MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Ny med MS-diagnose

+5
LiseTone
Mr. Jan
Julestjerne
maysan
Bips
9 posters

Go down

Ny med MS-diagnose Empty Ny med MS-diagnose

Poste  Bips Man 22 Aug 2011 - 17:08

Hei Mitt navn er Hanne. Er 25 år jobber som hjelpepleier med psykiskutviklings hemmede og psykriatri.
Jeg fikk diagnosen MS 9 juni i år. Fikk mitt første attak / schub 10 mars. Fikk tåkesyn på høyre øye. Men når jeg tenker etter har jeg følt at kroppen ikke var 100% i over et år.
Jeg er ikke noe lege menneske, føler meg neste allergisk mot dem og holder meg heller unna. Embarassed Så jeg gikk en liten stund føre jeg gjorde noe med det og gikk til.... optiker, Shocked når det begynte å bli litt vel plagsomt. Optikeren ble litt engstelig og sendte meg til øyelege. Øyelegen sa det var optikus nevritt men det var ikke farlig men sendte meg til MR. Dette var i midten av april.
Begynte å lese litt på nettet. Men hjalp ikke stort. Har en kamerat i Engeland som er lege, føler meg ganske heldig der, vi prata litt sammen kan ga meg spørsmål jeg måtte stille legen.
Og det tok 1 mnd før jeg fikk svar på MR. for selvfølgelig ble det noe rot i systemet. Eller det vil si, jeg fikk ikke ordentlig svar heller, jeg fikk beskjed av fastlegen min som ikke følte seg kompetent nok til å si hva hun trodde det var, at de hadde finne noen flekker på nervesystemet mitt. Hun henviste meg videre til nevrolog.
For hvert svar jeg fikk hadde jeg 100 spørsmål til.
Jeg og min lege kamerat satt å prata og jeg vridde om hjernen hans kan man vel si. Og etter noen dager så begynte tema å komme inn på autoimmune sykdommer. Hoppa fra det ene til det andre og MS var et av tinga som kom opp. Jeg hadde MS som en av mine hovedoppgaver når jeg utdannet meg. Og når det først ble nevnt klarte jeg ikke å slå det fra meg. Jeg følte at det var det riktige svaret.