Forumkafeen der man kan skravle i vei
+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters
Side 3 av 20
Side 3 av 20 • 1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20
Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei
Hvaler er bare såå suverent! Nå har alle hyttefolka kastet misunnelige blikk på meg hele ettermiddagen; de må dra hjem, (først må de tilbringe en god stund i bilen), mens jeg bare kan bli her! OK, de er litt dårlig med "hvit jul" her, men nå som jeg har blitt helt hekta på rullestolpigging, er det helt greit.. .
Nanna
Jeg har en fetter som har hytte på Hvaler, kanskje han er av dem som har kasta laaaange blikk i dag, Nanna
LiseTone
Solgte hytta på Hvaler for 3 år siden...... orket ikke alt styret med både hus med stor hage og hytte på 2 mål. Ikke hadde den strandlinje heller, så jeg angrer ikke. Vil jeg til Hvaler er jeg 30 minutter unna og slekta blir sååå glade for å se meg. Og denne uken solgte jeg campingvogna så nå kan en si jeg konsoliderer stillingen. For tiden er jeg på jakt etter en passende leilighet jeg kan leie på Gran Canaria neste vinter/vår. Men det er sååååå dyrt!
Trippel
LiseTone, fra den engelske ordet "ill" for syk. Jeg hadde "språklapskaus" på gymnaset, det har satt sitt preg
Trippel, noe bestemt sted på Gran Canaria, eller uansett hvor på øya?
Trippel, noe bestemt sted på Gran Canaria, eller uansett hvor på øya?
Solsikke
Vi har mange ord for å vera sjuk, ill, låk, skral.
I natt våkna jeg av et brak klokka 4 det var ikke torden men katta som reiv ned 2 blomster fra vinduet og knuste en pottesjuler, har hatt ho bare noen dager, så jeg kunne ikke bli sint på henne, men ho havna ute, har ikke sett henne siden
I natt våkna jeg av et brak klokka 4 det var ikke torden men katta som reiv ned 2 blomster fra vinduet og knuste en pottesjuler, har hatt ho bare noen dager, så jeg kunne ikke bli sint på henne, men ho havna ute, har ikke sett henne siden
LiseTone
"Skriftspråk på talemålets grunnlag" het det. Det ble heldigvis avviklet året før jeg startet på lærerskolen. Men de skulle skrive som de snakket Rot? Ja!
Her sovnet man mellom flere brak i natt, det var Tor med hammeren som skremte ut fæle ting tror jeg. Katta har vi ikke sett på lenge
Jeg vil feire, kan jeg få er glass vann? Jeg har vært ute i dag. Igjen!
Bare sittet på i bilen, men likevel, folk og veier og folk og biler og folk og sol og hvitveis og og og..
Snø og kulde er nok mer begrensende enn jeg hadde tenkt...
Her sovnet man mellom flere brak i natt, det var Tor med hammeren som skremte ut fæle ting tror jeg. Katta har vi ikke sett på lenge
Jeg vil feire, kan jeg få er glass vann? Jeg har vært ute i dag. Igjen!
Bare sittet på i bilen, men likevel, folk og veier og folk og biler og folk og sol og hvitveis og og og..
Snø og kulde er nok mer begrensende enn jeg hadde tenkt...
sarasara
Hei Sol Nei, det spiller egentlig ikke så stor rolle, men hadde håpet å havne i sør.
Jeg satt her fredelig og fordragelig med katta på fanget i natt. Vet ikke hvem av oss som skvatt høyet da det smalt første gang. Og for et styrtregn! Vel, vel. Nå har det tordnet 1 gsng då nå rt fry bare 2 ganger til før vi kan gå og bade!!!
Jeg satt her fredelig og fordragelig med katta på fanget i natt. Vet ikke hvem av oss som skvatt høyet da det smalt første gang. Og for et styrtregn! Vel, vel. Nå har det tordnet 1 gsng då nå rt fry bare 2 ganger til før vi kan gå og bade!!!
Trippel
Har vært på en liten ferie. En pollenferie. Jeg er nemlig å allergisk, og nå har jeg vært borte i tre dager og to netter og sluppet "ekstrem spredning" som klør i øynene og i nesa og tetter hode og bryst. Tenk om det hadde vært et sted en kunne reise der MS-en ikke nådde. MS-fri sone...
OK, nå klør det igjen, men det må jo til for å få vår...
OK, nå klør det igjen, men det må jo til for å få vår...
Inger Johanne
De siste dagene har jeg gjort hageting. Det er sånne slitsomme, kjedelige ting som må gjøres og som man aldri blir ferdig med.
I går kveld var jeg ute og plukket sesongens første snegler.
De slimete ekle dyra gjør at jeg nok en gang tenker grønn asfalt og planter i potter på avgrenset sted. Hvorfor vi fortsatt vil ha hus og hage skjønner ikke jeg. Det er ikke så gøy å luke bed. Man kan fint ha roser i potter, de må ikke ned i jorda.
Jeg har tenkt framover de siste årene. Enkelt vedlikehold. Men når det gjelder tomta er det fortsatt langt igjen, fordi det koster penger. Det er dårlig med gartnere på hjelpemiddelsentralen.
Man får støtte til utbedring av bolig. Jeg skulle ønske det gjaldt den hersens hagen også. Da hadde det blitt fint her, og den dominderende fargen ville ikke vært grønn.
I går kveld var jeg ute og plukket sesongens første snegler.
De slimete ekle dyra gjør at jeg nok en gang tenker grønn asfalt og planter i potter på avgrenset sted. Hvorfor vi fortsatt vil ha hus og hage skjønner ikke jeg. Det er ikke så gøy å luke bed. Man kan fint ha roser i potter, de må ikke ned i jorda.
Jeg har tenkt framover de siste årene. Enkelt vedlikehold. Men når det gjelder tomta er det fortsatt langt igjen, fordi det koster penger. Det er dårlig med gartnere på hjelpemiddelsentralen.
Man får støtte til utbedring av bolig. Jeg skulle ønske det gjaldt den hersens hagen også. Da hadde det blitt fint her, og den dominderende fargen ville ikke vært grønn.
Solsikke
Der er jeg bare sååååå enig Sol. Har ikke så mye roser, men en haug med busker som vi planta dengang tomta var ny og litt naken. Nå har buskene vokst seg til trær og må klippes jevnlig. Tror vi tok en halvmeter av toppen i år og det samme i fjor, så det må gro godt her. Jeg har en Rhododendron som jeg fikk av min mor den gang huset var nytt. Nå har den blitt så stor at den har nådd huset og jeg må forberede meg på en skikkelig snauklipping, bare blomstringa er over for i år. Prøver å ta godt vare på den ettersom giveren nå er borte og den er et hyggelig minne. Ellers har jeg endel stauder. De dukker nå opp på de utroligste steder og jeg lar dem gro. Koselig med litt farge innimellom alt det grønne. De krever egentlig endel jobb, men ikke hos meg. Har en "naturhage" . Plenen skulle vært frest opp og planert på nytt, men det ligger laaangt nede på listen.
Trippel
I år skal det skje - hele hagen skal graves opp med en gravemaskin. Har omsider bestemt meg. Jeg er så lei av å luke skvallerkål og annet ugress.
Det har vært litt uenighet mellom meg og den andre halvparten, som slett ikke luker, om vi skal ha denne hagen eller ikke.
Vel - jeg vant.
Håper det er litt fjell under all jorda og barken slik at jeg kan spyle det reint, for så å ha noen flotte roser i potter.
Enkelt og deilig. Gleder meg.
Det har vært litt uenighet mellom meg og den andre halvparten, som slett ikke luker, om vi skal ha denne hagen eller ikke.
Vel - jeg vant.
Håper det er litt fjell under all jorda og barken slik at jeg kan spyle det reint, for så å ha noen flotte roser i potter.
Enkelt og deilig. Gleder meg.
Julestjerne
I min tidligere "borettshage" vurderte jeg å tilby skavllerkål til selvplukk... Men NÅ, lykkelige meg, har jeg kun en hellelagt terasse med mulighet for krukker og stæsj, og så felles plen som Andre klipper. O salighet.
Inger Johanne
Det er såååååå koselig altså - med den lille blå streken oppe i høyre hjørne - der det står ONLINE.
Der jeg kan se hvem som er her samtidig med meg.
Det gir et slags sammhold, syntes jeg.
Der jeg kan se hvem som er her samtidig med meg.
Det gir et slags sammhold, syntes jeg.
Julestjerne
Klart det gjør det! Men nå bør vi vel legge oss snart?
Trippel
Brukere
Stusser litt over at det står at forumet harr 77 brukere, men medlemslisten viser bare 74 medlemer, er ikke brukere og medlemmer det samme?
Det står også at den siste registrerte bruker er Katitzi, men jeg finner ikke han/henne i medlemslisten. Hvorfor er det slik?
Legger spørsmålet her på kafeen, fordi jeg ikke fikk det inn noen annen vei.
Det står også at den siste registrerte bruker er Katitzi, men jeg finner ikke han/henne i medlemslisten. Hvorfor er det slik?
Legger spørsmålet her på kafeen, fordi jeg ikke fikk det inn noen annen vei.
Julestjerne
Hun har sikkert haka av på at hun vil være skult medlem
LiseTone
Hvis jeg sorterer medlemslisten etter antall innlegg, da viser listen at det finnes 77 medlemmer.
Nå har jeg satt meg som skjult så det synes ikke om jeg er innlogget eller ikke, men jeg finnes fortsatt på medlemslisten og man kan se når jeg sist var inne.
Nå har jeg satt meg som skjult så det synes ikke om jeg er innlogget eller ikke, men jeg finnes fortsatt på medlemslisten og man kan se når jeg sist var inne.
Solsikke
Forstår jeg deg rett i at du har lett etter tilbakemeldingstråden? Den ligger i den øverste avdelingen. Men på en kafe, kan en jo skravle om alt.
Jeg vet ikke hvorfor du ikke så alle medlemmene, men når det oppstår noe sånt, kan en prøve å lukke og åpne igjen.Kanskje du har vært tilkoblet siden før hun meldte seg på? I såfall vil kanskje ikke listen din være oppdatert.
Jeg vet ikke hvorfor du ikke så alle medlemmene, men når det oppstår noe sånt, kan en prøve å lukke og åpne igjen.Kanskje du har vært tilkoblet siden før hun meldte seg på? I såfall vil kanskje ikke listen din være oppdatert.
Inger Johanne
Nå har jeg registrert meg som skult medlem, jeg står fortsatt på framsida her.
Og på medlemslista står det 74 medlemmmer, og på framsida står det er det 77 medlemmer.
Jeg har logga meg ut og inn igjen og klikka på oppdater flere ganger, er det noe mere jeg kan gjøre??
Og på medlemslista står det 74 medlemmmer, og på framsida står det er det 77 medlemmer.
Jeg har logga meg ut og inn igjen og klikka på oppdater flere ganger, er det noe mere jeg kan gjøre??
LiseTone
Tror kanskje det kan være snakk om noen som har meldt seg inn for så å melde seg ut. Noen har kanskje også meldt seg ut og inn igjen?
Trippel
LiseTone skrev:Nå har jeg registrert meg som skult medlem, jeg står fortsatt på framsida her.
Du vil fortsatt finne navnet ditt på forsiden når du står som skjult, men da er det i kursiv og kun du kan se det.
Solsikke
Ok takk, bare tester dette jeg, men navnet skal vell ikke fjernes fra medlemslisten?
LiseTone
Bare hvis du melder deg ut, men det hadde du vel ikke tenkt å gjøre?
Trippel
Solsikke skrev:Hvis jeg sorterer medlemslisten etter antall innlegg, da viser listen at det finnes 77 medlemmer.
Lise Tone. Joda, du er der, forsøk det jeg gjorde.
Solsikke
Side 3 av 20 • 1, 2, 3, 4 ... 11 ... 20
Side 3 av 20