UP!!!!!!!!
+13
Marihøne
Milla
Moostar
Hilde
Inger Johanne
beate
LiseTone
Lierdama
Nanna
Solsikke
sarasara
Julestjerne
svarthyll
17 posters
Side 15 av 22
Side 15 av 22 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 18 ... 22
CUPFINALE 2009
Første mål vant ikke denne gangen heldigvis:) En cupfinale kan lett slå begge veier, men det var ikke i mitt hode at vi kunne tape dette... Heia Aafk og Heia sunnmøre
svarthyll
Re: UP!!!!!!!!
Takk for kampen da Svarthyll: gratulerer med seirende lag!
Men det tok da uhorvelig lang tid å få avgjort hvem som var best.
Hele familien her holdt på å sulte ihjel.
Kunne jo ikke stå på kjøkkenet og agere kokk før det var ferdig.
Men middagen ble kjempegod da den kom på bordet: hjort fra Nordmøre (passet bra for dagen...)
Men det tok da uhorvelig lang tid å få avgjort hvem som var best.
Hele familien her holdt på å sulte ihjel.
Kunne jo ikke stå på kjøkkenet og agere kokk før det var ferdig.
Men middagen ble kjempegod da den kom på bordet: hjort fra Nordmøre (passet bra for dagen...)
Lierdama
Fanden!!!! Nå er ikke Folat bra heller, man kan få kreft og dø av det!! Vi som tok tilskudd med folat gjennom to svangerskap for å redusere muligheten for ryggmargsbrokk
svarthyll
Det kan hende det var større doser. ( Noen som vet?) Og ryggmargsbrokk er jo greit å unngå, da...
Inger Johanne
I utgangspunktet gjaldt dette vel hjertepasienter, men vil tro at det ikke er helt ufarlig for vanlige folk... Var ikke sagt noe om mengde, men nå er ikke jeg hjertespesialist. Er jo sannsynelig at de må ha folat i store mengder.
svarthyll
På TV sa de at gravide skulle ta det, men ikke andre. De færreste har vel så mange svangerskap. Men det virket som vi andre skulle ligge unna.
Det er folat i de fleste kosttilskudd, vi får vente på avisene i dagene framover for å høre styrken.
I mange land i verden er det tilsatt B-vitaminer, blant dem folat til all risen folk spiser. De mente det burde skje noe med det nå. Glad vi ikke har så mye tilsatt maten hos oss. Jeg liker å ta tilskudd som tilskudd, for å si det sånn.
Jeg tar litt store doser vitamin B, jeg. Dvs tok. Nå har jeg vært og plukket ut litt av de ferdig pakkede dagsporsjonene med vitaminer...
Det er folat i de fleste kosttilskudd, vi får vente på avisene i dagene framover for å høre styrken.
I mange land i verden er det tilsatt B-vitaminer, blant dem folat til all risen folk spiser. De mente det burde skje noe med det nå. Glad vi ikke har så mye tilsatt maten hos oss. Jeg liker å ta tilskudd som tilskudd, for å si det sånn.
Jeg tar litt store doser vitamin B, jeg. Dvs tok. Nå har jeg vært og plukket ut litt av de ferdig pakkede dagsporsjonene med vitaminer...
Inger Johanne
Dersom du vil lese mer om denne undersøkelsen, kan du lese HER.
Siden er på engelsk.
Siden er på engelsk.
Trippel
Egenandeler
Kall meg dum, men jeg fant ikke noe om egenandeler når jeg søkte etter det, derfor spør jeg her;) Får man trekke fra utgifter til optiker på egenandel kortet når man skal sjekke synet?
svarthyll
Nei, ikke egentlig Valgte å ta alt på engang på slutten av året..... Var egentlig helt greit på apoteket, der fikk jeg bare en utskrift som jeg la ved ek da jeg leverte det til nav. Legekontor litt mere arbeid for de hadde lagt om til nytt system og trøblet litt med det... neste år tar jeg alt med en gang. Jeg fikk visst bare 700-800 tilbake... det var min kone som fikk 1800,- takket være sin nyoppdagede UC og litt tann trøbbel...
svarthyll
Min lille vakre prinsesse på fem år, som du forventer å få noen sukkersøte sangtoner ifra, smeller til med et svært "HEI!!!!!!" og følger opp med " Hvorhen du er i verden, det er deilig å sløve i skyggen" og så kommer resten.. Nå lærer pappa henne å synge: "Jeg lever i en drøm, en vill en, som spiser solnedganger som drops osv". Noen som blir med ut og ser på stjerneskudd kl 0610 i morgen tidlig?
Sist endret av svarthyll den Tir 15 Des 2009 - 17:09, endret 1 gang
svarthyll
Ble bom for meg Inviterte med meg fruen ut på romantisk spasertur i "fyrverkeriet", men.... overskyet Dette var riktignok kl 2310
svarthyll
Ja det er eitrande dumt, ikke snør det når det skal,
ikke er det sol når det skal,
det er alltid for varmt eller for kaldt eller glatt
og den der brøytebilen har lagt igjen så store hauger
utenfor vår innkjørsel at vi, uten å være paranoide,
vet at de har lagt oss for hat.
Brøytebilen og værgudene, samme ulla!
ikke er det sol når det skal,
det er alltid for varmt eller for kaldt eller glatt
og den der brøytebilen har lagt igjen så store hauger
utenfor vår innkjørsel at vi, uten å være paranoide,
vet at de har lagt oss for hat.
Brøytebilen og værgudene, samme ulla!
sarasara
Ja, jeg hørte rykter om at de hadde svare strev med å finne ut hvor akkurat deres hus var. Avgjort med vilje, ja! ( De har en del folk til på lista si, en slags ond utgave av julenissens verksted... )
Inger Johanne
Nyttårsfeiring på UP!!!!!
Er ikke riktig nyttår ennå, men om 58 minutter smeller det her på UP!!!!!
Godt nytt år.... snart
Godt nytt år.... snart
svarthyll
Med fare for at dette blir en dialog mellom Svarthyll og meg, så er det blitt 2010 og alle gratulerer og ønsker godt nytt år og alle tror at alle andre er på fest og har det så gøy.
De er ikke det og det er ikke så gøy.
De som orker har invitert naboen på kalkun eller bare stuffing. Et triks herfra, sånn fordi vi jo er på et slags spisested, stuffingen stekes i egen gryte og spises som den er, eller du kan få hjelp til å helle den inn i den ferdigstekte kalkunen.
Godt nytt år er liksom litt flatt og tamt. Så da tar jeg den på en annen måte, jeg ønker oss alle et år uten for mange schub eller forverringer. Ingen flere diagnoser, bare jevne, gode dager.
Med litt stuffing
De er ikke det og det er ikke så gøy.
De som orker har invitert naboen på kalkun eller bare stuffing. Et triks herfra, sånn fordi vi jo er på et slags spisested, stuffingen stekes i egen gryte og spises som den er, eller du kan få hjelp til å helle den inn i den ferdigstekte kalkunen.
Godt nytt år er liksom litt flatt og tamt. Så da tar jeg den på en annen måte, jeg ønker oss alle et år uten for mange schub eller forverringer. Ingen flere diagnoser, bare jevne, gode dager.
Med litt stuffing
sarasara
En dialog mellom Sarasara og Svarthyll "kan" være morsom... Og jeg må innrømme at jeg ikke feiret dagen på Up!!!!! eller noe annet utested... er gjerne ti år siden det. Savner jeg det??? Nope!! Jeg har sikkert bare drukket 3 kasser øl siste ti år mot 24 kasser i året tidligere
svarthyll
Side 15 av 22 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 18 ... 22
Side 15 av 22