Forumkafeen der man kan skravle i vei
+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters
Side 12 av 20
Side 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei
Tusen takk for vaffelen
Tips, det første kapittelet er litt mye historie og kan kanskje leses litt skrått, eller fort.
Tips, det første kapittelet er litt mye historie og kan kanskje leses litt skrått, eller fort.
sarasara
I kveld ble det en møbelkatalog som første litteraturvalg. Har innsett at i et møblert hjem må det være sofabord.
Ærlig- som ungsdommen sier: Jeg prøvde meg uten sofabord, bare småbord v sofaene å sette tekoppen på. Men gjestene ble ubekvemme. De vil ha et bord å sitte bak.
Så dermed ble jeg hengt opp i oljet eik i stedet for Sannhetens kår, gitt!
Ærlig- som ungsdommen sier: Jeg prøvde meg uten sofabord, bare småbord v sofaene å sette tekoppen på. Men gjestene ble ubekvemme. De vil ha et bord å sitte bak.
Så dermed ble jeg hengt opp i oljet eik i stedet for Sannhetens kår, gitt!
Inger Johanne
Kan jeg få et stort glass vann, fire cola og en liter øl?
Jeg har lest tørt.
Mye og tett.
Tørt.
Jeg er tørst.
Tenk deg at du får et stort stykke Mors Flatbrød
med smør og et godt pålegg som du liker.
Når det er spist, så ser du at det du egentlig har fått er en hel pakke Mors Flatbrød,
og resten av pakka er helt uten smør eller sukker eller noe, bare tørt flatbrød.
Du spiser og tygger og støvføyka står.
Men ned skal det, for du har bestemt deg for å lese alt, spise alle flatbrødene.
Du vil og skal kunne uttale deg om akkurat den boka, den pakka med Mors Flatbrød.
Nå kan jeg alt om den boka, hvor den er hentet fra, og flatbrødet er spist.
Kan jeg få mer vann?
Det der med øl og cola er bare skryt.
Jeg drikker bare vann.
Jeg har lest tørt.
Mye og tett.
Tørt.
Jeg er tørst.
Tenk deg at du får et stort stykke Mors Flatbrød
med smør og et godt pålegg som du liker.
Når det er spist, så ser du at det du egentlig har fått er en hel pakke Mors Flatbrød,
og resten av pakka er helt uten smør eller sukker eller noe, bare tørt flatbrød.
Du spiser og tygger og støvføyka står.
Men ned skal det, for du har bestemt deg for å lese alt, spise alle flatbrødene.
Du vil og skal kunne uttale deg om akkurat den boka, den pakka med Mors Flatbrød.
Nå kan jeg alt om den boka, hvor den er hentet fra, og flatbrødet er spist.
Kan jeg få mer vann?
Det der med øl og cola er bare skryt.
Jeg drikker bare vann.
sarasara
Var boka SÅ dårlig? Og jeg som gledet meg til den....
Inger Johanne
Der fikk jeg plutselig til å legge inn en avatar igjen. Jeg har hatt lett feber i dag, og de sier på TV at en skal unngå rom med mange i, så jeg sitter her på kaféen og ser på dere på UP på storskjerm.
Inger Johanne
Endelig Inger Johanne - det tok tid, det med bilde mener jeg. Har liksom savnet deg, det var jo ikke helt det samme med det røde krysset.
Har dere brente mandler her? Det lyster jeg veldig på.
Har dere brente mandler her? Det lyster jeg veldig på.
Julestjerne
Det er bare å ta en stor og kjapp slurk kaffe, så får du brente mandler!
Hm... ikke sånne, nei... Vi får inn til jul, dvs to uker før advent etter moderne tidsregning.
Hm... ikke sånne, nei... Vi får inn til jul, dvs to uker før advent etter moderne tidsregning.
Inger Johanne
Nå rømmer jeg inn her! Føler meg fullstendig omgitt av virus for tiden, men satser på at jeg ikke trenger munnbind her inne? Jeg vil gjerne bestille 4 Mokkabønner og et stort glass vann.
Hvor er alle sammen?
Sitter det noen i krokene rundt her og skjuler seg bak palmene? I frykt for å komme i kontakt med andre som kanskje kan ha virus? Da kan jeg berolige. Merket med en gang at det var en desinfiserende sluse i svingdøren inn hit. Den tar knekken på det mest hissige virus. Nå er jeg sterilisert!!!
Hvor er alle sammen?
Sitter det noen i krokene rundt her og skjuler seg bak palmene? I frykt for å komme i kontakt med andre som kanskje kan ha virus? Da kan jeg berolige. Merket med en gang at det var en desinfiserende sluse i svingdøren inn hit. Den tar knekken på det mest hissige virus. Nå er jeg sterilisert!!!
Trippel
Hvis dette er en nattcafé også, så bestiller jeg gjerne noe som får meg til å sove
(p.s. Slegge er uaktuelt, da jeg allerede har migrene nok )
(p.s. Slegge er uaktuelt, da jeg allerede har migrene nok )
Solsikke
Jeg føler meg litt forkommen. Så flott kafe og så mange mennesker og jeg har aldri vært her før. Kan noen servere meg sjokolade med krem . Trenger og få roet nervene litt. Men jeg kjenner jo noen av dere fra før, så kansje det går greit likevel og være ny her.
Edle
Kom og sett deg her hos meg jeg har nettopp kommet og har bestillt gløgg - for nå nærmer det seg jul. Jeg liker å sitte her i de sene nattetimer, og det er kjempekoselig med selskap.
Julestjerne
Koselig det. Jeg er også sent oppe om kveldene. Så jeg takker så mye for invitasjonen.
Edle
Da setter jeg meg hos dere. Her gaar det bare i paraply-drinker. Jeg tar en med lilla paraply for aa feire at det snart er starten paa advent og at det her er 25C i skyggen hos meg.
Trippel
La meg få en stor lettøl m marsipanlokk, jeg er helt satt ut.
Jeg skulle lage meg litt te, og skal fylle opp min ganske lekre, nokså dyre ( fikk av meg selv i en spesiell anledning) fløytekjele. ( Nei, nei ikke til å ha fløte i, dette er en kjele som fløyter) ikke bare hadde den vakkert design, den kunne fløyte ren A når vannet kokte.
- Stopp litt, var det ikke noe som lignet rust ved tuten, da? Fram med klut. Gni og tørke... Men hm... hvordan ser den ut på innsida? Nemlig. Der var belegget sprukket og på kluten fikk jeg brun gørje. Sånne kjeler er jo laget til å fylles via tuten, så jeg tar jo ikke av lokket så ofte, og "julestria" har ikke nådd min kjele enda, hvor jeg muligens hadde vasket den oppi. Men hvorfor vaske noe som bare inneholder kokende vann?
Nå står den arme designjålekjelen i bua og venter på neste lass til avfallstasjonen. Vakker som få, men fask og ekkel inni. Tror jeg skal ringe fastlegen og spørre om det er noen blodprøver jeg må ta....
Jeg skulle lage meg litt te, og skal fylle opp min ganske lekre, nokså dyre ( fikk av meg selv i en spesiell anledning) fløytekjele. ( Nei, nei ikke til å ha fløte i, dette er en kjele som fløyter) ikke bare hadde den vakkert design, den kunne fløyte ren A når vannet kokte.
- Stopp litt, var det ikke noe som lignet rust ved tuten, da? Fram med klut. Gni og tørke... Men hm... hvordan ser den ut på innsida? Nemlig. Der var belegget sprukket og på kluten fikk jeg brun gørje. Sånne kjeler er jo laget til å fylles via tuten, så jeg tar jo ikke av lokket så ofte, og "julestria" har ikke nådd min kjele enda, hvor jeg muligens hadde vasket den oppi. Men hvorfor vaske noe som bare inneholder kokende vann?
Nå står den arme designjålekjelen i bua og venter på neste lass til avfallstasjonen. Vakker som få, men fask og ekkel inni. Tror jeg skal ringe fastlegen og spørre om det er noen blodprøver jeg må ta....
Inger Johanne
Nei, nei IJ, gi desingjålekjelen en sjangse til. Belegget inni KAN være kokt "humus" fra vannet ditt, (vannkjelen på hytta blir brun og "lekker" inni, kjelen hjemme ser nesten ut som ny...). Gi den en skikkelig skrubb, kanskje det er håp for den likevel. Ellers må du bare ringe en eller annen krisetelefon.
Nanna
Men det var sprekk i belegget... Dessuten har jeg en designjålekjele til. Kjøpt på opphør for 100 kr og ment som gave til noen med induksjonsovn. Men nesten ingen andre jeg kjenner har. Og har man ikke induksjonsovn, går det fortere å bruke vannkoker.
Så nå har jeg hentet den opp fra kjelleren.
Så nå har jeg hentet den opp fra kjelleren.
Inger Johanne
Førjulstips
Utallige sider på nettet har julekalendere hvor man kan vinne saker og ting. Kanskje litt moro nå før jul? Denne siden har oversikt over mange av dem: http://www.julekalendere.com/
Utallige sider på nettet har julekalendere hvor man kan vinne saker og ting. Kanskje litt moro nå før jul? Denne siden har oversikt over mange av dem: http://www.julekalendere.com/
Solsikke
Noen hadde adressen min fra før, og dem prøver jeg. Og så har jeg skrapelodd-adventskalender. Jeg er en av de mødre som av prinsipp ikke hadde gavekalender til ungene, og det prinsippet skjønner jeg har spart meg for mye stress.
( Å, de fikk så mye annet, så, og få lov å være med å bake og masse oppmerksomhet. )
Nå sender jeg skrapeloddkalender til dem i posten.
( Å, de fikk så mye annet, så, og få lov å være med å bake og masse oppmerksomhet. )
Nå sender jeg skrapeloddkalender til dem i posten.
Inger Johanne
Rapport: Ingen premier på verken julekalendrene på nett eller på skrapeloddkalenderen. Men jeg er ved godt mot!
Ellers nærmer det seg veldig vintersolverv / kristmesse/ vinterfesten for å holde motet oppe. Eller jul, som vi sier, så vi alle kan snakke om det samme. Men er vi på samme sted, tro?
Jeg ringte søsteren min for å avtale detaljer. Ville vi sees på julaften, jeg visste enda ikke, og når og hvordan skulle vi utveksle julegavene? Hun ba tynt om at vi ikke skulle utveksle enda. Hun hadde ikke helt kommet i gang med juleforberedelsene. Stor forståelse for det, jeg hadde ikke hatt gavene til tantebarnet klar jeg heller, om jeg ikke hadde mistet toget her om dagen og kom forbi en butikk der det stod... næmmen... opp m ønskelista: Det var jo den butikken tantebarnet ønsket seg gave fra. Fire minutter seinere var jeg klar.
Søster og svoger får geit. Den har de ikke plass til, men en fattig familie tar saken for dem. http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx ( Broren min har størrre hus så han får to geiter. Men han har ikke plass til dem han heller. De fattige forbarmer seg over han også. )
Søsteren min ligger etter meg i prosessen. Men ei venninne jeg traff her om dagen var molefonken. Hun har alt på stell og sender julekortene sine når postverket ber om det, sånn at vi andre også får fram juleposten. Men hadde hun fått noen julekort i år? Neida?
Det var da jeg skjønte noe. Ikke bare har vi mange typer jul, men vi feirer den til forskjellig tid også! Noen henger opp gardiner og setter blinkende reinsdyr ut på verandaen 1. søndag i advent, juletreet følger hakk i hel, mens andre gjør all pyntinga lille julaften. Og så har vi alt som er midt i mellom.
Uansett hvor dere er i juleprosessen: Jeg håper du koser deg og ikke stresser. Hva jeg gjør? Jeg stresser...
Ellers nærmer det seg veldig vintersolverv / kristmesse/ vinterfesten for å holde motet oppe. Eller jul, som vi sier, så vi alle kan snakke om det samme. Men er vi på samme sted, tro?
Jeg ringte søsteren min for å avtale detaljer. Ville vi sees på julaften, jeg visste enda ikke, og når og hvordan skulle vi utveksle julegavene? Hun ba tynt om at vi ikke skulle utveksle enda. Hun hadde ikke helt kommet i gang med juleforberedelsene. Stor forståelse for det, jeg hadde ikke hatt gavene til tantebarnet klar jeg heller, om jeg ikke hadde mistet toget her om dagen og kom forbi en butikk der det stod... næmmen... opp m ønskelista: Det var jo den butikken tantebarnet ønsket seg gave fra. Fire minutter seinere var jeg klar.
Søster og svoger får geit. Den har de ikke plass til, men en fattig familie tar saken for dem. http://www.gaversomforandrerverden.no/home/default.aspx ( Broren min har størrre hus så han får to geiter. Men han har ikke plass til dem han heller. De fattige forbarmer seg over han også. )
Søsteren min ligger etter meg i prosessen. Men ei venninne jeg traff her om dagen var molefonken. Hun har alt på stell og sender julekortene sine når postverket ber om det, sånn at vi andre også får fram juleposten. Men hadde hun fått noen julekort i år? Neida?
Det var da jeg skjønte noe. Ikke bare har vi mange typer jul, men vi feirer den til forskjellig tid også! Noen henger opp gardiner og setter blinkende reinsdyr ut på verandaen 1. søndag i advent, juletreet følger hakk i hel, mens andre gjør all pyntinga lille julaften. Og så har vi alt som er midt i mellom.
Uansett hvor dere er i juleprosessen: Jeg håper du koser deg og ikke stresser. Hva jeg gjør? Jeg stresser...
Inger Johanne
Når skal julekortene sendes?
Syns ikke det er artig å være en overivrig førstemann.
Og ikke vil jeg være så seint ute at folk ikke får sett de nydelige avkommene våre før langt uti romjula heller.
Noen er skrevet ferdig, så de tror jeg går i posten i morgen.
Så over til neste dilemma:
Når skal man smake/starte på julematen?
Her i huset lager vi (jeg) istand mer mat (pålegg) enn kaker.
Mye av dette tar uker å forberede, f.eks i form av kjøtt som skal ligge tilmålt tid i saltlake og deretter tørkes til passe.
Og det var nettopp dette kjøttet som var ferdig tørket igår.
Alle her elsker speket elgkjøtt.
Men mor var bastant i sin strenghet: putte i fryseren og gjemme til jul.
En smak er alltid godt, men her må vi vente.
Er det ikke nettopp noe av forventningen til jul da, å ha noe godt å glede seg til?
Hvor blir det av julens annerledeshet hvis vi skal spise det samme hele tiden?
Dessuten har jeg tenkt å droppe rugbrødet (som spekekjøttet ikke er godt på) til fordel for noe finere bakst som verken metter så mye (klarer å svelge flere skiver for en stakket stund) og alt pålegget kan nytes sammen med.
Glassene med tomatsild står til trekking.
Laksen er ferdig gravet (å jada, lagt i fryseren)
Hjortefiletene skal "organiseres" for graving fra i morgen.
Vi skal ikke sulte...
Ser allerede fram til rugbrød med brunost over nyttår!!!
Syns ikke det er artig å være en overivrig førstemann.
Og ikke vil jeg være så seint ute at folk ikke får sett de nydelige avkommene våre før langt uti romjula heller.
Noen er skrevet ferdig, så de tror jeg går i posten i morgen.
Så over til neste dilemma:
Når skal man smake/starte på julematen?
Her i huset lager vi (jeg) istand mer mat (pålegg) enn kaker.
Mye av dette tar uker å forberede, f.eks i form av kjøtt som skal ligge tilmålt tid i saltlake og deretter tørkes til passe.
Og det var nettopp dette kjøttet som var ferdig tørket igår.
Alle her elsker speket elgkjøtt.
Men mor var bastant i sin strenghet: putte i fryseren og gjemme til jul.
En smak er alltid godt, men her må vi vente.
Er det ikke nettopp noe av forventningen til jul da, å ha noe godt å glede seg til?
Hvor blir det av julens annerledeshet hvis vi skal spise det samme hele tiden?
Dessuten har jeg tenkt å droppe rugbrødet (som spekekjøttet ikke er godt på) til fordel for noe finere bakst som verken metter så mye (klarer å svelge flere skiver for en stakket stund) og alt pålegget kan nytes sammen med.
Glassene med tomatsild står til trekking.
Laksen er ferdig gravet (å jada, lagt i fryseren)
Hjortefiletene skal "organiseres" for graving fra i morgen.
Vi skal ikke sulte...
Ser allerede fram til rugbrød med brunost over nyttår!!!
Lierdama
Huff, å huff. Tror nesten jeg må reise bort i jula, for her blir det hverken gravet laks, hjort eller elg. Nei det får rekke med sursild oh sylte. Spurte nettopp svigermor på telefonen om det va noe hun savnet da hun var hos oss ifjor?
Etter en en liten betekningstid kommer det forsiktig,,,,,,,, om vi ikke også kunne sette syltetøyet som sto i kjøleskapet, på bordet? For hun likte så godt et stykke med syltetøy ved siden av kaffen, som en avslutning på frokosten.
Etter en en liten betekningstid kommer det forsiktig,,,,,,,, om vi ikke også kunne sette syltetøyet som sto i kjøleskapet, på bordet? For hun likte så godt et stykke med syltetøy ved siden av kaffen, som en avslutning på frokosten.
Trippel
Side 12 av 20 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 16 ... 20
Side 12 av 20