MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 8 av 20 Previous  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Next

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 8 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Lierdama Tir 7 Jul 2009 - 20:07

Så stille på forum om dagen at en skulle tro alle hadde dratt på ferie.

Æ'kke sommerstengt her vel?
Nei, døra til kafèen er ikke låst.
Ingen gjester sitter i lokalet, går gjennom og ut den åpne døren innerst i hjørnet der.
Så fint at de har satt opp bord her ute i bakgården med blomster og springvann.

Setter meg stille ned under denne parasollen og tar et glass vann med isbiter, takk.
(Har ikke alltid så store krav...)
Bra jeg tok med meg bok for her er det visst ingen andre gjester.
Æsj, jeg er i skravlehumør.
Lierdama
Lierdama

Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 8 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tir 7 Jul 2009 - 20:35

Hva leser du? Jeg har Agatha Christie på lydbok. Ikke spesielt intelelktuelt stimulerende, men jeg har andre bøker til sånt.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Tir 7 Jul 2009 - 22:39

Har ikke tid til å lese om dagen, alle er syke og ringer og det går i ett som de sier, det er så populært, det at det går i ett.

Har klart å lese bakpå en del, og så har mannen tatt opp alt som er sendt av "Dr House" og det er det vi ser på. Episoder som ikke har vært sendt i Norge.
Bøker kommer senere.

Satt i kjelleren på det varmeste og leste et stk Kvinner og Klær.
Så mye ukunne, så mye løgn, så mye surr og rør.

Kan jeg få en is?
Uten smørolje, emulgator (soyalecitin) aroma (vanillin),
glukosesirup, myse, vegetabilsk emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer),
stabilisatorer (guarkjernemel, natriumkarbosymetyl, karangenan),
fargestoff (betakaroten)
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Tir 7 Jul 2009 - 23:44

Værsågod, isterningmaskinen står til venstre for ølskapet Laughing
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Melles Ons 8 Jul 2009 - 5:03

Jeg har hatt god tid til å lese. Leser for tiden så jeg er sikker på at jeg ikke gjør for mye annet, en måte å ta pause på.
Akkurat ferdig med Stieg Larssons siste bok, fikk jo noen svar der...

På kafe midt på natten?! Jepp, dagen min er begynt... Styggtidlig!

I og med at denne døra alltid er åpen, tar jeg meg en kaffe uten noe oppi. Liker den best sånn!

Æsj, denne dagen blir lang...
Melles
Melles

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Ons 8 Jul 2009 - 12:30

Sarasara nå ser du piercingen min Wink
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Tor 9 Jul 2009 - 15:46

Ja så tøfft! Smile
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Lør 11 Jul 2009 - 11:14

Noen på kafeen? Hm... her ligger ei Stieg Larsson-bok på et bord. Noen som holder på med den, visst.

Se her Nina Björk Om Lisbet Salander
På twitter utret jeg en undring om hvorfor vi liker så godt å lese om Salander ( heltinna til Larsson). Er det kontrollfreakens våte drøm. Da ble jeg tipset om denne artikkelen ovenfor. Intelligent innspill.

(Twitter er også en slags kafé, bare at man trenger ikke ha MS-interesser for å komme inn.) Jeg prater med mange interessante mennesker der.)
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Lør 11 Jul 2009 - 15:33

Håper du ikke tok innspillet personlig? Very Happy Very Happy Very Happy
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Julestjerne Man 13 Jul 2009 - 1:18

I sommer har jeg lest "ØYA" og nå holder jeg på med "BIENES HEMMELIGE LIV" begge to anbefales.

Er det noen her på kafeen som har lest disse bøkene?
Julestjerne
Julestjerne

Til Toppen Go down

Poste  beate Man 13 Jul 2009 - 19:19

Jeg har lest boken Bienes Hemmelige Liv og sett filmen.

Jeg så filmen sammen med min datter på 16.

Kan anbefales som mor - datter aktivitet. Det er ikke så lett å finne ting lenger som passer for mor og datter på 16.

beate

Til Toppen Go down

Poste  Lierdama Man 13 Jul 2009 - 21:56

Bienes hemmelig liv av Liv Skjelbred?
Har lest den: god.

Anbefaler også "Gulldronning, Perledronning" (forfatter som nevt over): helskjønn
Lierdama
Lierdama

Til Toppen Go down

Poste  beate Man 13 Jul 2009 - 22:14

Forfatter av min bok er Sue Monk Kidd Smile

beate

Til Toppen Go down

Poste  Lierdama Man 13 Jul 2009 - 22:19

OK, da husket jeg feil forfatter, men har lest den.

Har forresten fått sansen for lydbøker i sommer.
Enten jeg ligger på stranda, sitter å strikker eller gjør noe praktisk går det an å kombinere med opplest underholdning.
Og ikke minst "forkorter" lydbok en lang biltur.
Lierdama
Lierdama

Til Toppen Go down

Poste  beate Tir 14 Jul 2009 - 0:25

Jeg er storforbruker av lydbøker.

Men kan ikke gjøre altfor kompliserte ting samtidig med lydbok, da får jeg ikke med meg handlingen. Det må være stille når jeg hører på lydbok.

Bruker den ofte ved legge tid.

beate

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Tir 28 Jul 2009 - 23:21

Her var det stille. Spindelvev på maskinen som legger marsipanlokk på lettøllen, og støv på stolene. Er de på stranda eller ute-kafé alle sammen?
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Julestjerne Ons 29 Jul 2009 - 0:55

Jeg er her jeg - jeg er bare så stille og forsagt at jeg ikke sier noe før noen henvender seg direkte til meg. Very Happy og siden ingen gjør det, sitter jeg her å trøstespiser. Mad

Ser på boka mi "Bienes hemmelige liv," at forfatteren heter Sue Monk Kidd, ja.

Koser meg egentlig - ser du.
Julestjerne
Julestjerne

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Ons 29 Jul 2009 - 11:10

Jeg fikk ikke med meg filmen på kino. Den 19. august kommer den i butikkene. ( Bienes hemmelige liv.)

På lørdag skal jeg på Notodden blues og høre på Beth Hart. Sånn låter hun.Sånn låter hun. Planla det mest for turens skyld, har noen venner som er entusiaster, og jeg bor en time unna med buss, så vi lagde en happening med min leilighet som "pensjonat".. Men ellers hadde jeg ikke oppdaget den dama. Litt Janis Joplin-aktig.
Jeg skal ha med meg ryggsekken min med klappstol på, for kneet mitt er dårlig. Trolig mer menisk enn MS.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Ons 29 Jul 2009 - 15:34

Er "Bienes hemmelige liv" den hvor en dame har trodd hele sitt liv at hun har tatt livet av moren sin og så har hun ikke det likevel?

Inger Johanne, hvis du ikke vet hva som er i veien med kneet ditt, kanskje du skulle ta en tur til doktoren?
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Trippel Ons 29 Jul 2009 - 15:59

Nja............ The Real Thing
Trippel
Trippel

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Ons 29 Jul 2009 - 17:03

Det er den boka du spør om sarasara. Dvs, det er "den boka om hun som kommer inn i det varme kvinnefellesskapet med de tre svarte kvinnene". Forskjellig hva man kan fokusere på...

Har vært hos doktor i bøtter og spann, og skal til nevrolog også. Helt uten tvil en sprekk i mediale ( "innerste") menisken på høyre side, men vil høre om nevrologen kan oppdage noe MS-relevant også.

Har bestilt egne krykker. Der må jeg innrømme jeg fokuserte på MS-en også, for det er en sykdom det er lett å få krykker til. De sier det kan gå an å operere om det ikke roer seg, men egentlig har kneet oppført seg veldig pent gjennom sommeren. Men kjekt å ha krykker når beinet plutselig blir vondt. Og så har jeg kne-støttebandasje.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Tor 30 Jul 2009 - 0:49

Ja jeg har ikke lest boka, det er en venninne som har referert den til meg på den måten Very Happy

Det er ikke mange bokklubb-bøker som kommer inn her vet du.

Lykke tll med kneet og jazz i sol eller regnvær Smile
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Tor 30 Jul 2009 - 9:10

At en bok er utgitt på en bokklubb gjør den ikke med nødvendighet dårlig. En gang fant jeg en bra bok på Rema, jeg. Husker ikke hvilken det var.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Julestjerne Tor 30 Jul 2009 - 14:40

Har det noen betydning hvor en kjøper bøker? Er det noe jeg ikke har fått med meg her borte i hjørnet mitt?
Julestjerne
Julestjerne

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Tor 30 Jul 2009 - 14:50

Det er vel sånn at visse steder har rykte på seg for å ha bøker i en kategori man ikke liker. Men dette endrer seg jo. Det heter jo "kiosk-roman", men på Narvesen kan man nå få bøker som har fått høy anerkjennelse, jeg ser ikke bort fra Nobelpris i litteratur. Om nå det er et poeng.

Det gjelder bokklubber også.

For øvrig har jeg bøker i bokhylla som jeg setter høyt, men som mange lærde og litteraturkyndige ikke vet om. De finnes ikke på biblioteket for eksempel. Og av og til leser jeg svært enkle bøker som kan sette meg inn i en god stemning eller forteller noe viktig på en veldig enkel måte.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 8 av 20 Previous  1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 14 ... 20  Next

Til Toppen