MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

litt ymse................

4 posters

Go down

litt ymse................ Empty litt ymse................

Poste  sigrid64 Ons 16 Feb 2011 - 11:57

fikk tilbakemelding fra nevrolog i går etter å ha vært i MR.

Jeg har fått et nytt plakk på 12 mm ( tar ikke opp kontrast ) på vel 3 år.

vet ikke egentlig om dette er mye/stort/om jeg bør være redd........

men redd er jeg jo. og nå er jeg på stille "nå skal jeg skjerpe meg og ta meg sammen" og da begynner man igjen å lure på dette med vitaminer og kosthold.

kan noen av dere kloke ms kolleger fortelle meg hva jeg bør ta av kosttilskudd ? Jeg har ikke vært flink til dette. Tar rebif 22 og thats it.


sigrid64


Til Toppen Go down

litt ymse................ Empty Re: litt ymse................

Poste  sarasara Ons 16 Feb 2011 - 18:06

Hvor lenge har du brukt Rebif 22 og kjenner du noe i kroppen av det plakket? For hjernen er stor og det er mange steder et plakk kan sette seg uten at vi merker det.

Når det gjelder kosttilskudd så er meningene og erfaringene så forskjellige, men personlig tror jeg på kalium, kalsium og en tablett som inneholder alt av vitaminer og mineraler.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

litt ymse................ Empty Re: litt ymse................

Poste  sigrid64 Ons 16 Feb 2011 - 21:29

jeg har brukt rebif 22 i 3,5 år og merker ikke mye til ms'n annet enn småplukk i ny og ne.

om jeg merker plakket vet jeg ikke. opplever selv at det jeg merker har vært ganske uendret hele tiden.

men hva med D-vitamin ? hvor mye bør en eventuelt ta ?

sigrid64


Til Toppen Go down

litt ymse................ Empty Re: litt ymse................

Poste  Lierdama Tor 17 Feb 2011 - 10:48

Har tro på variert kosthold: myyyye frukt og grønt, kjøtt av vilt og litt (for lite?) fisk.
Det eneste jeg tar attåt er en skje tran.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

litt ymse................ Empty Re: litt ymse................

Poste  Inger Johanne Tor 24 Feb 2011 - 20:51

D-vitamin er det legene mener er best dokumentert av det vi skal ta. Jeg tar en ekstra tablett sammen med kosttilskudd, det er i hvert fall ikke for mye.

Nå må du ikke få dårlig samvittighet for at du ikke har levd sunt nok, det er visst veldig vanlig når det "skjer noe". Jeg tror aller mest på å unngå stress når vi kan det.

Så har jeg også lyst til å minne om at selv om en studie på omega3 ikke kunne vise at det hadde noen effekt, så betyr ikke det at det er motbevist at det har noe for seg med omega 3, det er bare ikke bevist. Siden omega 3 er bra for alle, så tar jeg det fortsatt, jeg!

Oh her er VITAMINTRÅDEN
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

litt ymse................ Empty Re: litt ymse................

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet