MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Nervesmerter/Nevropatiske smerter

+17
sarasara
Mia
Ann
Milla
mormor
Julestjerne
Piccolo1974
flack
LiseTone
Lierdama
Inger Johanne
Ann Ingrid
Mutti
Sussie
Solsikke
Melles
Trippel
21 posters

Side 4 av 4 Previous  1, 2, 3, 4

Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Man 15 Nov 2010 - 2:43

Hei Sussi
Dette ville jeg vurdert som ett "nytt" symptom. Godt mulig nevrologen vil se på det som videreutviling av et eksisterende symptom. Nervene til ditt høyre ben ligger på hjernens venstre side mens de til det venstre ligger på den høyre. Derfor er det ikke å se på som en betennelse som har "spredd" seg. Det er nå en helt annen side av hjernen som er betent. Jeg har også slike kramper under fotsålene som gjør at tærne krøller seg ufrivillig og det gjør vondt. Når jeg er veldig flink til å huske på å strekke ut, spesielt hvis jeg sitter stille lenge, får jeg mindre føling med dette. Hvor flink til å strekke ut er du? Vær også obs på at det er mulig å "overstrekke" musklene. Når det er krampe i en muskel gjør det så godt, at vi tar i litt for mye. Tøy heller flere ganger. Begynn med forsiktig strekking, for så å øke intensiteten.

Det var litt om min strekking, men ta for all del kontakt med nevrologiske når de åpner i morgen/i dag. Lykke til!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sussi Man 15 Nov 2010 - 23:01

Jeg skjønner ikke at du KLARER å strekke ut når du har kramper - og at du til og med sier at det er GODT???? For meg er det så vondt at jeg ikke tør å bevege den kroppsdelen, enten det er tærne, fotbladet eller leggen - for meg er smertene på samme nivå som rier, det føles som at foten/leggen/tærne er i ferd med å brekke/rives i to, og da gjelder det bare å gjøre pusteøvelser og å komme seg gjennom det..

Men vi snakker kanskje om litt forskjellige ting - for når jeg sier at huden føles for stram rundt tærne og at tærne strammer seg som klør, er det også absolutt vondt - men ikke krampe/rie vondt - og DA kan jeg strekke dem ut. Noe som fungerer ganske bra, men ikke optimalt - det forsvinner ikke.

Venstrebenet er forøvrig ikke så kranglete i dag, så da er det vel ikke et schub. Men jeg tar meg nok en prat med MS sykepleier i morgen..
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Tir 16 Nov 2010 - 1:07

Hei Sussi
Jo, det gjør vondt. Det var derfor jeg skrev at en skulle begynne forsiktig. Muse-skritt. Very Happy Til slutt klarer jeg å strekke med en viss effekt og da føler jeg at det blir bedre. Men det høres ikke ut som mine smerter er like sterke som dine.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Kalde ben...

Poste  Sussi Søn 21 Nov 2010 - 20:11

Her sitter jeg i et godt og varmt boblebad på nærliggende SPA avdeling, og så kjenner jeg kulda i foten, på huden, slår igjennom. Og boblebadet er vaaaarmt!.. Ere mulig, liksom.. albino
Noen som har opplevd lignende?
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Man 22 Nov 2010 - 3:20

Ja, det har jeg opplevd. Regner med at føttene er iskalde, men når jeg tar på dem er de glovarme. Feilkobling i hjernen. "Grønn overledning" Rolling Eyes
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sussi Tir 23 Nov 2010 - 10:40

Men jeg merker at hodet er bedre når bena er vonde og kalde - har mer utholdenhet selv om jeg jobber to halve dager i uka. Utrolig men sant. Kanskje det er Tysabrien som har fjernet noen symptomer?? Very Happy Very Happy
Sussi
Sussi


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Liv Lør 9 Jul 2011 - 14:34

Inger Johanne skrev:Og magnesium, det regner jeg med dere har prøvd. Ikke at jeg tror det kan ta vekk sterke smerter, men kanskje mildne noe?

Jeg merker at krampen i beina blir mindre når jeg bruker magnesium. Det var min mann som så boksen med magnesiumpiller i butikken, og leste på den at de hjalp mot krampe i beina. Verken lege eller sykepleier har anbefalt magnesium, og det synes jeg er rart. Er det kunnskap som mangler hos legene?

Liv


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Inger Johanne Tor 21 Jul 2011 - 0:39

Kjell Erik Myhr (himself) sier at magnesium trolig hjelper. Jeg vil tro at grunnen til at de ikke går ut med anbefalinger er den gamle og akk så velkjente: Det er ikke grundig forsket på. Hvorfor det? Fordi Magnesiumtilskudd finnes alt på markedet. En kan da ikke finansiere forskningen ved å selge et nytt vidundermiddel til høy pris. Hvor skal en da få penger fra til forskning? Da må staten bevilge enda mer til frie forskningsmidler. Det blir veldig dyrt. Det meste av forskning lønnes så vidt jeg vet av dem som lager medisioner, sånn som Tysabri Rebif og sånn.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Er det nervesmerter jeg har fått??

Poste  Musselin Tir 2 Okt 2012 - 9:25

Hei.

Når jeg er sikkelig sliten verker jeg i hele kroppen, men det pleier å gi seg etter en natt søvn. For en mnd siden fikke jeg vondt i kjeven, vondt å gape å tygge. Smerten sitter bak med øret. Og her om dagen verkte hele kroppen når jeg våknet og den verker enda. mest er det i låra, anklene og armene. Samtidig så kribbler det i kroppem som om jeg er veldig rassløs. Har ikke energi føler meg rett og slett slapp. Denne verken kan sammenlignes med den en får når en får influensa, men det er ikke helt likt. Ligger og murrer og verkere heletiden silent . Noen som har en anelse på hva dette kan være?

Musselin

Musselin


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Trippel Ons 3 Okt 2012 - 2:07

Det der kan være begynnelsen på et nytt schub. TA KONTAKT MED NEVROLOGEN I MORGEN! Lykke til! sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Nervesmerter/Nevropatiske smerter - Page 4 Empty Re: Nervesmerter/Nevropatiske smerter

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 4 av 4 Previous  1, 2, 3, 4

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet