MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

+4
sarasara
Trippel
Inger Johanne
LiseTone
8 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Lør 16 Mai 2009 - 18:55

Jeg skal bygge hus alene...........Mannfolk er velkomne til hjelpe til Wink
Og ja Gudbrandsdalen festbunad her, Grafferdrakta er nå fin den òg
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Trippel Lør 16 Mai 2009 - 22:49

Det er jenta si det! Håper du har mange trofaste (og nevenyttige) venner. Razz
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Lyrica

Poste  BeCe Fre 5 Jun 2009 - 17:35

Endelig - idag kom vedtak fra HELFO (Helseøkonomiforvaltningen- nytt for meg, forresten)
LYRICA på blå resept innvilget Very Happy etter paragraf 3a osv osv
Nå har jeg bestemt meg for å forsøke kutte den ut pga alle bivirkningene - men det kan jo ta noe tid - -
og så må jeg få sendt inn kvitteringene på det jeg har vært nødt til å legge ut, ble heldigvis ikke så mye, siden jeg bruker så lite som mulig.
Nå får vi tro det blir en GOD HELG flower - for alle !
BeCe
BeCe


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Tir 9 Jun 2009 - 19:31

Jeg fikk svar fra HELFO i dag, søknad avslått, må prøve Neurontin først. Sad
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Inger Johanne Tir 9 Jun 2009 - 21:15

Stod det hvor lenge du skulle prøve? Hvis Neurontin etter få dager ikke hjelper, synes jeg du skal klage til legen din om hvor ille dette er for deg. Høyt.

Det er krefter som protesterer mot denne ordningen med alltid å tvinge sjuke folk på dårligere medisiner en periode før de får den medisinen de har hjelp av. Det kan måler i økt sykefravær, nemlig. Og da snakker man om at ordningen gir slike utslag i befolkningen, så det hjelper for oss som er uføre også.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Tir 9 Jun 2009 - 22:20

Nei det sto det ingenting om, men jeg skal nok klage høyt, viss det ikke virker, vær du sikker Twisted Evil
Men jeg gruer meg til å trappe ned på Lyrica, og så opp igjen på Neurontin, er redd det blir noen smertefulle dager, dem skulle prøve å være i våre sko. Crying or Very sad
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Man 22 Jun 2009 - 13:54

Var hos legen min io dag, han ville søke på nytt, og ta med at jeg hadde hatt leversvikt, for en kan få problemer med levren ved bruk av Neurontin, enn så lenge har jeg råd til å betale Lyricaen selv.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Tir 7 Jul 2009 - 16:02

Nå fikk jeg Lyrica på blå resept cheers
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  sarasara Tir 7 Jul 2009 - 22:27

Jippi og hurra hurra hurra!
Man må lære seg å mase, mase og mase!

Du fikk til!

Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Trippel Ons 8 Jul 2009 - 9:16

Ja, det var flotte greier Very Happy Very Happy Very Happy

..... men jeg kan ikke fri meg fra å tenke på de som ikke er like sterke eller har en lege med såpass omløp, hva gjør de? Jo, de fortsetter å knaske Neurontin fordi noen på et kontor "etellerannetsted" har bestemt at slik skal det være!!! Blir så sinna Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Vi får stå på og krangle oss til bedre vedtak vi som er såpass friske at vi orker det.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Ons 8 Jul 2009 - 12:27

Da jeg fikk brevet i går sa jeg "nok et avslag" før eg oppna det, gleden var desto større da jeg fikk det. Laughing Laughing Laughing
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Marte Lør 11 Jul 2009 - 12:53

jeg måtte også søke om videre blå resept på lyrica.. det er nå 3 uker siden den ble sendt.. må hente ny forsyning om et par dager.. og det blir ikke billig.. jeg bruker maxs dose i døgnet.. dvs.. ca 1500 kr i mnd.. Shocked håper jeg får innvilget den videre.. jeg har prøvd både sarotex og tegretol i tilegg uten effekt.. bruker også rivotril av og till i tillegg til lyricaen... men prøver å ikke gjøre det så ofte.. så grøss og gru visst jeg må slutte på lyrica... da er det vell bare neurontin igjen.. er vanskelig å si om den er like god før man har prøvd sikkert.. men bare tanken på å måtte trappe ned på lyrica og over på noe nytt.. confused scratch Sad

Marte


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  LiseTone Lør 11 Jul 2009 - 13:21

Jeg fikk innvilga Lyrica pga mine problemer med leveren.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Marte Tir 14 Jul 2009 - 23:42

heldigvis så ble LYRICA innvilget videre for med uten å måtte mase Very Happy queen

Marte


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Trippel Ons 15 Jul 2009 - 2:26

Hei Marte
Kan du si noe om hva det sto i vedtaket ditt? På hvilket grunnlag og etter hvilken paragraf? Ikke fortell noe strengt personlig. Smile
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Marte Tor 16 Jul 2009 - 16:31

det står at lyrica på blå resept er innvilget etter paragraf 3a, jf. paragraf 2 refusjonskode- 71... vedtaket er gjort etter folketrygdloven paragraf 5-14 .. skjønte du det.. skal jeg skrive mer.. Very Happy

Marte


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Trippel Tor 16 Jul 2009 - 18:00

Nei, det burde vel holde. Men kanskje legen din har skrevet en utfyllende forklaring til NAV? Har du for eksempel problemer med leververdiene? Har du forsøkt Neurontin? Eller noe annet? Vi må stå sammen slik at ikke et NAV kontor kan gi avslag mens et annet bevilger - på samme grunnlag.

Det å bli fratatt en medisin som betyr så mye for helsa er direkte helseskadelig! Å trappe ned på Lyrica for så å trappe opp på Neurontin vil føre til en uforsvarlig belastning - etter min ringe oppfatning. Twisted Evil
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Marte Lør 18 Jul 2009 - 13:41

jeg tror hun skrev en utfyllende forklaring.. tror jeg har normale leververdier.. har ikke prøvd neurontin.. har prøvd sarotex .. tegretol og rivotril.. men detter tar jeg i kombinasjon i tilegg til lyrica.. etter som jeg har forstått så er 600mg lyrica i døgnet maxs som man kan ta.. så jeg sper på med de andre i tilegg visst jeg har behov for det.. ikke det att det hjelper så mye...håper at lyrica vill hjelpe lenge fremover.. for visst ikke så tror jeg ikke jeg har så mye ant av medikamenter som vil hjelpe tror jeg.. det er synd att lyrica demper mere enn nervesmerter.. men det er jo det viktigste at den hjelper.. drunken

Marte


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Trippel Lør 18 Jul 2009 - 13:56

Hei Marte
Ja, jeg håper du får god hjelp av Lyrica. Hvis ikke, så finnes det andre ting å prøve. Men det kan vi ta hvis og om det blir aktuelt. Jeg har bare et ekstra spørsmål fra meg. Blir du bedre på sommeren?Lykke til videre. Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Marte Lør 18 Jul 2009 - 15:11

ja jeg føler meg bedre om sommeren Very Happy men kan allikavell ikke gå ned på dosen med lyrica .. om vinteren blir jeg stivere.. brukt lyrica i 2 år til høsten.. men bare maxs dose i de siste 7 mnd.. ja skulle gjerne ha følt meg kvikkere i hodet drunken

Marte


Til Toppen Go down

Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon) - Page 2 Empty Re: Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet