MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Nervesmerter/Nevropatiske smerter

+17
sarasara
Mia
Ann
Milla
mormor
Julestjerne
Piccolo1974
flack
LiseTone
Lierdama
Inger Johanne
Ann Ingrid
Mutti
Sussie
Solsikke
Melles
Trippel
21 posters

Side 2 av 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sussie Ons 26 Aug 2009 - 23:38

Nå har jeg kjøpt ny dosett. Jeg visste ikke at det var forskejllig størrelse på dosettene! Den jeg kjøpte nå var så liten at den fikk plass i håndveska. Men det er bare plass til to piller i hver luke, tre ganger pr dag - som er det jeg bruker for tiden. Med huskelista på mobilen i tillegg husker jeg ihvertfall å ta medisinen til rett tid flower

Sussie


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Melles Tor 27 Aug 2009 - 19:48

Joda, det finnes dosetter for de fleste behov. Alle vet sikkert ikke det, men for den som har vært på "andre siden av skranken" så er det velkjent.
Dosetten er nok ikke bare for eldre, nei....
Kanskje jeg er litt eldre? Hukommelsen virker slik Embarassed
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Melles Fre 25 Sep 2009 - 19:08

Vært hos nevrolog: Trappe ned Neurontin og trappe opp Lyrica og Sarotex. Får se om det blir noe bedring etter hvert.
Så må jeg bare si at NAV gjør det litt vanskelig. Jeg fyller kravene for å få Lyrica på blåresept, men legen måtte likevel søke!
Har ikke tid til å vente flere uker med å begynne, så da må jeg betale full pris for Lyrica til jeg får godkjenning. Som med mye annet, så er ikke den heller spesielt billig...
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Fre 25 Sep 2009 - 21:03

Forhåpentlig vis vil det gå fort og greit og da søker/ber du om å få utleggene refundert.
Nå håper jeg virkelig at dette virker for deg, Melles. For meg gikk det ikke, men vi er heldigvis forskjellig sammensatt og jeg har hørt om mange som har god nytte av denne "blandingen". Uansett ønsker jeg deg god helg! sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Nervesmerter, trenger hjelp

Poste  Mutti Ons 21 Okt 2009 - 0:37

Hei!

Jeg sliter veldig mye med nervesmerter. Å jeg har prøvd mange medisiner, skal prøve å se om jeg klarer å huske alle sammen.
Kanskje til og med i riktig rekkefølge. Å alle medisinene er prøvd helt til høyeste dose.
-Sarotex
-Neurontin
-Lyrica
-Husker ikke denne, men det er en til
-Lamictal

Eller så er det fysioterapaut, hypnose, healing, akupunktur, en maskin jeg fikk av fysioterpauten som jeg ikke husker hva heter,
men sender ut vibrasjoner og kan bevege musklene, hmm lurer på om den heter tens.
Så skal jeg til smerteklinikken i Trondheim neste uke (29.okt) Å snakke med psykomotorisk fysioterapaut og lege.

Vet dere om noen andre medisiner som kan hjelpe? Jeg er seriøst desperat her, sliter masse.
Enkelte dager så sitter jeg bare å griner og griner, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg fordi jeg er så sliten.
Var innlagt på sykehuset pga dette, men der var det meget lite hjelp å få.
Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Icon_sad
Mutti
Mutti


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Ons 21 Okt 2009 - 2:00

Jeg sender deg en PM. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  LiseTone Søn 25 Okt 2009 - 13:21

Jeg også trenger hjelp. Går på Lyrica for mine nervesmerter, nå lurer jeg på hva slags andre medisiner soom kan brukes mot nervesmerter som IKKE påvirker levra, Lyrica virker fint på meg MEN har lagt på meg ca 7 kg siden i januar, og skal dette fortsette så....... Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Fresse
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Søn 25 Okt 2009 - 14:40

Hei LiseTone
Du sier Lyrica virker, men hva ellers har du prøvd? Litt vanskelig å gi tips og råd når jeg ikke vet om du allerede har prøvd de tingene jeg har erfaring med.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  LiseTone Søn 25 Okt 2009 - 14:50

Har prøvd bare Lyrica
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Man 26 Okt 2009 - 0:01

Okay. Hvis vi ser bort fra økt appetitt, hvor fornøyd er du med Lyrica's smertelindring? På en skala fra en til ti.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  LiseTone Man 26 Okt 2009 - 12:26

Jeg spiser IKKE mer,en 9er
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Man 26 Okt 2009 - 12:53

Da vil jeg påstå at du har den beste smertelindringen for deg. Andre (og sterkere) medisiner har også bivirkninger.

Innleggene som fulgte, sporet ut og tok for seg tips og råd ved fordøyelsen. For at ikke denne tråden skal bli helt ødelagt, er disse nå overført til en egen tråd "Hjelp og tips til magen". Vil du lese mer om det kan du klikke her

Denne tråden fortsetter nå med innlegg som omhandler nervesmerter.


Sist endret av Trippel den Tir 27 Okt 2009 - 22:01, endret 2 ganger
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Tir 27 Okt 2009 - 22:10

Jeg begynte aller først med "Gluxine". Virkestoffet er"Glukosamin" og inneholder stoffer fra skalldyr. Så, hvis du ikke tåler skalldyr, skal du se bort fra denne. I Norge blir den nå kun solgt på resept. Tidligere ble den solgt som helsekost. I Sverige kan man fortsatt få minste forpakning uten resept.

Den bruker litt tid på å få opp effektiv mengde i kroppen, men er til gjengjeld nesten fri for bivirkninger.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty vondt vondt

Poste  flack Tor 29 Okt 2009 - 19:01

Hei

jeg er midt oppi et anfall her, er på nedtrapping (predisolon) nå. Men ihvertfall så har jeg fått voldsomme smerter i kjeven min nå.
Tar 300 Neurotin 3ganger dagelig pluss 10 sarotex 3ganger dagelig pluss ibux forte 3ganger dagelig.

Men kjeven er like vond. noen som har noen råd som kan hjelpe meg ?
flack
flack


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Tor 29 Okt 2009 - 19:14

Kan det være Trigeminus Nevralgi du har fått?

Kan jeg be deg definere "kjeven" litt bedre?

Har du like vondt på begge sidene av kjeven? (Har du like vondt på begge sider av hodet?)
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  flack Tor 29 Okt 2009 - 21:00

går fra kinnet nedover mot halsen...sinnsykt vondt,
flack
flack


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  flack Tor 29 Okt 2009 - 21:02

og ja begge sider. Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Icon_bounce
flack
flack


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Tor 29 Okt 2009 - 21:14

Da er det nok ikke Trigeminus. Sliter du med migrene?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Solsikke Tor 29 Okt 2009 - 21:18

Jeg plages også av voldsomme smerter i kjeven med jevne mellomrom, hovedsakelig på høyre side (min svake side). Hos meg skyldes visst disse nervesmertene stramme muskler, ifølge kiropraktor og fysioterapeut.

Hvor mye dette har med MS å gjøre hos meg det er jeg usikker på. Jeg har også migrene. Skal ta det opp med nevrolog ved neste kontroll.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Inger Johanne Tor 29 Okt 2009 - 21:22

Jeg hadde migrene og veldig stram muskulatur i høyre skulder. Nevrologen påla meg å ta Rivotril hver kveld i 14 dager. Og så jeg som prøvde omtrent å la det gå 14 dager mellom hver. ( Rivotril er likevanedannende som Vival) Men jeg var flink jente og hørte på "dokter'n" og faktisk, etter det var jeg bra i år etterpå. Nå har jeg begynt med tendenser til migrene igjen, så kanskje jeg skal ta en ny "kur".
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Mutti Man 2 Nov 2009 - 15:43

Noen som har hørt, lest eller noe om den marinol medisinen? Den med sånn cannabisgreie i?
Mutti
Mutti


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Tir 3 Nov 2009 - 1:12

Ja, jeg har både hørt om og lest om Marinol. Medisinen kan ha andre navn i andre land. Medisinen kan fåes på såkalt "godkjenningsfritak", men jeg råder deg til å lese dette først:
Advarsel!

Jeg har også lest at effekten av Marinol fortar seg ganske fort og man må øke dosen. Slik er det veldig lett å bli legemiddelavhengig. Tror det finnes bedre løsninger på dette problemet. Din far bør prøve å få en time på smerteklinikken. Han kan be om å bli sendt dit av sin lege, nevrolog, eller han kan prøve å ta direkte kontakt.

Smerter er forferdelig å måtte leve med og det reduserer livskvaliteten betraktlig, men det er viktig å "holde tunga rett i munnen" slik at en ikke i desperasjon legger stein til byrden.

Lykke til!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sussie Ons 6 Jan 2010 - 21:07

KAN NOEN TA BORT DEN BØTTA MED ISVANN SOM JEG SATTE BENET OPPI FOR FLERE TIMER SIDEN - OG DEN BØTTA ER HØY, GÅR HELT OPP TIL LÅRET Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Icon_twisted Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Icon_evil Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Icon_mad Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Icon_sad Ingenting hjelper visst, har ullsokker og ullpledd og elektrisk sokk. /tøffel.

Sussie


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Vil Sobril dempe nervesmerter? Eller vil det si at det IKKE er nervesmerter OM Sobrilen hjelper

Poste  Piccolo1974 Søn 24 Jan 2010 - 13:50

At det da er ren angstrelatert smerte... (håpe...)

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Alien
Piccolo1974
Piccolo1974


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Julestjerne Man 25 Jan 2010 - 15:09

Svar i fra Lommelegen, der pasient spør om Sobril kan gi smertelindring.

"Jeg må først presisere at Sobril overhodet ikke har noe smertestillende virkning. Det er et rent beroligende preparat og i tillegg litt muskelavslappende virkning. Som fastlegen din sier er dette et ekstremt avhengig preparat og bør ikke brukes i perioder lengere enn 2 uker." (Lommelegen)
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 2 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 4 Previous  1, 2, 3, 4  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet