siden favoritt kafeen min er stengt, men jeg får fortsette her... fått som ventet avslag, rablet ned noe selv og sendte anken. Bare for å ha gjort det. Avslaget var godt begrunnet så jeg såg ikke noe behov for expert hjelp for å anke. Jeg fikk selvfølgelig saks dok. Kjøper en bil i en kamerats navn, tar over den når jeg får ny stønad i januar neste år king Selvfølgelig betaler jeg forsikring og vegavgift på to biler i ett år, men kan ikke vente med å kvitte meg med "droget" afro Jada... jeg vet... kjøper 07-08 mod neste år og slipper unna med 4500,- ganger to i omregistreringsavgift.... ingen pris for en rik sunnmøring med to cup gull i lommen jocolor
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Kafetreff ute i den virkelige verden, som feks i Drammen.

Poste  Inger Johanne Ons 9 Nov 2011 - 18:22

Til Tone som spør om MS-treff på kafé Påfyll i Drammen:

Ja, der er jeg hver gang, nesten. Det er på onsdagsformiddagen fra 10:30 til nærmere kl 13, men vi reserverer ikke bord i desember. Alle medlemmer av lokallaget av MS-forbundet har fått invitasjon i sommer/høst.

Jeg kunne skrevet om det her da, men glemte å tenke på det.

Vi startet opp fordi noen etterlyste et treffsted for pmMS som var sykmeldte, uørepensjonerte eller av andre grunner ikke var på jobben på formiddagen. De som etterlyste tilbudet, så vi aldri, men mange andre har dukket opp litt til og fra.

For den som vil lage et IRL-kafetreff (altså kafé ute i virkeligheten) for pmMS, kan jeg si at i vårt tilfelle begynte vi så tidlig på dagen for å fange opp noen som er ferdig på ei tidlig treningsgruppe, men 11 til 12:30 hadde nok vært greit nok. Vi snakket med kafeens daglige leder, som syntes det var OK, bare alle kjøpte noe. Kafeen er lett å trille inn i, og det er grei tilgang til handikaptoalett.

Vi gjorde dette via lokallaget, likemennnene i samarbeid med styret. Da har man noen i ryggen som kan gi ut informasjon og noen som er vant til å prate med folk de ikke kjenner som er tilstede. Ideelt sett burde det vært 3 stk, et styremedlem ( eller to om man bare har en likemann) evt en frivillig ellers. Med 3 stk, går det bra om en av de ansvarlige ikke kan komme en dag, og særlig om 2 ikke kan komme. ( Jeg har sittet på kafeen med feber...)

Vi valgte å ha det hver uke for at alle skulle huske når det var. Det ble litt mye forpliktelser.... Hvis man tar første onsdag i måneden, går det jo også bra, da trenger en kanskje ikke være 3.

Den styrte igangsettinga varer ut året. Da er det alltid noen der som føler et særlig ansvar for opplegget. Det viktigste er å faktisk være der, så ikke en helt ny som kanskje ikke kjenner noen kommer til "tomt bord". Over jul regner vi med at det enten fortsetter av seg sjøl, eller dør ut om det ikke er behov.

Det er mange måter å gjøre dette på. Jeg vet det skjer andre steder i landet også.Måten en gjør det på, varierer med lokale forhold. Noen treff utgår fra ei vennegruppe som inkluderer andre inn så gruppa blir åpen for alle.

Så er det selvfølgelig også vennegjenger som treffes. Da har kanskje ikke alle samme sykdommen en gang.

Surprised Oj, SÅÅÅ langt svar haddde du ikke ventet, Tone?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Lierdama Tor 10 Nov 2011 - 16:22

Du har helt rett IJ, det ble et lenger svar enn forventet, men dermed veldig informativt! (Takk)

Nå når du skriver om det begynner det å demre i hjernebarken. Min lokale huske-instans mener å ha lest om dette i melding fra lokallaget. Jeg har sikkert ikke bruk særlig energi på info da jeg skjønte at jeg ikke har muligheten til å delta. Onsdager er det jobb for meg og ikke mulig å dra på kafè.

Høres jo ut som et fint treffpunkt. Håper det har vært et vellykket prosjekt.

Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty ?

Poste  svarthyll Tor 24 Nov 2011 - 16:19

king
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Fre 30 Mar 2012 - 19:47

sunny Hallo, godtfolk.

Jeg har det bra, er bare så innmari lei MS. Ikke at jeg har hatt så mange plager av MS-fienden om dagen,men jeg har prata om den både her og der i årevis, misjonerende og skravelte som jeg er, og plutselig fikk jeg SÅÅÅÅ nok.

Jeg bort fortsatt i Drammen, i sommer flyttet jeg til en leilighet med litt trapper og ingen klar løsning for plassering av en skuter om det skulle trengs, for jeg blir jo ikke verre, for det første, og så ble jeg så sliten av å være med å styre borettslaget der jeg bodde før. Ingen andre ville og kunne samtidig. Her jeg bor nå, klarer de det sjøl, og jeg kan styre med andre ting. Som IRL-kafeen ( se et par innlegg over). (Men der har jeg også sluttet å styre og ordne. Nå er det mest sånn med den kafeen at når de jentene som trener på Trimmen får det for seg, så slenger de innom Påfyll, men det er ikke hver onsdag det kommer noen. )

Jeg tror en kort snutt om meg kommer i neste MS-bladet, forresten. Som handler om at noen av oss, ( som jeg, hurra cheers ), ikke blir så veldig dårlige.

Nå går det mot påske, og i påsken pleier jeg alltid å tenke på mine hybelkaniner. De har navn: Fjodolf, Tjodliek og Gustulf. Gustulf er mest infam og prater mest. Av og til lurer de seg til passordet mitt og skriver på min profil.

Jeg undres om de kommer til å skrive noe dene påska? Et år sølte de de tekstilfarge fra sprayflaske på seg og opptrådte som påskekyllinger... Jeg tør ikke love noe, om nå denne lovingen handler om å spare dere for historier om de tre gæringene eller om det handler om å skrive noe. Vi får se hvor stille det blir. Eller om jeg får lyst til å skrive noe på bloggen min i stedet, der jeg heter tanteMy. Hybelkaninene har aldri vært der, men jeg tror Gustulf har lurt seg inn i form av sitt alias VinKorkNissen.
Og blir det stille igjen fra denne kanten, får jeg for sikkerhets skyld ønske god påske. Cool
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Lør 31 Mar 2012 - 1:37

Vi forlanger en oppdatering fra Fjodolf, Tjodliek og Gustulf! Har det kommet flere barn? Hvordan går ekteskapet? Satser på at de er trofaste og ikke menger seg med andre dyr? La oss høre. Trenger nyheter. Har svært lite omgang IRL for tiden og Internet har blitt min store trøst.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Man 2 Apr 2012 - 13:51

Hei
I natt vart Lissie fødd, min katt nr 2 I love you cat cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Man 2 Apr 2012 - 14:11

Gratulerer! flower flower flower cat cat
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Man 2 Apr 2012 - 20:15

For å legge inn bilder er det greit å først laste dem opp på imageshack. Knapp nummer 15 fra venstre.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Man 21 Mai 2012 - 11:48

LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 20 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 20 av 20 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet