MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 10 av 20 Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Next

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Vigdis Hjorth og andre

Poste  Marihøne Tor 6 Aug 2009 - 0:57

Jeg har lest (hørt på lydbok) Vigdis Hjorth "Hjulskift" og synes den var annerledes og spennende. Førte til en annen bok av henne "Fordeler og ulemper" som var minst like spesiell og kan absolutt anbefales som "restsommerlektyre" sunny "Øya" av Victoria Hislop har jeg også "lest". Kan absolutt anbefales selv om mange fra kultureliten hevder den er veldig enkel, men hva skal en med litteratur hvis det det ikke gir litt hygge:?: Noen ganger trenger vi faktisk bare å kule ned litt og være enkle What a Face

Marihøne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Lierdama Søn 9 Aug 2009 - 17:34

JA!
Alt må ikke være alvorlig hele tiden?
Man kan godt lese både fag og stoff man lærer av, men ikke hele tiden.
Det er så deilig å koble av med "enklere" bøker noen ganger.

Syns ikke Øya var bare enkel, forresten.
Tenk om alle med diabetes skulle sendes til èn øy, alle med astma på en annen og alle med MS på en tredje osv.
Man har en sykdom som et "felles bånd" (sitat fra boka), men det er ikke dermed sagt at man vil bo akkurat der "kolonien" for sykdommen er.
Og hvilken innsats fra de frivillige...!!
Fikk faktisk en del å tenke over av den boka.

Kanskje Stoltenberg faktisk ser Frustrerte Fruer for å gjøre noe sammen med datteren sin som hun vil/liker?
Jeg benker meg i tv-stolen av den grunn når det Jakten på kjærligheten.
Datteren min syns det programmet er såååå romantisk og syns det er hyggelig at vi to kan ha det som en jente-greie sammen (husets hannkjønn drar på jakt og fisketurer, så da må vi damene også gjøre noe sammen).
Dessuten tror jeg hun syns at hun ser et voksen-program, noe som i seg selv er stas.
For meg handler det faktisk om å gjøre noe sammen med henne som hun liker (at vi samtidig "bruker opp" den vanskelige siste timen før frøknas leggetid er helt greit).
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Søn 9 Aug 2009 - 17:47

jeg leste Legeromanen jeg en gang i forige årtusen, der fant jeg ut at faktaer diagnoser og sånn stemte med ting jeg slo opp og leste i faktabøker, så kanskje Legeromanen var så "enkel" alikevell?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Nanna Søn 9 Aug 2009 - 22:32

Ja, Lierdama, muligheten for at Jensemann ser på frustrerte fruer, for å glede datteren sin, er nok ganske stor. Og det er da supert?? Har selv akkurat kommet hjem fra kino og "Istid 3", en film jeg kanskje ikke akkurat ville valgt selv, men guttungen på 4 syntes den var utrolig spennende og kul, så da var den vel det da... Og hva gleder vel et mamma- eller pappa-hjerte mere, enn å glede sin lille pode??

Nanna


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Lør 22 Aug 2009 - 16:02

Tok en test på om jeg var serie-mester, altså om jeg visste noe om serier på TV.
Jeg scoret 4 av 10 Very Happy

Den ene var Dr House, så var det gamle Bergerakc, de to siste var bare skudd i tåka, som traff Very Happy

Tenk å være stolt av at man ikke kan seriene?
Men det er jeg Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Lør 22 Aug 2009 - 17:33

Jeg kan ingenting jeg om Dr house eller Bergerac!!!!!!!!
Men jeg liker å se på TV Razz
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Nanna Lør 22 Aug 2009 - 19:34

He he... Jeg har nå levd et år helt uten TV, (fikk aldri rota meg til å skaffe meg en "boks" da signalene ble borte...). Og før det var det 5-6 år med NRK 1, fjellknausen bak huset stengte effektivt alle andre signaler ute. Så jeg er kjempedårlig på TVserier, men ganske god i f.eks. scrabble....
Og så er det jo greit med avisa, så man ikke blir helt uvitende om ting og tang i resten av verden. Wink

Nanna


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Lør 22 Aug 2009 - 21:03

Man sier at TV-en gjør at folk ikke snakker sammen, men i fjern fortid, da jeg var gift, begynte mannen min og jeg å spille scrabble, og vi måtte slutte fordi vi oppdaget at vi fikk ikke snakket skikkelig sammen lenger, vi ble så oppslukt av spillet.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Man 24 Aug 2009 - 15:45

Gratulerer LiseTone med nytt bilde, nå MÅ jeg kjøpe meg sterkere briller altså Very Happy
Det var helt som å trekke frisk luft, det bildet der Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Man 24 Aug 2009 - 16:11

Takk takk Wink Ikke kjøp deg for sterke briller da for jeg lukker øynene akkurat da bildet var tatt, hadde jeg ikke fine blomster på verandaen da?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tir 1 Sep 2009 - 10:43

Forumlesere fra Nedre Buskerud (og deromkring) bes lese Drammens Tidende i dag, tirsdag. Olav er intervjuet om likemannsgruppa han og jeg skal lede på en del torsdager i høst. Smile


Her linken til artikkelen Olav er likemann
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Ons 2 Sep 2009 - 1:03

Fra Aftenposten

"Pandemien er utsatt
Den store bølgen kommer trolig ikke før etter jul."

Det tar vi en skål på, og håper at den ikke kommer i det hele tatt Very Happy

Jeg tar en stor melk med litt kaffe og mye sukker!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tor 3 Sep 2009 - 13:29

Jeg hadde mareritt i natt, drømde at eg fekke servert salat med ansjos på og dressingen var sausen av ansjosen, ansjos er det verste eg veit!!!! Hva betyr det????
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tor 3 Sep 2009 - 13:33

Det betyr nok at i morgen under fullmånen skal du dra på fisketur og fiske ansjos i Ansjosvann oppi fjellet med matpakke med servelat. Og så treffer du en høy, mørk mann som heller ikke liker ansjos, og så lever dere lykkelig til deres dagers ende.

Andre forslag?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tor 3 Sep 2009 - 13:46

Den der likte jeg IJ sunny
La det være sant cheers
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Tor 3 Sep 2009 - 14:38

Jeg er også drømmetyder - og det der betyr nok at:

Det å drømme om salat betyr ofte at du får maaaaaaaaange penger,ansjoser indikerer et fritt og uavhengig liv, og ansjossaus - ja det kan bety beskyttelse og omsorg.

Jeg har stor tro på at omsorgen kommer fra han du møter ved Ansjosvann. Ellers gleder jeg meg til du får maaaaange penger, for da spanderer du vel en runde her på kafeen. cheers I love you
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tor 3 Sep 2009 - 14:44

Ja, det er klart, håpa du får sant du også cheers cheers
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Moostar Tor 24 Sep 2009 - 9:51

Er det noen på jobb i kafeen som kan gi meg en serviett til å tørke vekk den kaffen (selvmedbrakte sådan, sorry - kanskje litt frekt ikke å kjøpe den her) som jeg ufrivillig sprutet utover da jeg var dum nok til å drikke og se på denne linken samtidig...Lættis Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Icon_lol

http://pondus.no/Musikk/Drittmusikk/10-enda-droyere-platecover/
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tor 24 Sep 2009 - 11:04

Her kan du trygt nyte medbragt!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tir 6 Okt 2009 - 19:05

Ingen her Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Drunken_smilie
Var på tomta mi i går, der graver dem til den store gullmedaljen, eller rettere sagt dem fylte på ny masse fordi grunnen er så løs, å så kommmer grunnmuren oppå der igjen Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Icon_biggrin
Jeg gleder meg til å få det ferdig, men mange bestemmelser må tas før den tid. Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Icon_eek
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Tir 6 Okt 2009 - 23:59

Jeg sitter her med stearinlys og "lune" scones - hørtes ikke det deilig ut da dere?

Det blåser og regner skikkelig ute, og de andre i huset har tatt kvelden. Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Icon_biggrin

Jeg nyter roen og koser meg.

Jeg tenker litt på French og Moland som sitter i fengsel - de har det ikke så fint, men er det selvforskyldt, eller?
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 7 Okt 2009 - 0:03

Næmmen! Oppe du også. Jeg nøyer meg med å varme kanelboller fra Findus, jeg...

Moland og French, uansett hva de har gjort eller ikke gjort, unner jeg dem et norsk fengsel.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Ons 7 Okt 2009 - 0:12

Det gjør ikke jeg. Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Icon_mad

Jeg syntes vi har mer en nok å bruke penger på i dette landet. De oppsøkte dette,i følge dem selv, helt frivillig - og må ta konsekvensene av det.

Kynisk? Vi kan jo godt ta en real diskusjon her på kafeen om dette.

Inger Johanne - kanelboller er nydelig.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 7 Okt 2009 - 0:16

Veldig greit å ha et felles utgangspunkt. Før vi tillater oss å diskutere ting vi er uenig om. Greit det.

Vel jeg er imot dødsstraff. For meg et livet hellig.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Ons 7 Okt 2009 - 0:25

Hva er det som er vårt fellesutgangspunkt - er det MS?
Jeg er for dødsstraff for voldtekt og overgrep mot barn.

Grunn: Hvis jeg skulle komme over en person som voldtok min datter - ja da ville instinktene mine fortelle meg at jeg kunne drepe. Se bare på dyrene - nærmer du deg avkommet dreper de deg.

Jeg mener vel også at liv er hellig, men ville ikke vært tilregnelig i ovennevnte tilfelle.

Ser at jeg er litt ambivalent i forhold til dette - men heller mest til dødsstraff.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 10 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 10 av 20 Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet