MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

+11
agder
sarasara
Sofie
fru tussi
Tona
Moostar
Katitzi
Trippel
Julestjerne
Inger Johanne
Lierdama
15 posters

Side 3 av 3 Previous  1, 2, 3

Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Re: NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

Poste  Inger Johanne Ons 21 Okt 2009 - 21:01

Men det som er mer generelt, hadde det vært fint om man skrev om her. Denne tråden er jo ikke bare for å klage, men for å lære.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Re: NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

Poste  aliset Ons 21 Okt 2009 - 21:21

Det er jeg helt enig i.
Jeg skal komme med litt generell info vedrørende, yrkesretta attføring og uførepensjon

aliset


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Re: NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

Poste  Trippel Ons 21 Okt 2009 - 22:49

Er du sikker på at du vet hva du har begitt deg ut på nå aliset? Å åpne for alle mulige spørsmål ang NAV og måten de behandler den som er langtidssykemeldt, under attføring eller annet, kan kanskje bli en stor oppgave. Du får si i fra dersom det skulle bli for mye. Vi har alle sammen MS, eller så er vi pårørende til noen med MS. Derfor vi vet at det finnes noe som heter fatigue. Den kan ramme selv den mest målrettede og arbeidssomme.

Men når det er sagt, tror jeg veldig mange vil være takknemlige.

Nå trenger vi bare en som jobber i Skatteetaten og som virkelig kan regelverket..... Razz
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Re: NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

Poste  aliset Ons 21 Okt 2009 - 22:54

Hehe Trippel
Jeg er vant til å få mange spørsmål så det går nok bra. Jeg svarer når jeg har tid og ork.
Bare hyggelig det å kunne hjelpe andre som er i samme eller lignende situasjoner som meg selv

aliset


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Endelig

Poste  Moostar Tir 12 Jan 2010 - 13:41

Hurraaaa!!!!! Nå har jeg - etter ørten forsøk og flere mndr, samt utallige flummige samtaler med sentralborddamer - fått tak i saksbehandleren av uføretrygdsøknaden min NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Icon_exclaim Jøss, det tok jo ikke mer enn 4 mndr !? Anyways. Hun var veldig ok å snakke med, virket som hun faktisk var interessert i å høre hva jeg hadde å si om saken og jeg følte meg både ivaretatt og imøtekommet.

Hun lovet tilogmed å ha søknaden ferdig behandlet til sykmeldinga mi gikk ut - slik at jeg ikke unødig trengte å bekymre meg for hva som skulle skje hvis den ikke var ferdig.

Hun spurte meg også en del om hva jeg selv mente om varig uføretrygd eller arbeidsavklaringspenger. Enda legen min har skrevet i erkleringen at det er "lite sannsynlighet for bedring" - føles det så veldig endelig, at jeg ga uttrykk for at jeg ville leve bedre mentalt med arbeidsavklaringspenger. Ser jo for meg at jeg kanskje kan jobbe i fremtiden - vil ihvertfall inbille meg det.
Dette tok hun hensyn til, og ville notere seg at jeg ønsket dette. Jøss.

Så da er det vel bare å vente - igjen - til neste konvolutt med den røde logoen kommer.
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Re: NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

Poste  Moostar Søn 18 Jul 2010 - 13:46

Det gikk vel som forventet... Ingenting var ferdig til sykmeldingsperioden min gikk ut.Og helt ærlig - jeg burde fått betalt for alle de timene jeg har sittet i telefonen og gjort NAV sin jobb.For nå er det faktisk min fortjeneste at ting ordner seg, og ikke NAV.
Jeg hadde sendt inn alle papirer og blitt lovet at alt skulle ligge klart til slutten av mai - så da det ikke kom hverken konvolutt eller penger, begynte jeg å ringe. Tror jeg har snakket med minst 15 forskjellige i denne prosessen - og INGEN hadde tilgang til de samme opplysningene på pc'n sin - eller kunne gi klare svar på hvorfor, hvordan eller hvem, og satte meg bare videre.

Det viste seg at "noen" i NAV hadde glemt å sende et skjema - det skjemaet som faktisk ville gjøre at jeg fikk penger...Snork.
I tillegg skulle NavInternasjonalt behandle mine to utenlandsopphold ferdig (enda jeg aldri jobbet utenlands). Behandlingstid inntil 16 mndr etter fattet vedtak om innvilget uførepensjon.
Da jeg spurte hva jeg skulle leve av i mellomtiden, fikk jeg til svar at "det burde jeg ha tenkt på tidligere" - "du skulle vel kanskje ha søkt om AAP" og den beste hittil " noe burde du vel ha tenkt deg til sjøl, da".... og så sendte hun meg videre.
Kjerring NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Icon_evil Hun skulle hatt sparken.Synd jeg ikke fikk navnet hennes.

Jeg har i denne prosessen opplevd at sentralborddamene både er mer serviceinnstilt og har større kunnskap om ting, enn de som faktisk sitter og avgjør ting. Takket være dem, fikk jeg vite at min norske pensjon skal utbetales som normalt og evt motregnes utenlandspensjonen. Så da var det bare å få noen til å sende dette skjemaet da! Første personen lovet at han skulle sende det med en gang og sette hastestempel på det. Da jeg ringte etter en uke for å høre hvor i løypa skjemaet var - viste det seg at mannen hadde tatt ferie - og aldri sendt noe skjema.Ganske utrolig NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Icon_exclaim

Etter nye forklaringer (for det må man jo: forklare HELE saken til alle man prater med), fikk jeg endelig kontakt med en dame som (igjen) lovet å sende skjemaet mitt til scanning, med hastestempel på. Jeg kunne bare krysse fingrene og drømme om at penger snart skulle komme - hadde blitt fortalt at det ville ta ca 7 dager fra skjemaet var sendt.
I forrige uke fikk jeg endelig vedtaket mitt pr post NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Icon_biggrin og etter en statussjekk med Nav på telefonen på fredag - ble jeg fortalt at penger var gått ut fra deres system og på vei til meg !!!!!!!!!!!!!

Hva kan jeg si ? At jeg er heldig som bare har vært blakk i 2 mndr og sittet ca 27 timer på telefonen med nav og gjort jobben deres? Og svaret er vel trist nok : ja. Jeg leser jo aviser om mennesker som det ikke ordner seg for i det hele tatt og ihvertfall ikke på så "kort" tid.
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Husk å oppdatere din CV på NAV

Poste  Inger Johanne Man 28 Feb 2011 - 15:56

Nå har jeg ikke lest grundig bakover her i dag, men tror ikke dette er nevnt:

Hos NAV har man en CV, I hvertfall de som er på arbeidsavklaringspenger. Denne CV-en er det de NAVansatte som setter opp etter de opplysningene de har om deg. Hvis du har gjort noe eller tatt noen eksamener, hatt verv osv som de ikke vet om, så står det ikke der.

Jeg tror det er ved å gå inn på "Min side" man kan oppdatere CVen, men grunnen til at jeg skriver om det her, er at så lenge man ikke vet om den CVen, så vil man jo ikke passe på å gjøre dette.

Jeg kjenner noen, (en svært ryddig person) som kom i møte for å planlegge studier, og der saksbehandleren alt hadde planlagt og langt på vei laget et opplegg på basis at den ynkelige CVen de hadde på NAV. Det ble veldig feil, og begge to mistet tid.

Heldigvis var dette en NAVansatt med evne til å tenke fleksibelt og innse at hun ikke hadde full oversikt, slik at hun jeg kjenner fikk lov å oppdatere CVen, og komme i nytt møte. Hvis ikke hadde hun endt med et utdanning som ikke ville fungert.

Som hun selv bruker å si: "Jeg skal jo bli skattebetaler når jeg blir "stor"."
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

NAV på godt og vondt ( inkl.  tråden NAV forvaltning) - Page 3 Empty Re: NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 3 av 3 Previous  1, 2, 3

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet