UP!!!!!!!!
+13
Marihøne
Milla
Moostar
Hilde
Inger Johanne
beate
LiseTone
Lierdama
Nanna
Solsikke
sarasara
Julestjerne
svarthyll
17 posters
Side 16 av 22
Side 16 av 22 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22
Re: UP!!!!!!!!
Jeg "feiret" nyttårsaften nokså som jeg pleier, og som jeg synes er greit: Alene hjemme i en stue der jeg hadde ryddet og støvsuget litt, i behagelige klær og med noe lettvint, men greit å spise til middag.( Det blir veldig ofte Fjordland akkurat denne dagen.) Santa Claustaler i glasset og så fant jeg "Søvnløs i Seattle " på svensk TV, den har jeg sett et par ganger før, passe sentimental og grei film.
Da det begynte å smelle utenfor, lurte jeg på om jeg skulle trekke opp persiennene og se på rakettene, men gadd ikke. Synes en pen soloppgang er langt å forestrekke, og selv den hender det jeg står over om jeg har annet å gjøre.
Viktig sms om bestilling av bussbillett på Internett ble forsinket på grunn av alle hilsningene folk sender til hverandre, men det gikk bra.
Da det begynte å smelle utenfor, lurte jeg på om jeg skulle trekke opp persiennene og se på rakettene, men gadd ikke. Synes en pen soloppgang er langt å forestrekke, og selv den hender det jeg står over om jeg har annet å gjøre.
Viktig sms om bestilling av bussbillett på Internett ble forsinket på grunn av alle hilsningene folk sender til hverandre, men det gikk bra.
Inger Johanne
Og jeg feiret det nye året med champagne og så på raketter, (jeg ELSKER både raketter og soloppganger, (og mange andre vakre himmelfenomener)), og ønsket av hele mitt hjerte, at året 2010 blir året da bl.a. den medisinske forskningen, rundt f.eks. MS, gjør et kjempehopp i riktig retning, sånn at vi kan få det bedre allesammen. Og helt personlig; 2009 har vært et skikkelig møkkaår for min del, og det kjennes så godt å "vaske tavla" og gyve løs på et nytt år, nye muligheter!
Så GODT NYTTÅR!
P.S. Jeg spiste forresten kalkun og... Goble goble...
Så GODT NYTTÅR!
P.S. Jeg spiste forresten kalkun og... Goble goble...
Nanna
Skulle hatt meg en snøfreser.... er det noe poeng å slite seg ut å skrive til legater?? eventuelt er noen enklere enn andre? Synd ikke hjelpemiddelsentralen har snøfresere
svarthyll
Hvis en ting er vanlig i bruk i de norske hjem, regnes det ikke som hjelpemiddel. Litt firkantet, som alle sånne regler.
I tillegg til legat, vet jeg folk som har hatt kronerulling på Facebook.
I tillegg til legat, vet jeg folk som har hatt kronerulling på Facebook.
Inger Johanne
Min erfaring med legater er at de lokale er lettest å nå frem til. Var heldig for noen år tilbake og fikk tilskudd til noe byggearbeider vi fikk utført på huset. Sparte halve utgiften. Kjempeflott.
Trippel
Legater er absolutt verdt et forsøk.
Sjekk at formålet passer deg. Fks. "Anne Marie og Johan Falkbergets Legat" der formålet er "Til støtte for personer med MS til hjelpemidler i hverdagen."
Du finner en liste over legater her: http://www.ms.no/rettigheter/legat/soknad-til
Sjekk at formålet passer deg. Fks. "Anne Marie og Johan Falkbergets Legat" der formålet er "Til støtte for personer med MS til hjelpemidler i hverdagen."
Du finner en liste over legater her: http://www.ms.no/rettigheter/legat/soknad-til
Sist endret av Solsikke den Tir 5 Jan 2010 - 18:49, endret 1 gang
Solsikke
Det er vel det legatet som er mest aktuelt, vil jeg tro.
Det finnes mange legater der ute:
http://www.legatsiden.no/kategorier1.htm
Kategorier > Sosiale Stipend > Syke og Pleietrengende > Multippel Sklerose
Det finnes mange legater der ute:
http://www.legatsiden.no/kategorier1.htm
Kategorier > Sosiale Stipend > Syke og Pleietrengende > Multippel Sklerose
Solsikke
Nå vil jeg sitte her på kafeen og få trøst. Jeg har ennå en gang prøvd å forstå det der med strømpriser, og det eneste jeg skjønte, er at de lager et nytt område, sone, slik at strømmen i Oslo kan bli dyrere enn den var. Den var i samme sone som sørlandet, men nå er den snart ikke det mer. Så altså ny sone, dyrere strøm i en sone. Norge hadde fire soner, får fem.
Er det bare meg? Nei det vet jeg jo, men er det noen som skjønner noe av dette her?
Kan jeg få en forklaring, hvis noen har?
Og en stor pose med pling-pulver.
Sånn pulver man strør over seg og så sier det pling i bollen,
og det går et lys opp for en
Er det bare meg? Nei det vet jeg jo, men er det noen som skjønner noe av dette her?
Kan jeg få en forklaring, hvis noen har?
Og en stor pose med pling-pulver.
Sånn pulver man strør over seg og så sier det pling i bollen,
og det går et lys opp for en
sarasara
Ingen særlig trøst her. Jeg har gitt opp å skjønne strøm og har satt av 500 kr til å slippe å skjønne hva som er lurt å gjøre. Dersom noen vet det er for lite, skriv det med veldig små bokstaver (For interesserte som ser dårlig: Det står: Veldig små bokstaver. )
Men det er veldig frustrerende med ting som er nokså nødvendig i dagliglivet og som en ikke kan finne prisen på. Kjøper vi 1 1/2 l farris, så har noen regnet ut for oss hva literprisen er. Men strømmen????
Og mobiltelefoner? Telefon til 1 kr og 350 kr sier de, men så "kjøper" du et dyrere abonnement enn om du hadde kjøpt en telefon til normal pris. Avbetaling,kalte vi det i gamle dager.
Men det er veldig frustrerende med ting som er nokså nødvendig i dagliglivet og som en ikke kan finne prisen på. Kjøper vi 1 1/2 l farris, så har noen regnet ut for oss hva literprisen er. Men strømmen????
Og mobiltelefoner? Telefon til 1 kr og 350 kr sier de, men så "kjøper" du et dyrere abonnement enn om du hadde kjøpt en telefon til normal pris. Avbetaling,kalte vi det i gamle dager.
Inger Johanne
Slik har vi hatt det i årevis!!! Østlandet spesielt, har hatt 10 ganger så billig strøm som nordvestlandet.... Hører dere vi klager??? Jeg håper det
Dere har kommet i det gode selskap sammen med nordvestlandet:)) Nei men det stinker som faen!!! Det aller værste er at det kommer bl.a pga nordmøre... Ormenlange, hustamarmor,hydro kraftkrevende industri... staten tjener stort mens nordvestlandet må betale!!!! PISS og DRITT
Dere har kommet i det gode selskap sammen med nordvestlandet:)) Nei men det stinker som faen!!! Det aller værste er at det kommer bl.a pga nordmøre... Ormenlange, hustamarmor,hydro kraftkrevende industri... staten tjener stort mens nordvestlandet må betale!!!! PISS og DRITT
svarthyll
Har aldri klaga på prisen på strøm eg, og hører eg noen som klager på det rundt meg, så sier jeg vi har ingenting å klage på, da blir det "tyst"
LiseTone
Det er ikke staten som eier strømmen vår lenger, har dere ikke fått med dere det? Og at de selger strøm på børs?
Finn ut hva det selskapet heter som leverer strømmen din, og hva det selskapet heter som eier nettet strømmen blir sendt over.
Revmatikerforbundet ville ha strøm til varme på blå resept og mange av oss med MS sitter også mye stille og trenger å ha det varmt.
Hvem betaler strømregningen din da Lise Tone?
Er det fint når man ikke klager på at strømmen er for dyr og at det ikke er lik pris over hele landet?
Disse tjener penger på strømmen her hvor jeg bor, både nettet og kraften eier de. http://www.hafslund.no/#SlideFrame_1
Finn ut hva det selskapet heter som leverer strømmen din, og hva det selskapet heter som eier nettet strømmen blir sendt over.
Revmatikerforbundet ville ha strøm til varme på blå resept og mange av oss med MS sitter også mye stille og trenger å ha det varmt.
Hvem betaler strømregningen din da Lise Tone?
Er det fint når man ikke klager på at strømmen er for dyr og at det ikke er lik pris over hele landet?
Disse tjener penger på strømmen her hvor jeg bor, både nettet og kraften eier de. http://www.hafslund.no/#SlideFrame_1
Sist endret av sarasara den Man 11 Jan 2010 - 17:28, endret 1 gang
sarasara
Ja staten tar sitt og det er også en del "innvidde" politikere som har latt dette skje. At vi betaler til både kreti og pleti for å få strøm.
-----------------------------------
Oooops, unnskyld Svarthyll, jeg fant en faktura over nettleie og ser at 58% av total sum er "forbruksavgift" og MVA.
Nå må jeg tenke enda litt mer....
-----------------------------------
Oooops, unnskyld Svarthyll, jeg fant en faktura over nettleie og ser at 58% av total sum er "forbruksavgift" og MVA.
Nå må jeg tenke enda litt mer....
sarasara
Jeg har kalkulator, lommelykt og en leselampe med solcellepanel. En liten begynnelse.
Inger Johanne
Det er så trist når det bare er meldinger fra "yesterday", så da går jeg inn her og får lagt inn noe fra "today"
I dag har jeg lest om en bok jeg kanskje burde lest, men tror at jeg ikke trenger det. En bok om baksiden av det å være så positiv. Sammenhengen mellom den trenden å være så positiv har en bakside som heter: alt er din skyld, så bædda!
Kanskje skulle jeg lese den boka?
Slik at jeg fikk sterkere og mer overbevisende argumenter hver gang jeg hevder at det er ikke din skyld, eller min skyld.
Den er sikkert litt slitsom, på engelsk er den ogå, men jeg tror jeg bestiller den jeg, så får dere rapport etter hvert.
Har noen et godt glass vann?
Og litt sjokolade?
Explores the tyranny of positive thinking, and offers a history of how it came to be the dominant mode in the USA. This book argues that the insistence on being cheerful actually leads to a lonely focus inwards, a blaming of oneself for any misfortunes, and thus to political apathy. It reveals the dark side of the 'have a nice day' nation.
I dag har jeg lest om en bok jeg kanskje burde lest, men tror at jeg ikke trenger det. En bok om baksiden av det å være så positiv. Sammenhengen mellom den trenden å være så positiv har en bakside som heter: alt er din skyld, så bædda!
Kanskje skulle jeg lese den boka?
Slik at jeg fikk sterkere og mer overbevisende argumenter hver gang jeg hevder at det er ikke din skyld, eller min skyld.
Den er sikkert litt slitsom, på engelsk er den ogå, men jeg tror jeg bestiller den jeg, så får dere rapport etter hvert.
Har noen et godt glass vann?
Og litt sjokolade?
Explores the tyranny of positive thinking, and offers a history of how it came to be the dominant mode in the USA. This book argues that the insistence on being cheerful actually leads to a lonely focus inwards, a blaming of oneself for any misfortunes, and thus to political apathy. It reveals the dark side of the 'have a nice day' nation.
sarasara
Jeg har absolutt tro på at man må tenke positivt og gjør som oftest det, men støtter meg mere på det å ha et godt humør og være glad.... hmm... to sider av samme sak?
svarthyll
svarthyll sitt innlegg var merka med oransje, men det var ikke sarasara sitt, hvorfor???
LiseTone
Om oransjespørsmålet: Veit ikke, men du kan ha åpnet den uten å ha sett det før en gang?
Boka sarasara snakker om høres interessant ut. Det er fint å tenke positivt, men det kan bli for mye. Det er begynt å komme noen bøker og artikler om det også, at den positive tenkningen skal være troverdig, ellers blir det stress. Den norske filmen Kunsten å tenke negativt
synes jeg på sin måte tar et oppgjør med den ukritiske "tenk-positivt-trenden".
Men hva den boka jeg hørte om het, husker jeg ikke.
Boka sarasara snakker om høres interessant ut. Det er fint å tenke positivt, men det kan bli for mye. Det er begynt å komme noen bøker og artikler om det også, at den positive tenkningen skal være troverdig, ellers blir det stress. Den norske filmen Kunsten å tenke negativt
synes jeg på sin måte tar et oppgjør med den ukritiske "tenk-positivt-trenden".
Men hva den boka jeg hørte om het, husker jeg ikke.
Inger Johanne
"Smile or die"
Venter til den kommer der hvor den er 80 kroner billigere,
da får jeg til fem sjokolader til
Venter til den kommer der hvor den er 80 kroner billigere,
da får jeg til fem sjokolader til
sarasara
Shame on You, Lise Tone!!! Ikke før idag? Det forklarer hvorfor UP!!!!!!! sliter med å nærme seg tallene til den engang så besøkte "SVARTHYLLS HJØRNE"..... Ellers så vet jeg ikke noe om farge merkingen du snakker om.... bortsett fra at svarthyll kanskje var merket oransj fordi jeg er Aafk;)))))
svarthyll
Side 16 av 22 • 1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 22
Side 16 av 22