MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

+3
Julestjerne
sarasara
Sussie
7 posters

Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Sussie Tor 3 Des 2009 - 23:31

Kan jeg få noen kjappe råd nå, mens kvelden ennå er ung?
Jeg skal visst på fagsamling i morgen i Oslo, fra 10.30 til 16.00 - og så rett på julebord rett i nærheten kl. 16.30..... Er vel hjemme rundt 00.00, med tanke på tog fra byen, bli hentet i Asker og en halvtime hjem derfra.
Jeg treffer kollegaer, får snakket fag, og vi får kose oss med julebord etterpå Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_king Fordi jeg blir hentet kan jeg til og med ta en øl eller et glass vin. Jeg vil - jeg vil - jeg vil Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin

Men jeg orker ikke tanken på:
Opp kl. 06.00, unger på skolen, jeg selv i dusjen, finne fram og kle meg med "pent jobbantrekk", sitte på til Asker 08.50 så jeg rekker 09.36 toget så jeg er i Oslo 10.08 og rekker å GÅ dit vi skal være til 10.30 Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_rolleyes Møtevirksomhet fra 10.30 til 16.00 og julebord fra 16.30 noen kvartaler unna. Masse mennesker og masse lyder Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_redface GÅ tilbake til jernbanen, tog til Asker, og så bli hentet. Lørdagen blir jeg da liggende i horisontalen, før vi skal i skøytebursdag hos min nevø kl. tolv eller ett.....
Vil ikke - vil ikke - vil ikke....

Jeg er sikker på at opptil flere her inne har kjent på lignende dilemmaer... jeg får nok ikke bestemt meg før i morgen tidlig, når jeg kjenner hvordan formen er. Noen som har noen tanker her? Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_question

Sussie


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  sarasara Tor 3 Des 2009 - 23:47

Ta taxi både herfra og derfra og tillat deg å komme litt sent?
Jobb kolleger og julebord, høres bra ut Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Julestjerne Tor 3 Des 2009 - 23:54

Kjære du.

Det verste med alt dette er tankene rundt, slik er det i alle fall for meg. Jeg blir super stresset bare av å lese den timeplanen din, og kjenner meg så godt igjen.

Du kan jo vente å se på formen i morgen, men hva med å droppe alt untaken selve julebordet. Da kan du få ungene avgårde - ta deg et langt bad - kle deg i ro og mak..............også drar du.

Hørtes ikke det deilig ut? Jeg har selv måttet "dele" opp slike fagdager med påfølgende festligheter.

Det funker for meg - tenk på det i alle fall. Jeg ønsker deg lykke til, og tar du full pakke så kan det gå bedre enn du tror - men så var det prisen da.

Neste dag Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Sleep Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Inger Johanne Tor 3 Des 2009 - 23:58

Blås i nevøbursdagen. Du trenger ikke si at du la opp til det, alle kan bli dårlige. Gå og mor seg og få deg påfyll og etterpå blir du i senga til alt er greit igjen, bare opp, lufte, dusje ren pysj, matbrett og tilbake igjen.

Vel, det var hva jeg ville gjort.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Sussie Fre 4 Des 2009 - 0:01

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_lol Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_lol Du får sagt det! Ja, litt ulike råd her. Tror ikke det funker å droppe det faglige, for så å fråtse i (betalt) julebord. Må nok se an i morgen tidlig, ja. Er formen bra, så kansjke jeg gyver løs. I motsatt fall blir jeg hjemme...
Går og legger meg nå, men tar meg en titt her i morgen tidlig også... Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Sleep Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Sleep

Sussie


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Sussie Fre 4 Des 2009 - 0:04

Dere får sagt det, mener jeg... Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_queen Skal tenke over saken..

Sussie


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  masolvan Fre 4 Des 2009 - 1:08

Jeg ville gått for denne varianten : Legg lista høyt og kjør hele programmet. Hvis du utpå ettermiddagen/kvelden på julebordet begynner å se mørkt på det, så ta taxi hjem! Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin Det er jo forsmedelig å gå glipp av et julebord da! Så kjenner du på formen dagen etter om du er klar for skøytebursdag. Hvis ikke, er jeg sikker på nevøen din vil tilgi deg uten forbehold! Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin

Lykke til, uansett hva du velger.

masolvan


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Lierdama Fre 4 Des 2009 - 19:58

Hei Sussie

Hvordan løste du dette?
Uansett hva du gjorde eller ikke gjorde håper jeg du gjorde det uten å gi deg selv dårlig samvittighet (hverken overfor Sussie-dama eller andre).

Husker jeg var ute for noe av det samme dilemmaet i fjor høst.
Dressa meg opp og dro i et selskap som jeg ikke syns jeg hadde ork/lyst til.
Der traff jeg så hyggelige mennesker at jeg kom hjem igjen med økt energi.
Så noen ganger kan det komme noe godt ut av ting som virker håpløse også.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Sussie Lør 5 Des 2009 - 14:13

Heisann.. Det ble full pakke! Tenkte at siden julebordet begynte 16.45, ville det ikke vare så lenge. Noe som stemte, jeg tok åtte toget hjem igjen og ble hentet i Asker. Så selv om lydnivået på Engebret Kafé var alt for høyt for meg, koste vi oss de timene det varte Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin

I dag derimot er formen dårlig, til tross for at det kun ble to-tre øl og en aquavit. Den mengden har jeg bestandig tålt før, og jeg ble ikke full. Men jeg føler meg fyllesyk nå. La meg før elleve i går kveld, men sovnet ikke før nærmere to på natta. Det er akkurat som om kroppen ikke klarer å roe ned, og den samme følelsen har jeg nå.

Men det blir bursdag, gubben kjører så da går det vel greit. Drar nok tidlig hjem i kveld, tenker jeg!

God helg alle sammen! Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin

Sussie


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  sarasara Lør 5 Des 2009 - 16:58

Så flott og vel overstått!

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Icon_biggrin
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Inger Johanne Lør 5 Des 2009 - 17:04

Very Happy Så fint at du fikk det til. Husk å hvile, da! rendeer
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Trippel Lør 5 Des 2009 - 19:45

Husker du på å tilføre kroppen nok ren væske når du tar en dram/øl? Følelsen av å være "fyllesyk" er den samme som når kroppen ikke får nok væske. Alkohol tapper kroppen.

Gjør det til en fast vane: Drikk minst et stort glass rent vann før du legger deg, når du har vært på fest. Håper alle får mange koselige julebordsopplevelser - også dagen derpå. Wink
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil - vil ikke - vil - vil ikke... Empty Re: Vil - vil ikke - vil - vil ikke...

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet