MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Nervesmerter/Nevropatiske smerter

+17
sarasara
Mia
Ann
Milla
mormor
Julestjerne
Piccolo1974
flack
LiseTone
Lierdama
Inger Johanne
Ann Ingrid
Mutti
Sussie
Solsikke
Melles
Trippel
21 posters

Side 3 av 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  LiseTone Man 25 Jan 2010 - 15:37

Det hjalp ikke på nervesmertene mine i vert fall, dessverre.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Vil Sobril hjelpe.......

Poste  mormor Man 22 Feb 2010 - 1:01

Jeg har fått SAROTEX ( 10mg ) har brukt dem siden oktober med god effekt mot smerter. Disse er ikke så vanedannende som sobril og har heller ikke varselstrekant.

mormor


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Milla Ons 24 Mar 2010 - 20:16

Sarotex og utallige andre preparater har da ingen ting med Sobril å gjøre, så en slik sammenligning er unødvendig.

on the other hand hehe; Sobril og Sarotex fungerer visst ikke så bra sammen, da Sarotex og andre antipsykotika kanselerer store deler av effekten av Sobril.

Sobril(Oxazepam)kan være et godt legemiddel å bruke for eksempel dersom du har mye muskelsmerter (i mitt tilfelle p.g.a feilbeskjeder fra nervene) og er plaget med uro. Vival(Diazepam) er et alternativ å prøve for spesielt muskel-smerter og slik uro, og Diazepam går visst bra sammen med Sarotex også Smile
Jeg vil anbefale å gjøre seg kjent med benzodiazepin'er , for eksempel gjennom internett eller hos legen, før oppstart.

jeg må gjøre oppmerksom på at jeg ikke er lege, jeg har bare smerter Razz
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Inger Johanne Ons 24 Mar 2010 - 22:28

Samma her.. Og har nok mye mindre vondt enn Milla. Men det vet jeg at Rivotril er nokså lik Vival, men nevrologer velger ofte dette framfor Vival, det passer bedre på et ommøblert nevesystem.

Så spørs det hva en mener med nervesmerter?
Hvis det kan bety smerter som kommer av at musklene er for stramme på grunn av ubalanse i nervesignalene, så hjelper det altså. Men det vil ikke hjelpe på sånne nervesmerter som brenning, sviiing osv.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Lurer på om andre kan komme med erfaringer

Poste  Ann Tor 17 Jun 2010 - 11:16

Jeg har en god del smerter i forbindelse med ms`n så går til fysio behandling.
Jeg har veldig smerter i en arm, nakken og nedover mellom skulderbladene og tåler veldig lite berøring i det området før jeg nesten hopper av benken.
Har også en del smerter i det ene benet, hvis jeg f.eks ligger på ryggen og skal løfte benet rett opp så rister det veldig og ber noen at jeg skal holde igjen benet mens de presser i mot så rister benet veldig.
Har nedsatt følelse i ene benet og veldig livlige reflekser.

Er det noen med de samme plagene som kan gi litt erfaringer både når det gjelder behandling og det og lette hverdagen litt.

Ann


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Fre 18 Jun 2010 - 0:55

Hei Ann
Det var leit å høre at du sliter med smerter. Livlige reflekser er også tøft å leve med. Før jeg eventuelt vil komme med noen tips eller råd, vil jeg gjerne vite om du tar noen medisiner for å dempe symtomene nå? Smertestillende og/eller krampenedsettende?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Ann Fre 18 Jun 2010 - 13:26

Trippel skrev:Hei Ann
Det var leit å høre at du sliter med smerter. Livlige reflekser er også tøft å leve med. Før jeg eventuelt vil komme med noen tips eller råd, vil jeg gjerne vite om du tar noen medisiner for å dempe symtomene nå? Smertestillende og/eller krampenedsettende?


Hei

Medisiner jeg går på er Tegretol 400mgx2 daglig mot nervesmerter, og Copaxone. Som smertestillende bruker jeg Ibux 600mg og Paracet 1g sammen.

Ann


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty TENS mot nervesmerter

Poste  Mia Ons 22 Sep 2010 - 1:18

Noen som har prøvd TENS behandling mot nervesmerter? Jeg har fått med meg et apparat hjem til utprøving. Jeg sliter med trigeminusnevralgi (smerter i ansiktsnerven) og nevrogene smerter i en arm og fot, i tillegg til fra ryggen og rundt fram mot magen. Foreløpig har jeg bare prøvd i ansiktet. Det føles rart, og jeg synes nesten bare den provoserte smerten. Men det er kanskje slik at jeg må bruke den litt lenger for at det skal hjelpe..? Hvor sterk strøm skal jeg skru på? Hvordan bør det kjennes? Skal det gjøre vondt eller bare krible? Det kjennes ut som den fremdeles står på etter at jeg har skrudd den av. Kribling i kinnet og pannen, og stramming i kjeven.

Mia


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  sarasara Ons 22 Sep 2010 - 17:19

Tens ser ut til å være at apparat som får musklene til å trekke seg sammen, en slags elektrisk stimulering fra et apparat. i steden for det vi vanligvis får fra vårt eget nervesystem.

Jeg er en av dem som ikke trener, fordi det gjorde meg verre.

Derfor tror jeg at Tens også ville gjort meg verre.

Og gjør det vondt, så dropp det!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Inger Johanne Ons 22 Sep 2010 - 23:03

Jeg prøvde det mot brenning i skulderen for mange år siden, men det hjalp ikke meg. Det hjalp mer med ispakning. Billigere er det også.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Mia Tor 23 Sep 2010 - 10:07

Jeg får det gratis. Og strømmen skal stå så svakt på at musklene ikke trekker seg sammen. Det skal kun gi en svak kribling langs nerven. Tanken er at stimuleringen frigjør smertelindrende stoffer fra hjernen eller noe sånt..
Jeg har nå vært nummen i kinnet, og har vondt innimellom, men det har jeg jo ellers også. Det er så vanskelig å vite, for hvordan hadde jeg vært om jeg ikke hadde brukt den? De siste dagene har ikke vært så helt galne. Nummenhet er MYE bedre enn smerten ved trigeminusnevralgi!!

Mia


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty OxyContin/OxyNorm/OxyCodone

Poste  Milla Tor 14 Okt 2010 - 1:42

Hei alle!
Lenge siden jeg har skrevet noe her inne nå Embarassed

Er det noen av dere som bruker OxyContin/OxyNorm eller den generiske OxyContin'en OxyCodone? Interessert i å høre om andres tanker rundt oxy-preparatene som nervesmerte-smertestillende, og andres erfaringer med disse medikamentene Wink
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Tor 14 Okt 2010 - 1:55

Har sendt deg en PM. Wink
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Milla Tor 14 Okt 2010 - 2:01

swoooopper dit for å lese Very Happy
Milla
Milla


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Fre 15 Okt 2010 - 1:40

Jeg ser at dette temaet har blitt skjøvet nedover i bunken og at nye tråder ang samme tema har kommet enkeltvis. Derfor oppretter jeg nå en Prioritert tråd som vil holde seg oppe. Jeg legger også til alle "løse" tråder som har kommet til senere. Håper det ikke byr på for mange utfordringer å finne frem, men tråden Nervesmerter og Nevropatiske smerter bør være samlet. Slik kan tidligere innlegg og gode råd overleve.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  resmh Fre 22 Okt 2010 - 23:02

Er det noen her inne som har vært borti at det at når du har lagt deg for kvelden,så blir det veldig varmt under føttene, du får ikke sove så man må stå opp igjen.
Sitte oppe en par timer så er det kanskje håp om å få sove
Det er som å gå på glødende kull.
Håper noen har erfaring med dette problemet,så de kan gi meg noen gode råd.

Med vennlig hilsen
Resmh Smile

resmh


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Søn 24 Okt 2010 - 18:15

Hei
Ja, det du har er nok en form for nervesmerter. "Feilkobling" i hjernen. Jeg hadde en slik brennende fornemmelse frempå leggene og under fotsålene. Jeg husker en gang jeg var spesielt fortvilet. Det var midt på vinteren og jeg sparket av meg tøflene og trasket ut på terassen barføtt. Jeg kjente ingen ting! Kjente ikke at jeg ble kald eller våt, men når jeg tørket føttene var de iskalde å ta på. Da jeg snakket med nevrologen om dette fikk jeg Baklofen tabletter. Jeg brukte de en tid og det ga seg. Men er jeg veldig sliten eller stresset kan jeg godt få føling med denne brenningen igjen. Jeg har forresten hat slik brenning rundt overkroppen også. Det var under et spesielt aktivt attakk. Det var vondt! Håper du kan få snakket med nevrologen din og få litt hjelp.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  resmh Søn 24 Okt 2010 - 18:21

Takk for den trippell det skal jeg spørre om neste gang jeg skal til drammen Very Happy

resmh


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Søn 24 Okt 2010 - 22:24

Hei igjen resmh
Synes du skal ta en titt på hva Kjell-Morten Myhr skriver også. Jeg legger en link her:
Klikk her
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  resmh Søn 24 Okt 2010 - 23:04

Takk for det Trippel, du er god å ha til hjelp når en har problem med ms-en
du har sikkert hatt ms mykje lenger en eg, det virker sånn Smile

hisen resmh

resmh


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Man 25 Okt 2010 - 1:49

Tja... Noen ganger virker det som jeg har hatt det bestandig og andre ganger er det som jeg fikk diagnosen i går. Sånn vil det vel alltid være tenker jeg. Just som en har slått deg sånn noenlunde til ro med tingenes tilstand, ja så skjer det noe.

Men du har rett. Jeg har hatt MS i mange år. Jeg er ikke ekspert på MS, men har blitt veldig god til å lete etter svar på Nettet. Så om du har noen, må du bare komme med de. Kan godt være jeg har lest om det et eller annet sted og så blir det bare å finne tilbake til nettopp den siden. Wink
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  resmh Man 25 Okt 2010 - 6:14

Da er jeg en fersking, så det er godt å ha noen å spørre, når det dukker opp ting som jeg lurer på.
Hue mitt går litt tregt av og til, men det er vel denne ms-en som gjør det Smile

hilsen resmh

resmh


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Inger Johanne Tir 26 Okt 2010 - 0:11

Noen - ikke alle - av oss som har MS, meg selv inklusive er "spontan når vi har fått tenkt lenge nok over saken". Du kan lese mer om det i tråden om Kognitive problemer. Smile KLIKK HER
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  resmh Tir 26 Okt 2010 - 4:49

Hei Inger Johanne nå skjønner jeg hvorfor jeg skulle reise på butikken å kjøpe 2 liter mjølk og kom tilbake med en sjokolade
jeg er også litt treg i hode både på det ene og det andre, jeg har også problemer med å kjenne igjen folk.
Det kommer en mann å hilser på meg , å jeg kjenner han ikkje igjen. Smile

hilsen resmh

resmh


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Krykker neste...

Poste  Sussi Søn 14 Nov 2010 - 23:43

Smerter i høyre benet har jeg hatt i mange år nå. Slik at jeg ofte støtter meg litt på venstrefoten når jeg går og har nok litt skjev gange. Så i dag - som vanlig smerter i høyre fot/ben: iskald og "våt" fra låret og ned, går på puter, tær som strammer seg, nummen her og der (mest under fotbladet akkurat nå). OG SÅ BEGYNNER FOR SV.. HEL.. VENSTRE BENET MITT Å KRANGLE OGSÅ Twisted Evil nummen og vondt, og tærne som strammer seg på samme måte - "nummeret før" kramper. Det føles litt som om huden er for trang for tærne.. Ikke godt å bevege seg i det hele tatt - hva blir det neste?

Vi kjøpte krykker til sønnen som slo foten sin og ikke klarte å gå. Vi kjøpte fordi legevakta ikke lengre hadde til utlån. Men tanken var jo litt at det var flere i huset som kom til å trenge dem.. Nå ser det ut som om det er min tur, hvis dette ikke gir seg.

Greit nok det. Men kan dette sees på som begynnelsen av et schub, forverring av eksisterende symptomer.. Question
Får vel ta en snakk med MS sykepleier på tirsdag, da jeg skal inn å ha en ny dose Tysabri.

Vel, ikke mange spm her til dere, men "godt" å klage litt også, så jeg ikke plager livet av de som er rundt meg..
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 3 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 3 av 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet