Forumkafeen der man kan skravle i vei
+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters
Side 5 av 20
Side 5 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20
Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei
Hvor er "Real Life" BTW?
Man skal være trøtt kvelden etter å ha feiret 17 mai. Det har alltid vært slik. For mye is, for mye pølse, for mye spenning, for mye skrik og for mye av alt. Da skal man være sliten.
Og det er de.
Alle sammen.
Slitne.
Dette kom jo til og med etter at Norge eller Aleksander Rybak vant Melodi Grand Prix? Ikke rart at folk er slitne?
Det første Aleksander Rybak sa da han ble intervjuet av den norske damen hvis navn jeg fortrenger, var at "Nå håper jeg at ingen legger fra seg denne" og så holdt han fiolinen opp i været
Han har øvd mye.
Han kan!
Kan du en ting godt, er det lettere å lære seg andre ting også.
Konsentrasjon og utholdenhet.
Det er det jeg alltid har sagt, alle skulle heller spille fioliiin
Man skal være trøtt kvelden etter å ha feiret 17 mai. Det har alltid vært slik. For mye is, for mye pølse, for mye spenning, for mye skrik og for mye av alt. Da skal man være sliten.
Og det er de.
Alle sammen.
Slitne.
Dette kom jo til og med etter at Norge eller Aleksander Rybak vant Melodi Grand Prix? Ikke rart at folk er slitne?
Det første Aleksander Rybak sa da han ble intervjuet av den norske damen hvis navn jeg fortrenger, var at "Nå håper jeg at ingen legger fra seg denne" og så holdt han fiolinen opp i været
Han har øvd mye.
Han kan!
Kan du en ting godt, er det lettere å lære seg andre ting også.
Konsentrasjon og utholdenhet.
Det er det jeg alltid har sagt, alle skulle heller spille fioliiin
sarasara
Real life kan være hvor som helst?
Et sted man oppholder seg utenfor husets fire vegger, en tilstand der man kan se, høre, lukte, smake og føle andre mennesker, ha kontakt med dem uten bruk av tastatur?
Samtidig så holder jo ikke det svaret mål i det hele tatt fordi ”real life” er mye mer kompleks enn det.
Et sted man oppholder seg utenfor husets fire vegger, en tilstand der man kan se, høre, lukte, smake og føle andre mennesker, ha kontakt med dem uten bruk av tastatur?
Samtidig så holder jo ikke det svaret mål i det hele tatt fordi ”real life” er mye mer kompleks enn det.
Solsikke
Real Life ligger ofte et skritt utenfor entredøren. Noen ganger må man søke litt før en finner en "Real Life-side som er noe OK å gå inn på. Noen ganger dukker det opp en med en gang.
Noen har RealLife som startside. Med litt lokale variasjoner heter den kanskje Postkassa, Dagligvarebutikken; Røykeplassen eller Pøbben, mm. Og så er det mange som har en RealLife-variant som heter Jobben. Noen liker den og mener det er en skags portal til resten av RealLife, andre mener den er et mellomledd med mye heft, og noen av oss får ikke koblet seg til Jobben selv om vi vil.
Men det lar seg ikke alltid gjøre å installere RealLife som startside, og noen vil helst slippe, fordi de ikke liker så godt innholdet der eller vil av andre grunner gå inn når det passer dem.
For noen er det kronglete å koble seg til RealLife. I visse tilfeller kan man bruke hjelpemodemer som Rullestol, Transporttjenesten, Taxi eller Personlig Assistent.
Forresten, RealLife kommer også i ubefolket format, evt kan man få den med pusekatter eller annet.
RealLife-fundamentalister er veldig glad i slike linker som denne: SLUTTEN, men vi er mange som kan le av den selv om vi er i stand til å leve vårt liv i flere kanaler.
Noen har RealLife som startside. Med litt lokale variasjoner heter den kanskje Postkassa, Dagligvarebutikken; Røykeplassen eller Pøbben, mm. Og så er det mange som har en RealLife-variant som heter Jobben. Noen liker den og mener det er en skags portal til resten av RealLife, andre mener den er et mellomledd med mye heft, og noen av oss får ikke koblet seg til Jobben selv om vi vil.
Men det lar seg ikke alltid gjøre å installere RealLife som startside, og noen vil helst slippe, fordi de ikke liker så godt innholdet der eller vil av andre grunner gå inn når det passer dem.
For noen er det kronglete å koble seg til RealLife. I visse tilfeller kan man bruke hjelpemodemer som Rullestol, Transporttjenesten, Taxi eller Personlig Assistent.
Forresten, RealLife kommer også i ubefolket format, evt kan man få den med pusekatter eller annet.
RealLife-fundamentalister er veldig glad i slike linker som denne: SLUTTEN, men vi er mange som kan le av den selv om vi er i stand til å leve vårt liv i flere kanaler.
Inger Johanne
Behøver da ikke bevege seg utenfor dørstokken og oppsøke andre for å oppleve Real Life.
Må ikke ut hjemmefra for å møte andre:
Det går fint an åpne ytterdøra og slippe folk inn i stua.
Må ikke ut hjemmefra for å møte andre:
Det går fint an åpne ytterdøra og slippe folk inn i stua.
Lierdama
Ettersom det er mange med erfaring og kunskap her, kan noen av dere hjelpe meg? Jeg prøver ut en elektrisk rullestol men jeg er ikke fornøyd. Den har så lange "forben" som prøver å få meg til å snuble
Er det noen som vet om et sted, link til, navnet på et firma som kan sende meg en katalog slik at jeg kan se om det finnes en rullestol uten 30 cm lange fangarnmer foran?
Og så tar jeg en varm sjokolade med krem, det er litt små-kaldt i dag
Er det noen som vet om et sted, link til, navnet på et firma som kan sende meg en katalog slik at jeg kan se om det finnes en rullestol uten 30 cm lange fangarnmer foran?
Og så tar jeg en varm sjokolade med krem, det er litt små-kaldt i dag
sarasara
Et lite utvalg hvor man kan bestille katalog:
http://www.permobil.no/Norge/Permobil_Elektriskarullstolar/
http://www.medema.no/produkter.asp
http://www.handicare.no/handicare/pages/groupmenu____466.aspx?epslanguage=NO
Du finner disse og andre linker på siden til NAV.
http://www.permobil.no/Norge/Permobil_Elektriskarullstolar/
http://www.medema.no/produkter.asp
http://www.handicare.no/handicare/pages/groupmenu____466.aspx?epslanguage=NO
Du finner disse og andre linker på siden til NAV.
Sist endret av Solsikke den Man 18 Mai 2009 - 23:12, endret 2 ganger
Solsikke
Er det ikke sånn at ergoterapeuten i kommunen / bydelen din skal ha stor og god oversikt, sånn at du kan si fra behovene, og så finner hun fram de beste produktene, sån at du kan selv velge blant flere typer?
Sånn syntes jeg det skulle være, i alle fall.
Sånn syntes jeg det skulle være, i alle fall.
Inger Johanne
Jo det er sånn det er, men jeg har ingen erfaring med disse stolene så jeg så ikke etter, visste ikke hva jeg skulle se etter. Men takk, da går jeg inn og bestiller noen kataloger, hvis det går an.
sarasara
Fem minutter senere:
Da er det bestilt kataloger fra alle de tre firmaene Solsikke la inn, tuhusen takk Solsikke, det er så tråklete å lete etter stol på nett, så nå kommer det i papirutgave
I går tapet vi stolens utstikkere med rød tape og glitter-tape men det er sikkert en bedre stol der for meg. Uten fangarmer
Ergoterapeuten blir nok litt lei seg, men det er jo jeg som skal ha denne stolen i stua og bruke den ut og inn på andre rom, det er jeg som er brukeren, så da får hun heller bli litt lei seg da.
Da er det bestilt kataloger fra alle de tre firmaene Solsikke la inn, tuhusen takk Solsikke, det er så tråklete å lete etter stol på nett, så nå kommer det i papirutgave
I går tapet vi stolens utstikkere med rød tape og glitter-tape men det er sikkert en bedre stol der for meg. Uten fangarmer
Ergoterapeuten blir nok litt lei seg, men det er jo jeg som skal ha denne stolen i stua og bruke den ut og inn på andre rom, det er jeg som er brukeren, så da får hun heller bli litt lei seg da.
sarasara
Bare hyggelig!
Det er bra at ergoterapeuten er hjelpsom, men jeg kjenner meg igjen i ønsket om å lese, undersøke og bestemme selv.
Bla i katalogene og gi beskjed til ergoterapeuten om hva du ønsker deg. Alle disse firmaene som er oppgitt er leverandører av NAV og da burde ikke det være noe problem å bestille det du velger.
Lykke til med valget.
Det er bra at ergoterapeuten er hjelpsom, men jeg kjenner meg igjen i ønsket om å lese, undersøke og bestemme selv.
Bla i katalogene og gi beskjed til ergoterapeuten om hva du ønsker deg. Alle disse firmaene som er oppgitt er leverandører av NAV og da burde ikke det være noe problem å bestille det du velger.
Lykke til med valget.
Solsikke
Jeg har ikke orket å lese igjennom linkene til Solsike pga Tysabritur i dag, men ei venninne av meg har en elektrisk stol hun kaller for Balder som hun er tilfreds med.
LiseTone
Takk LiseTone, skal sjekke Balder. Hvordan er det med piercingen din? Har du perler og er de fine?
Det skal bli spennende å se hva det er jeg egentlig trenger Akkurat nå står den elektriske igjen på kjøkkenet og jeg satt og gikk i den som bare kan gå opp og ned.
Men det er så mange ting en ikke tenkler på når ergoterapeuten er der og jeg glemte jo at med den jeg sitter og går i, så har jeg to frie hender, med joy-stick og elektrisk, så har jeg bare en. Da må jeg ha et brett. Eller noe sånt
I tillegg til at alt skjer på en gang, så fikk jeg nytt apparat til å måle blodsukker med, og da gir jeg opp Det jeg brukte går ut av produksjon og nå har jeg fått noe som er helt .... (begynner på R slutter med A) og masse nåler i en "tønne"
Jeg vil ha marsipan og sjokolade
Ja det er fordi jeg ikke kan spise det at jeg stadig gjentar at det er det jeg vil ha.
Føler at jeg er en som "kommer ut av skapet" her nå.
Alle er jo så innmari friske
Men snart er det ikke så in mer å trene og spise brokkoli, på Puls i går dreide hele programmet seg om hvor syk man blir av stress!
Da tar jeg en kilo marsipan og en av de gule. Melkesjokolade Tusen takk
Det skal bli spennende å se hva det er jeg egentlig trenger Akkurat nå står den elektriske igjen på kjøkkenet og jeg satt og gikk i den som bare kan gå opp og ned.
Men det er så mange ting en ikke tenkler på når ergoterapeuten er der og jeg glemte jo at med den jeg sitter og går i, så har jeg to frie hender, med joy-stick og elektrisk, så har jeg bare en. Da må jeg ha et brett. Eller noe sånt
I tillegg til at alt skjer på en gang, så fikk jeg nytt apparat til å måle blodsukker med, og da gir jeg opp Det jeg brukte går ut av produksjon og nå har jeg fått noe som er helt .... (begynner på R slutter med A) og masse nåler i en "tønne"
Jeg vil ha marsipan og sjokolade
Ja det er fordi jeg ikke kan spise det at jeg stadig gjentar at det er det jeg vil ha.
Føler at jeg er en som "kommer ut av skapet" her nå.
Alle er jo så innmari friske
Men snart er det ikke så in mer å trene og spise brokkoli, på Puls i går dreide hele programmet seg om hvor syk man blir av stress!
Da tar jeg en kilo marsipan og en av de gule. Melkesjokolade Tusen takk
sarasara
Kan du tenke deg noe så godt som melkesjokolade da? Har dere det her? Da tar jeg en jeg også.
Selv om jeg elsker sjokolade, og bærer preg av det, så har jeg likevel en drøm.
Og det er å våkne slank i morgentidlig.
Selv om jeg elsker sjokolade, og bærer preg av det, så har jeg likevel en drøm.
Og det er å våkne slank i morgentidlig.
Julestjerne
Legen har anbefalt meg å få opp produksjonen av spytt i disse dager.
Går det an å bestille en enkel liten sitron naturell....?
Ikke det nei, tusen takk, presis hva jeg håpet på.
Da lar jeg sitronen surmule et annet sted og bestiller en napoleonskake, takk.
Går det an å bestille en enkel liten sitron naturell....?
Ikke det nei, tusen takk, presis hva jeg håpet på.
Da lar jeg sitronen surmule et annet sted og bestiller en napoleonskake, takk.
Lierdama
Sist endret av Solsikke den Ons 20 Mai 2009 - 16:33, endret 1 gang
Solsikke
På tavla
Ingen servering på meg i dag. Jeg er bare innom en rask tur for å henge opp en Post-It-lapp med informasjon om et nytt interiørforum på nett. Forumet er relativt nytt for det startet i mars, og vi trenger flere medlemmer. Når antall medlemmer er kommet opp i 250 vil det bli trukket ut en vinner av et gavekort på 5000,- fra Bolia (blandt de medlemmene som har bidratt med minst fem innlegg). Er dere som meg lidenskapelig opptatt av interiør, design, arkitektur og duppedingser så stikk innom Interiørprat. Til og med en ordlek er på gang der nå for å få fart i sakene.
Ellers sjekk ut alt det spennende av duppedingser på nett. Buhu! Og så jeg som gjerne vil være en minimalist. Det er jo umulig så lenge det finnes så mye farvesprakende stæsj til hjemmet som jeg til stadighet lar meg friste av...
Ellers sjekk ut alt det spennende av duppedingser på nett. Buhu! Og så jeg som gjerne vil være en minimalist. Det er jo umulig så lenge det finnes så mye farvesprakende stæsj til hjemmet som jeg til stadighet lar meg friste av...
Gjest- Gjest
Det går bra med piercingen
Det er et lite gullsmykke som ser ut som et liten blomst, nesten sånn sm Indiske kvinnfolk bruker, men mindre.
Det er et lite gullsmykke som ser ut som et liten blomst, nesten sånn sm Indiske kvinnfolk bruker, men mindre.
LiseTone
Ja, men det er jo shtiiiiilig Lise Tone. Jeg vil også ha sånn......og så rød flekk i panna og nydelige slør! Til dere som elsker duppedingser...... Velkommen til mitt garasjesalg! Nå må det bli lutt på denne impulsshoppinga. Det er snart ikke plass til to voksne mennesker i hjemmet vårt!
Til Lierdama. Det finnes sugetabletter på apoteket som får opp spyttsekresjonen. De fungerer faktisk ganske bra. Er det på grunn av medisinene av du har så lite spytt eller er det for å få ut steinen? Jeg leste at det var fare for spyttstein dersom man hadde lite spytt og spiste mye saltmat. Pass på tennene.
Til Lierdama. Det finnes sugetabletter på apoteket som får opp spyttsekresjonen. De fungerer faktisk ganske bra. Er det på grunn av medisinene av du har så lite spytt eller er det for å få ut steinen? Jeg leste at det var fare for spyttstein dersom man hadde lite spytt og spiste mye saltmat. Pass på tennene.
Sist endret av Trippel den Tor 21 Mai 2009 - 5:29, endret 1 gang
Trippel
Til Lierdama; Jeg fikk sitron-tipset men det kan gjøres på en litt lur måte. Speil og seng, legg deg ned og drypp sitron under tungen, for det er tungen vi smaker med, så da er ikke sitronsmaken så sterk.
Da jeg gjorde det, så kom den lille stenen til syne i totten som spyttet kommer ut av under tungen, så tenkte jeg at deg skal jeg bli kvitt. Den satt og den satt så til slutt rev jeg av hele tuppen på totten Stenen og tuppen er vekk, men det gjør ingen ting
Da er det hyggeligere å snakke om gull og piercing
Kastemerke er forbudt i India, men de bruker det likevel, og slørene jeg skal bruke draperer jeg selv fordi jeg er så heldig å bo i et land som ikke tvinger meg til å tro at jeg liker å dekke håret og alt det der.
Piercing, slør og gull
Og sjokolade.
Da jeg gjorde det, så kom den lille stenen til syne i totten som spyttet kommer ut av under tungen, så tenkte jeg at deg skal jeg bli kvitt. Den satt og den satt så til slutt rev jeg av hele tuppen på totten Stenen og tuppen er vekk, men det gjør ingen ting
Da er det hyggeligere å snakke om gull og piercing
Kastemerke er forbudt i India, men de bruker det likevel, og slørene jeg skal bruke draperer jeg selv fordi jeg er så heldig å bo i et land som ikke tvinger meg til å tro at jeg liker å dekke håret og alt det der.
Piercing, slør og gull
Og sjokolade.
sarasara
Steinen har visst løst seg opp, betennelsen holder stand...
Anbefalt å drikke mye vann også.
Så nå svelger jeg unna mange glass vann m/sitrondråper.
Dessuten prøver jeg å ha tyggis innimellom som også øker produksjonen.
Men hvor det blir det av Napoleon?
Tar gjerne imot hele hæren hans også, bare de kommer i form av kake!
Blir vel sikkert kvalm av hele hæren forresten.
Men et lite kompani skal jeg nok klare...
Anbefalt å drikke mye vann også.
Så nå svelger jeg unna mange glass vann m/sitrondråper.
Dessuten prøver jeg å ha tyggis innimellom som også øker produksjonen.
Men hvor det blir det av Napoleon?
Tar gjerne imot hele hæren hans også, bare de kommer i form av kake!
Blir vel sikkert kvalm av hele hæren forresten.
Men et lite kompani skal jeg nok klare...
Lierdama
Lierdama: Mora mi er veldig plaget med munntørrhet, og jeg har funnet flere midler på apoteket. Flere typer spesialdrops. Fluor er også bra, ikke spør hvorfor, men apotekdamen sa det. Dessuten finnes det en krem som man kan smøre inni munnen, minner om tannpasta.
Men spør på apoteket hva som stimulerer spytt og hva som evt bare erstatter, for i ditt tilfelle skjønner jeg det er stimuleringen som er poenget.
Men spør på apoteket hva som stimulerer spytt og hva som evt bare erstatter, for i ditt tilfelle skjønner jeg det er stimuleringen som er poenget.
Inger Johanne
Råd herfra, tenk på alt du får vann i munnen av, se alle matprogrammer som finnes og fortsett med sitron
Det går an å spise sitronskiver dyppet i sukker også, men ikke si det til noen
Det går an å spise sitronskiver dyppet i sukker også, men ikke si det til noen
sarasara
Og bringebær, ferske, tinte eller halvtinte kan du prøve. Jeg synes det virker best uten sukker. Både å spise eller tenke at du spiser.
Nå må du si oss hvordan dette virker, det høres spennende ut.
Nå må du si oss hvordan dette virker, det høres spennende ut.
Inger Johanne
Side 5 av 20 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12 ... 20
Side 5 av 20