søke uføretrygd.
5 posters
Side 1 av 1
søke uføretrygd.
Jeg har gått på avklaringspenger i ett år nå, sykemeldt i 2 år, og begynner å bli litt sliten av den økonomiske situasjonen. Og vurderer nå å søke delvis ufør.
Jeg er i en liten jobb , ca 12 timer hver 14 dagersperiode , og kjenner at det holder i massevis for meg , sliter med fatigue, kraftsvikt og nervesmerter, men jeg elsker også den lille jobben jeg har , ett deilig avbrekk i hverdagen.
Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem for å søke uføretrygd, føler at NAV ikke er spesiellt hjelpsomme med informasjon og veiledning, og er takknemmelig for alle råd og tips
Hilde
Jeg er i en liten jobb , ca 12 timer hver 14 dagersperiode , og kjenner at det holder i massevis for meg , sliter med fatigue, kraftsvikt og nervesmerter, men jeg elsker også den lille jobben jeg har , ett deilig avbrekk i hverdagen.
Jeg lurer på hvordan jeg skal gå frem for å søke uføretrygd, føler at NAV ikke er spesiellt hjelpsomme med informasjon og veiledning, og er takknemmelig for alle råd og tips
Hilde
Volve
jeg gjør det slik
Hei!
Jeg er i prosessen nå snart.
Det er fastlegen min som har søkt om 50% uførhet for meg.
Har vært sykemeldt 50% i snart et år, og dette er foreløpig min max kapasitet.
Jeg har deretter vært på et møte med NAV, så snart skal vi begynne og fylle ut papirer og det som trengs. Gruer meg til det
Men tror du uansett først må prate med fastlegen din, for å komme i gang.
Må ha legeerklering også der dere forklarer arbeidskapasiteten din.
Håper dette var til hjelp
Jeg er i prosessen nå snart.
Det er fastlegen min som har søkt om 50% uførhet for meg.
Har vært sykemeldt 50% i snart et år, og dette er foreløpig min max kapasitet.
Jeg har deretter vært på et møte med NAV, så snart skal vi begynne og fylle ut papirer og det som trengs. Gruer meg til det
Men tror du uansett først må prate med fastlegen din, for å komme i gang.
Må ha legeerklering også der dere forklarer arbeidskapasiteten din.
Håper dette var til hjelp
Mortiss
Re: søke uføretrygd.
takk så mye :-) trodde jeg kanskje måtte via sykehuset og nevrologisk. Får vel sette igang prossessen her også, gruer meg også til møtet med byråkratiet
Volve
Da det ble klart at jeg var ufør fikk jeg bl.a. dette dokumentert av nevrologen (ved siden av fastlegen).
Er ikke sikkert at det er så dumt å involvere ekspertisen selv om det tar litt lengre tid å innhente kommentar derfra.'
Kan ikke huske at det var så himla mye styr.
Lykke til.
Kanskje du blir overrasket hvor lett det går...
Er ikke sikkert at det er så dumt å involvere ekspertisen selv om det tar litt lengre tid å innhente kommentar derfra.'
Kan ikke huske at det var så himla mye styr.
Lykke til.
Kanskje du blir overrasket hvor lett det går...
Lierdama
Jeg hadde kun uttalelse fra fastlegen min og det papirmessige gikk ganske greit.
Moostar
Min erfaring er at fastlegene kan mer om dette med uførhet, forutsatt at de forstår og forholder seg til det nevrologen sender dem.
Men vi vet jo fra erfaringer her inne at noen fastleger har en skremmende mangel på kunnskap og en tilsvarende stor tro på egen vurdering. Men jeg våger å påstå at det er mindretallet.
Men vi vet jo fra erfaringer her inne at noen fastleger har en skremmende mangel på kunnskap og en tilsvarende stor tro på egen vurdering. Men jeg våger å påstå at det er mindretallet.
Inger Johanne
Similar topics
» NAV på godt og vondt ( inkl. tråden NAV forvaltning)
» Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)
» 100% uføretrygd innvilget! ( ... og om boliglån/ufør)
» Signer aksjonen "Forsvar dagens uføretrygd"
» Lyrica ikke lengre på blå resept ( og om å søke refusjon)
» 100% uføretrygd innvilget! ( ... og om boliglån/ufør)
» Signer aksjonen "Forsvar dagens uføretrygd"
Side 1 av 1