MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Smerter i hoften

+2
Inger Johanne
LiseTone
6 posters

Go down

Smerter i hoften Empty Smerter i hoften

Poste  LiseTone Søn 19 Jul 2009 - 15:37

Jeg har slike smerter spesielt i høyre hofte om morgenen, kan det være nervesmertene som har forverra seg?
Det blir litt bedre når jeg har vert oppe en tur og tatt Lyricaen min og legger meg igjen en stund.
Noen ganger våkner jeg om natta med smerter i hoften, og visst jeg da legger meg på den får jeg sovne igjen.
Det er bare så vidt jeg kommer meg opp og over i rullestolen første gangen om morgenen.
Vil det hjelpe at jeg øker mengden med Lyrica?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Inger Johanne Tir 21 Jul 2009 - 11:01

Jeg plages også av og til med smerter i hofta. Da hjelper det å sove med ei pute under kneet.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  fia Tir 21 Jul 2009 - 18:55

Det er jo ikke alltid MSn. Jeg hadde kjempevondt i hofta, ved bevegelse og om natta.
Vanskelig og vondt å snu seg i senga og forflytte seg over i rullestolen.
Det var en betennelse som fastlegen ordnet med en cortisonsprøyte rett i hofta. Ikke godt men effektivt.
Uansett, deilig med alt som går over ikke sant?? Very Happy

fia


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Man 3 Aug 2009 - 18:17

Har auka dosa med Lyrica og det hjalp fikk også sterke smerter i korsryggen igjen slik som før jeg egynte på Lyrica.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Ons 26 Aug 2009 - 14:46

Smertene kom igjen, legen tok pulsen på foten min og tok masse blodprøver, og eg skal på røntgen, det kan være så masse. Pulsen var fin...
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Tor 8 Okt 2009 - 11:40

Røntgenbildene var "fine", mulig jeg har en prolaps nederst i ryggen, vart henvist videre til nevrolog, jeg som "aldri" er på nevrologen Smerter i hoften Icon_lol
Får sikkert snakka med nevrolog neste gang jeg skal få Tysabri som er neste onsdag.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Lierdama Tor 8 Okt 2009 - 16:30

Prolapsen jeg hadde for noen år tilbake startet i hofta, og satt for det meste der.
Håper du får god oppfølging og hjelp, uansett hva det er som forårsaker vondtene dine, Lise Tone, og ikke minst hva det er for noe som gir sånne utslag.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Tor 8 Okt 2009 - 17:02

Du ble operert?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Lierdama Fre 9 Okt 2009 - 9:39

Nei, jeg hadde ingen operasjon.
Fikk fysioterapi, og han jeg går hos er også manuell terapeut så han "knakk meg på plass" etter behov.
Fysioterapeuten satte også sammen et treningsprogram for meg som konsentrerte seg om å styrke musklaturen i ryggen, bekkenområdet og beina.
Lenge gikk jeg der to ganger i uka, men etter at jeg begynte å som treningsform ble det redusert til en gang i uka.
Bruker fremdeles dette programmet, kjører gjennom det når jeg er hos ham en gang i uka, nå med tyngre vekter enn da jeg startet så jeg må ha blitt sterkere.
Kan ikke huske sist han behøvde å knekke.

Men jeg husker godt da prolapsen kom: skulle opp på do om natten, men kom ikke så langt. Så der lå jeg da på tvers sengen og fikk ikke rørt meg. Mannen min måtte løfte beina tilbake (med smerter og hyl fra meg) oppi "bingen" før han ringte legevakten.

Går det bedre med deg?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Fre 9 Okt 2009 - 12:40

Smertene er like som dem var, jeg vet ikke enda om det er prolaps, røntgenlegene hadde sett ei sammenklemming som kunne være en prolaps, men jeg må vell gjennom MR før dem kan si sikkert?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Tir 19 Jan 2010 - 18:16

Smertene i hoften blir bare verre, mange Tramadol hver dag, har vert gjennom MR (på frdag), får vell vite om noen dager (visst jeg er heldig), sa i vert fall det at legen skulle ringe meg når hun visste svar. Vet ikke hva slags svar jeg håper på confused
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Trippel Tor 21 Jan 2010 - 0:49

Når legen vet hvor store smerter du har, håper jeg han er kjapp med å gi deg svaret på MR og eventuelt får igang behandling. Forfrdelig å gå så lenge med vondt. God bedring!!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Ons 27 Jan 2010 - 16:22

Fikk svar på MRen i dag, det var ingen prolaps, hun tror smertene skyldes MSen. Mad
Det er nedslitte skiver i de to nederste nivåene, men ingen prolaps Neutral
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  LiseTone Man 18 Okt 2010 - 13:42

Men jeg ha nå funnet ut hva smerten skyldes, det var mobilen jag hadde den hele tida i høyre lomme, tok den over venstre, smertene borte etter ei stund, kommer smertene der skifter jeg bare lomme igjen.................
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  sarasara Man 18 Okt 2010 - 16:35

Dette er spennende. En mann som har passet på kongshytta (?) er blitt så syk fordi det ble plassert masse sendere der i nærheten av hvor han bodde.

Vi vet ingen ting om stråling, det kommer som eget program på NRK, der er det samlet de som vet mest, om det vi altså ikke vet.

Flott at du fant årsaken til smertene Lise Tone!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Inger Johanne Tir 19 Okt 2010 - 9:49

.......og jeg tror jeg har samme erfaring som tone. gikk mye med mobilen i lomma og utviklet en slimposebetennelse som riktignok fortsatt er der, men som forverres om jeg putter mobilen i lommen. Nå har jeg den nesten alltid hengende i en løs pose fra beltestroppen om jeg må ha den på meg.

Det sarasara snakkker om i forrige posting er jo relevant, og temmelig skremmende.

Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Inger Johanne Søn 31 Okt 2010 - 12:24

Klikk HER og finn mitt innlegg på Omega-3-tråden fra 31. okt 2010 ( samme dag jeg poster dette) om hvordan jeg ble bedre etter å ha øket omega 3-dosen.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Smerter i hoften Empty Re: Smerter i hoften

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet