MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 2 av 20 Previous  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Next

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Søn 19 Apr 2009 - 0:43

GRATULERER Lise Tone!

Piercing er tøfft, ikke hør på Svarthyll, han er bare gammaldags cheers
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Søn 19 Apr 2009 - 11:47

Takk Takk sunny
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tir 21 Apr 2009 - 16:52

Jeg skulle snakket med henne som het Lonnie på Øisteins, om noen seriøse ting som ikke har med Forumet å gjøre. Vet jo ikke om hun er her, men kanskje noen kjenner henne eller har mailen så de kan videreformidle det til henne? Hun finner meg nok uten å måtte registrere seg her, tenker jeg, om det er et poeng. Cool
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Venner på Internett

Poste  Inger Johanne Fre 24 Apr 2009 - 21:26

Smile fikk tak i Lonnie.


Har sittet og gjort meg noen tanker om Cyberspace-venner. Er de nødvendigvis ikke ekte venner? Jeg har en god venninne som jeg aldri nesten ser i virkeligheten, men prater med nesten daglig. Men en dag hadde jeg praktiske problemer, og da dukket hun opp, lys levende. Det betinger jo at man faktisk ikke bor umulig langt unna hverandre. Jeg har en annen. Hun prater jeg også mest med på nett. Men av og til treffes vi. Snart skal vi sees.

Noen ganger, når dagsformen er dårlig, er det greit å kunne føre en samtale der det kan legges inn pauser når det passer. Og man kan plukke opp tråden når man selv vil. En nettvenninne skriver jeg ofte til om morgenen. Da tror jeg hun stort sett sover. Men det hender jeg får en mail når jeg står opp som hun skrev mens jeg sov.

Det er kjemperart å plutselig treffe en sånn venn fra nettet. Her om dagen drakk jeg kaffe men en. Det var veldig hyggelig. Jeg hadde trodd hun så annerledes ut. Men hun snakket jo som hun pleier å snakke, så da kjente jeg henne igjen.

Jeg tror forumet og andre treffrom på nettet kan være gode måter å møte andre på når man ikke er så mye ute av døren. Jeg har det ikke leit når jeg sitter inne, jeg er en del ute og har venner rundt omkring, men jeg jobber ikke, og av og til er mine nettvenner en erstatning fra den praten andre har i lunsjpausen sin. Er ikke det greit?

Her en dag hørte jeg stemmen til en av dere for første gang. Det var noe kluss med forumet vi måtte ordne fort, og da er telefon av og til praktisk. Det var veldig hyggelig. Og enda hun hadde riktig dialekt i forhold til der hun bodde, så ble jeg overrasket. Hadde ikke tenkt så mye over det...

Vel, nå har jeg pludret ferdig om dette...


Sist endret av Inger Johanne den Lør 25 Apr 2009 - 9:34, endret 1 gang
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Fre 24 Apr 2009 - 22:40

pig Det var meg hun snakket med og jeg er fra Grisbygda, langt oppi dalom cheers
Egentlig en nynorsk bygd, men bodde litt lenge og et år med skole i Oslo derfor er det mest bokmål, men smsene til vennene mine hadde dere ikke fortstått mye av, for dem er på dialekt drunken
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Fre 24 Apr 2009 - 23:21

For meg hørtes det ut som Gudbrandsdøl. Cool
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Lør 25 Apr 2009 - 15:04

La oss si det sånn, jeg forstår alt hva Arne Brimi sier cheers
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Solsikke Lør 25 Apr 2009 - 16:10

lol! Beste forklaringen jeg har hørt på lenge, Lise Tone.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Lierdama Lør 25 Apr 2009 - 16:52

Gubben min ble engang omtalt som "han med statsminister-dialekt".
Det var da Bondevik ledet regjeringen.
Og gubben syns det var ekstra stas å være fra Romsdal når snakkingen hans ble beskrevet på den måten.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Lør 25 Apr 2009 - 22:13

Trener på å snakke som Willoc men får det ikke til Very Happy

Politikk, sex og religion skal visst være forbudt å snakke om, men Bondevik?
Jeg skriver to linjer jeg, så kan dere lese mellom linjene Very Happy

-----------------------------------------
-----------------------------------------

Ah, det var godt å få det ut Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Milla Lør 25 Apr 2009 - 23:06

jeg er ikke utenfor dør så mye. kanskje en gang i mnden om jeg er heldig med formen. mine venner er på nett. de fleste i usa. jeg regner dem som venner.

om æ skoilla snakka min rættframtrøndersk hr på forume, villa mang fått problema m å fortått alt æ si. så det gjør jeg ikke, av respekt for dere Wink bokmål blir fremmedspråk for meg, det går mest på rættframtrøndersk eller engelsk.
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Lør 25 Apr 2009 - 23:35

Det er gøy med alle dialektene Very Happy
Selv om det er mange jeg ikke klarer å plassere. Embarassed

Jeg er også sjelden ute, men nå søker jeg på støttekontakt og sender mail og sms til alle jeg kjenner, så neste uke er det tur ut.
Hvis jeg er i form Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Lør 25 Apr 2009 - 23:41

Nå trur jæ atte jæ hadde schønt å du siær likavæl jæ dasu'sette, men så har følka i nær'etn hær samma dialekata såm'n Rajmon såm va' på TV'n. Han ha blitt så stor på't at'n nesten ente ær t å preke me lenger. Laughing Laughing Laughing Laughing Før ente å preke om døm filmstjærnene i Lange Flate Ballær.

Heldigvis har jeg bodd så mye borte fra "himbygda" at jeg har fått en ganske avslepen dialekt, men kommer jeg sammen med noen med rette språket så kan jeg da jeg også. Razz Razz Razz Razz
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Søn 26 Apr 2009 - 1:46

E for min del syns at dialektæ e som ein bunad, den e et kjennetein på å henne mi kommæ fra.

Hær i min del a landet "sjibbæ mi teila på tåka" å hvis du vil "kan e kåmme opp te du" Cool

Trippel, du er vel Østfolding, Særp eller noe?
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Søn 26 Apr 2009 - 9:24

No Gustulf speaking: hK (= IJ) har bodd så mange steller atte a hakke no dialekt lenger å snakke åm, men jæ , Gustulf har mi helt egen dialekkt å ortogaffi. ( Men enkli fåkke jæ værra i denna trå'n, ikke si no tell Inger Johanne= hK)
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Søn 26 Apr 2009 - 9:59

Ikke Sarpsborg, men nesten. Vet du hvor de "stjernene" jeg omtalte holder til er du på rett plass. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Nanna Søn 26 Apr 2009 - 10:20

elephant Næmmen, så kooshlig'a Trippel. Jeg bor på de derre øyene, som ligger utenfor den byen stjernene Like a Star @ heaven kommer fra. Men dialekten er vel heller en salig blanding... Vokst opp i Danmark (det tror jeg nå at ingen kan høre), flytta til Oslo vest, men lærte norsk av mine venner fra Oslo øst, nå østfolding på 8. året... Men jeg er vel rimelig SØRING i hvert fall. elephant

Nanna


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Søn 26 Apr 2009 - 13:41

Det var da trivelig. Jeg har masse slekt der jeg, kanskje vi kjenner hverandre..? Det hadde vært artig. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Søn 26 Apr 2009 - 15:04

E æ døl,å har ilt i mågå i dag, å nest ti ryggje Wink
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Solsikke Søn 26 Apr 2009 - 15:10

Vi som snakker bokmål og ikke har antydning til fin dialekt kan bare ha det så godt.

Lise Tone, god bedring Wink

Trippel, Hvaler er flott. Har slekt der Wink
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Søn 26 Apr 2009 - 15:35

Så du forsto hva ilt betyr Sol Question
Takk Takk Wink
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Nanna Søn 26 Apr 2009 - 15:40

Nå føler jeg meg bare såå kjedelig... Ilt er det samme som oksygen på dansk. Jeg regner med at det ikke er oksygen du prater om, og jeg skjønner at det er et eller annet dumt... Så, ehh..., god bedring, det årner sæ nok!

(Hilsen den dialektløse Rolling Eyes ).

Nanna


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Søn 26 Apr 2009 - 15:45

Det er noe som ordner seg på et par dager for å si det sånn. Very Happy Takk takk.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Milla Søn 26 Apr 2009 - 15:57

å ha vondt i magen og nederst i ryggen, er ikke godt. håper du føler deg bedre snart Smile
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Søn 26 Apr 2009 - 16:20

Det gjør jeg sikkert Razz
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 2 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 20 Previous  1, 2, 3 ... 11 ... 20  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet