MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 11 av 20 Previous  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Next

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Ons 7 Okt 2009 - 0:28

Selv om temaet ikke er så koselig er det likevel veldig artig å "chatte" med deg her Inger Johanne.

Nei - jeg har ikke sovnet, har du?
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 7 Okt 2009 - 0:32

Akkurat nå var det kanelboller jeg tenkte på som felles utgangspunkt. men det er sikkert mer

Det er en del eksempler på folk som er urettmessig anklaget for - og dømt for - voldtekt. Det er kvinner som er så blottet for søstersolidaritet at de uten at det er sant anmelder en mann for voldtekt som et forsøk på å straffe en mann de er sint på. Men da svekker de samtidig rettssikkerheten for andre kvinner. Pluss at det et ondt mot mannen.

Dødstraff... jeg ser det nå som mord, jeg, og som krenkelse av det helligste: livet. Og når det i tillegg kan være justismord! Nei, drap er drap, mener jeg.

Og unskyld at jeg slettet innlegget der jeg spurt eom du hadde sovna, trodde jeg rakk å slette det før du eller andre så det.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 7 Okt 2009 - 0:35

drunken i hvert fall litt trøtt nå. Blunka de ikke med lysene? Hører du ikke mer har jeg enten gått og lagt meg, eller er blitt kasta ut fra kafeen p g a høyrøstet tasting.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Ons 7 Okt 2009 - 0:38

Synd at vi begynte på denne diskusjonen så sent på kvelden, for dette kan vi skrive mye om.

Ser den med uærlige kvinner - og er enig, men når det gjelder BARN er det noe helt annet.

Dette har jo ikke noe med Moland og French å gjøre, jo de er jo dømt til dødeneller var det livsvarig?

Skal foresten på et faglig forum med Ada Sofie Austegaard snart - det gleder jeg meg til.

Håper mange hiver seg på med meninger rundt dette vi har skrevet om over her.

God natt Inger Johanne. Sconsene er fortært.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Ons 7 Okt 2009 - 0:56

Moland og French er kastet ut av Telemarksbataljonen og drar til Kongo for å leve ut det mest despotiske som tenkes kan. Danne tropper og tjene penger på den mest bestialske måte. De fortjener å sperres inne, samme for meg hvor og hvordan, bare de ikke slipper løs.

Er i mot dødsstraff, men at de dreper hverandre i Kongo og har dødsstraff der, det burde Moland og French satt seg inn i.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 7 Okt 2009 - 11:10

DET burde de!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Ons 7 Okt 2009 - 11:32

Det er et eller anna som ikke stemmer med de to karene der, men jeg vet ikke hva Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Icon_rolleyes
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 7 Okt 2009 - 13:36

Ikke jeg heller, jeg kjenner bare saken fra avisene.

Når situasjoner der jeg selv har deltatt eller vært til stede kommer i avisen, ser en hvor langt fra virkeligheten aviser i blant kan være.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Tor 8 Okt 2009 - 0:59

Moland er et kjent navn her hvor jeg bor, og "ALLE" vet hvem de er. Både før og etter Kongo.

Når det er sagt så er jeg enig med Sarasara i at de burde ha satt seg inn i hva som evt kunne vente dem. Men de er vel som alle oss andre- de håpet vel at det ikke skulle skje noe med dem.

Likevel mener jeg at de kan være der de er. Syntes det er helt typisk nordmenn. Her roter de til sitt eget liv i et korupt og krigsherjet land, når det går galt - så skriker de "NORGE kom å ordne opp for oss."
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tor 8 Okt 2009 - 9:23

Det jeg håpet, var at vårt engasjement, riktignok for nordmenn, også kunne sette lys på noen rettighetstap for fengslede (og andre)mennesker i Kongo uten penger eller nettverk i utlandet.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Tor 8 Okt 2009 - 15:45

Har dere sett videoen der de trener tre stykker til å bli med i sine styrker?

Vet dere at dette er, heldigvis, ikke vanlige nordmenn, men to gale sadister som ble kastet ut av Telemarksbataljonen fordi de prøvde å verve soldater til sin egen lille bataljon?

Har er det noe helt annet ute å går enn en typisk nordmann.

De var ikke ute på noen vanlig charter-tur, de skulle selge seg og sin hær til den stammen som betalte best.

Husker dere Espen Lie som var leiesoldat i sør-afrika?
Det er heller ingen vanlig normann.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Fre 9 Okt 2009 - 0:50

Enig sarasara - husker godt Espen Lie.

Med "typisk nordmenn" mente jeg "sutringen" de fleste som ,helt "frivillig," har reist ut av Norge bedriver når de kommer opp i en eller annen situasjon de ikke hadde regnet med.

Det de da forventer er at Norge skal komme å ordne opp for dem. Slik opplever jeg at det er med Moland og French også.

Eksempel - uttalt av far til Moland. " Hvis min sønn dør av Malaria holder jeg Støre ansvarlig for dette"
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Man 19 Okt 2009 - 23:39

Så stille det var på denne kafeen, da. Hvor er de alle sammen?

Der ser jeg en link...
Klikk her og finn svaret Ok, jeg får prøve, da....

Mad Jeg prøver denne, da: OK, så klikk her, da!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Tir 20 Okt 2009 - 7:10

Hva i all verden er det du forsøker å linke til IJ? Har du forresten fått skatteoppgjøret ditt ennå? Er så spent på hvordan det har gått med allesammen. Håper jeg får høre noen tilbakemeldinger på skattetråden. Både fra de som har fått godtatt sine fradrag og fra de som har fått brev om at noe blir strøket. Ellers er det "stille som graven" her for tiden. Håper ikke det er Baconsnua som har slått ned. Så på nyhetene i kveld at 20 elever ved en av mine tidligere arbeidsplasser var blitt syke og at de regnet med at det nå var svineinfluensaen som hadde brutt ut. Glad jeg ikke er der. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tir 20 Okt 2009 - 7:47

Jeg tenkte at linkene var et uttrykk for at alle var "ute i skogen og oppe i trærne"....

cheers sunny jocolor

pale Men alt det dermed å sykle og løpe tenkte jeg man ikke trengte å ta bokstavelig.

Selv har jeg ikke hørt noe enda om skatten.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tir 20 Okt 2009 - 9:29

De linkene var fine IJ Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Icon_jokercolor
Har ikke hørt noe om skatten enda jeg Trippel
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Hilde Tir 20 Okt 2009 - 9:57

Du må logge deg inn på altinn, så finner du skatteopgjøret der.
Hilde

Hilde


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tir 20 Okt 2009 - 10:29

Der fant jeg det, ja. Nå begynner jeg å skjønne det, selv jeg som har skjemaskrekk. Logg inn her, klikk på fane der. Spredd utover en skjerm. Jeg har et plakk akkurat der man ser sånne ting, ser det ut som, så jeg må lete og lete...

Skriver om mitt resultat på skattetråden.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tir 20 Okt 2009 - 11:33

Jeg kommer meg aldri in på altinn eg, har gitt opp akkuratt det Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Icon_razz
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Tir 20 Okt 2009 - 15:47

Jeg finner ikke skattetråden, hvor er den?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tir 20 Okt 2009 - 16:01

Her er den
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Ons 21 Okt 2009 - 0:40

Tusen takk Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Icon_biggrin
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tor 22 Okt 2009 - 14:49

http://www.kjendis.no/2009/10/22/kjendis/mote/motebilder/modeller/8684097/ Fotomanipulering får allerede tynne modelelr til å se ut som en levende Barbiedokke. Jeg blir så sur.

Kan jeg få en dobbel vaffel med krem, forresten, bare i protest.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Tor 22 Okt 2009 - 15:51

Anbefaler å forstå hva det er som skjer og hvorfor, så mens du spiser vafler med krem, kan du lese Christian Borchs "Sannhetens kår".

Der står det også noe om hva disse industriene gjør med jentene.
Og med deg og meg.

Kan du dele vaffelen din med meg?
Jeg er blakk.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tor 22 Okt 2009 - 18:22

Her er en helt egen vaffel og en økonomipakke marsipanmbrød. Jeg har fått igjen på skatten.

Den boka ligger på mitt nattbord, men jeg var så trøtt da jeg begynte på den at jeg må starte fra begynnelsen. Har store forventninger, det har jeg hatt siden jeg leste anmeldelsen. Men før tirsdag får jeg neppe begynt på den.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 11 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 11 av 20 Previous  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet