MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

+12
Solsikke
solhaug
Tufsa
aliset
beate
Inger Johanne
LiseTone
sarasara
Julestjerne
Trippel
tigern
Lierdama
16 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Nanna Ons 11 Nov 2009 - 17:58

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_flower Jeg synes dere gjør en kjempefin jobb jeg! Og selvom jeg ikke er så aktiv herinne som tidligere, (det har INGENTING med all den rare kritikken dere har fått i det siste, å gjøre), håper jeg, at uansett om dere orker å fortsette eller ikke, dere skjønner at det også er mange som setter pris på jobben dere gjør!
Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_flower

Nanna


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  beate Ons 11 Nov 2009 - 18:03

Jeg tror som Nanna at denne kritikken kommer fra et lite mindretall.

Inne på mssiden er det med jevne mellomrom ufine innlegg, mulig at det er noen av dem som har kommet hit?

beate


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Lierdama Ons 11 Nov 2009 - 18:47

Har fulgt med på innleggene, men avventet litt med å skrive noe.

Min private konklusjon nå er:
Tydelig at det er umulig å ha et forum der alle er absolutt fornøyd med alt.
Noen syns det skal være sånn, og andre ønsker seg det slik.
Alle kan dessverre ikke bli fornøyd siden "sånn" og "slik" er motstridende.

Men dette forumet har vi.
De som startet det og driver det har gjort en kjempeflott innsats syns jeg (takk!).
Det er blitt som det står i headingen Åpent og uavhengig forum for og av personer med MS og deres pårørende.
Merk: for og av personer med MS.

Noen regler må det være for at det skal være til det beste for de fleste.
Man kan like dem eller ikke.
Jeg liker ikke alle selv, men likevel skjønner jeg at det må til.
Sånn er det f.eks. i trafikken også: det er ikke alltid jeg er enig i at 60 må være maks fart på en strekning der vegvesenet (eller hvem det nå er som bestemmer fartsgrensene) har satt opp skilt med at det skal være 60.
Og dessuten syns jeg at sikkerhetsbeltet er ubehagelig, like fullt er det påbudt å bruke det.
Men jeg lar da ikke være å kjøre bil av sånne grunner.

(Egentlig har jeg mer på hjertet, men avslutter for denne gangen så innlegget ikke skal bli for langt)
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty lange tråder

Poste  Trippel Ons 11 Nov 2009 - 19:15

Svar til Tufsa
Ingen har blitt nektet å stille et spørsmål som allerede har blitt besvart, men... når svaret ikke har forandret seg siden sist det ble skrevet må det da være lov å henvise til det, eller gjenta det i et referat?

Eksempel:

Spørsmål: Når brukes det Tysabri?

Svar hentet fra Felleskatalogen:
Sykdomsmodifiserende monoterapi ved svært aktiv «relapsing-remitting» multippel sklerose (MS) for pasienter med høy sykdomsaktivitet til tross for behandling med interferon beta, eller pasienter med raskt utviklende alvorlig «relapsing-remitting» MS.


Alle nye innlegg legges til slutt i en tråd. Skulle ikke være vanskelig å finne, selv om man har kognitiv svikt.

Ellers er vårt forum åpent og uavhengig. Vi kan si absolutt hva vi mener om ethvert legemiddel som er relevant for MS! Kan ditt forum det?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Melles Ons 11 Nov 2009 - 19:45

Jeg synes dere er flinke, jeg! Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_biggrin

Skulle ønske jeg hadde et forum da jeg var ny... men det visste jeg ikke noe om...

Et sted både å spørre og lese!
Nå er jeg sånn at jeg leser mer enn jeg kommenterer eller spør, men du verden hvor mye jeg har lært om mangt!
Noen ganger er det også ting jeg ikke visste at jeg lurte på, og plutselig hadde jeg et svar...

Har ingen løsning å komme med, men liker også at det ryddes litt. Det gjør at det blir mere oversiktlig for meg i hvert fall.

Jeg leser det jeg vil og skriver det jeg føler for på de forskjellige fora jeg er på...

Stå på! All ros til dere som jobber med akkurat dette forumet! Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_sunny Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_sunny
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  benedicte Ons 11 Nov 2009 - 22:12

Konstruktivt (Håper jeg virkelig):

Jeg tror at jeg hadde likt meg bedre her, om man kunne få lage sine egne tråder, kanskje litt egeoistisk, men når jeg spør ett spørsmål, så synes jeg at det er koselig at "JEG" får ett svar... at man kan være litt mer personlig her inne?!
Det går ann å gå litt rundt akkurat det som er fakta uten at man må skrive det i "UP" eller en annen slik tråd..

Det er også en del unødvendig lange tråder her, som feks kan jeg nevne Nav på godt og vondt (inkl. tråden NAV forvaltning) https://noms.norwegianforum.net/for-oss-som-har-ms-f1/nav-pa-godt-og-vondt-inkl-traden-nav-forvaltning-t77.htm

Alle disse temaene er tatt opp i en tråd:
Julestjerne: Nå spør jeg dere - hvem får grunnstønad?
Moostar: Hmmm. Så har jeg endelig bestemt meg, jeg vil søke om uføretrygd.
Tona: Jeg har akkurat fått vite på mail at uførtrygd 100% er innvilget
Sofie: Jeg fant ingen tråd dette kunne passe i, håper det går greit at jeg oppretter en ny. (styreverv var "problemet")
Agder: Hørt om TULT (TidsubegrensetLønnsTilskudd) gjennom NAV?
Julestjerne: Regnes feriepengene en får utbetalt i mai som lønn?

Jeg synes IKKE det er rart om dette betraktes som rotete....

Jeg synes symptom trådene er mye finere og mer oversiktlige! Smile hvor der er mer delt opp, der går det jo på hvert enkelt symptom.. kanskje litt lettere å finne det man vil ha...

benedicte


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Trippel Ons 11 Nov 2009 - 23:38

JA! Dette var konstruktivt. Dette er ting vi kan gjøre noe med. Avventer fler forslag.

Den hvor alle skal åpne sin tråd faller på sin egen urimelighet. Tenk bare på hvordan det hadde blitt dersom alle skulle åpnet "sin" tråd med temaet Fatigue?

MIN fatigue er slik og slik, er det noe jeg kan ta?

MIN fatigue hindrer meg i å være med på dette, finnes det noe mot dette?

Blir så sliten (fatigue) av å gjøre dette, hjelper medisiner?

Finnes det medisiner mot MIN fatigue?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  benedicte Ons 11 Nov 2009 - 23:41

Det er jo gjerne det man søker når man stiller ett spørsmål på ett forum... man har det kanskje på forskjellige måter, eller at det går utover forskjellige ting..

Jeg er "bare" en pårørende, så å gå ut på noen diskusjoner om fatigue har jeg ikke planer om for det vet jeg ikke noe om..

Men mitt eksempel med Nav tråden, så var temaene ganske så forskjellige, og kunne uten problemer, (etter min mening) hatt sin egen tråd.

benedicte


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Solsikke Tor 12 Nov 2009 - 0:27

...


Sist endret av Solsikke den Man 16 Nov 2009 - 9:03, endret 3 ganger
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Trippel Tor 12 Nov 2009 - 1:08

NAV har blitt omfattende, jeg er enig! Hvordan kan vi best løse det?

For at vi skal snakke om samme sak:

Et FORUM består av mange INNDELINGER som igjen består av mange TRÅDER

En INNDELING tar for seg mange TEMAER. Hvert TEMA har en TRÅD.


Dersom NAV-spørsmål skulle ha hver sin tråd, måtte NAV ha sin egen INNDELING. Da ville FORUMET her bli seende slik ut:

1. INNDELING:
Forumregler, Informasjon, Hjelp og Presentasjon

2. INNDELING:
For oss som har MS

3.INNDELING:
MS og NAV

4. INNDELING:
For oss som er pårørende

5.INNDELING:
Behandling

6.INNDELING:
Symptomer og symptombehandling

7.INNDELING:
Smått og stort

Går sikkert greit det, men hva da med alle de andre som spør om andre ting og som også ønsker å skrive sin egen tråd?
Kan bli veldig uoversiktlig etter hvert.

Ellers finnes det mange måter å sette opp et forum på:

LMF

ME

STOFFSKIFTESYKDOMMER

NOK ET ME FORUM

FORUM FOR KRONISKE SMERTER

og til slutt....


GRATIS FORUM, FOR ALLE SOM VIL OPPRETTE ET EGET FORUM!

....... vi kunne ta en avstemming Razz[left]
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  benedicte Tor 12 Nov 2009 - 1:16

http://norskpinscherklubb.norwegianforum.net/forum.htm

Dette er den formen JEG liker best..

Uansett om det blir mange tråder så har man jo søk-funksjonen hvor man kan finne det man leter etter.

benedicte


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Malin Tor 12 Nov 2009 - 1:38

Heller flere tråder, enn alle de lange. Vi har søkefunksjonen, og finner det vi leter etter.
Malin
Malin


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Julestjerne Tor 12 Nov 2009 - 2:12

Til Inger Johanne.
Jeg må bare si - jeg skjønner deg så godt. Min gamle mor sa alltid til meg. VÆR FORSIKTIG MED Å ØNSKE DEG NOE.... - DU KAN FÅ DET.

Det har hjulpet meg mange ganger. Det får meg til å tenke meg mer om når jeg tenker at ting skal bli slik og sånn. Jeg er ikke blitt veeeeldig flink - men flinkere.

Skuffelsen blir så stor da - når jeg har lagt "hele sjela" mi i noe - og det ikke blir slik jeg hadde tenkt. Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_redface

For meg er det helt utenkelig at dette forumet ikke skal være mer. Jeg husker hvor "febrilske" noen av oss var når Øysteins ble lagt ned. Jeg ble medlem på Øysteins i 2005. Jeg kjente ingen av dere da, og det gjør jeg ikke nå heller. Likevel kaller jeg dere for "mine venner." Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Herz

Jeg syntes det er greit å tenke på at hvis jeg skulle poste noe feil - ja så er det en eller annen som rydder etter meg. Det er vel ikke ofte vi opplever det dere - at noen ordner opp etter oss?

Jeg syntes det er å sammenlikne med en "klump i grøten," som jeg skrev om lenger oppe. Likevel er det flott at folk her inne kan si sin mening om forumet.

Hvis en ikke liker seg her, eller ikke orker ditt eller datt, så får en jo bare la det være. Det er så mye en ikke liker her i livet.

Med dette håper jeg at forumet vil bestå, og at dere som driver det ikke må tape motet. Dere gjør en FLOTT jobb - og forumet er fint det.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Nanna Tor 12 Nov 2009 - 12:41

Ser at mange nevner lange tråder og det at man blir henvist til en "gammel" tråd, som lite hyggelig og ekskluderene. Kanskje man kunne lagd en variant av Trippels forslag:
"Jeg har notert meg at enkelte synes noen tråder blir for lange. Greit nok, vi kan dele dem og kalle dem: xxx1 og xxx2. Slik kan de som ønsker å lese eldre innlegg gå til 1eren, mens de som kun ønsker å lese nye innlegg går til 2eren. Begge trådene vil ha samme navn og ligge i samme forum, med mindre vi oppretter et eget forum kun for gamle tråder. F.eks: Etter 2mndr fra siste innlegg blir tråden overført til forumet for eldre innlegg".
Jeg husker at jeg selv reagerte på dette, da jeg var "ny" på Øisteins, jeg hadde da vært mye inne på et forum, som opererte helt annerledes. Men jeg er vel av typen som drar på skuldrene, tenker ja, ja, sånn er det her, take it or leave it, og så fortsetter jeg å plapre... Men kanskje det hadde vært mere imøtekommende for nykommere å gjøre dette annerledes?? Kanskje det hadde blitt litt mere liv her også?

Nanna


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Lierdama Tor 12 Nov 2009 - 14:53

Opplever en tendes til at tråder sklir ut, og da blir de automatisk lange.
Jeg er like god til å bidra til dette som noen annen.
Men hvis vi kunne blitt flinkere til å holde oss til et spørsmål/tema i den enkelt tråden syns ikke jeg det hadde gjort noe om vi hadde flere tråder med tilnærmet det samme emnet.
F.eks.
Svineinfluensa - hvordan unngå smitte?
Svineinfluensa - hvordan gjøre sykdomstiden best mulig?
Svineinfluensa - vaksine
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  sarasara Fre 13 Nov 2009 - 16:51

Jeg tror at de trådene som sklir ut er kreative. Folk assosierer og spør, selv om det er utenfor tema. Og da har det skjedd noe. Noe nytt er skapt.

Det gir en følelse av frihet å ikke ha så strenge regler.
Det blir flere forslag og flere farger.

Vi kan skrive hva vi vil og forumet får en slags personlighet Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_smile
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Malin Fre 13 Nov 2009 - 20:30

Enig med Sarasara Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_biggrin Vi er jo bare mennesker, vanskelig å holde seg til ett emne, når det er noe annet i samme emne du lurer på. Ellers så må jeg få takke de som holder forumet oppe, og bruker av tiden sin til det Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_biggrin
Malin
Malin


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Lierdama Fre 13 Nov 2009 - 20:40

Var bare et forsøk på å forklare hvorfor noen tråder blir så lange i mitt forrige innlegg.
Jeg er enig i at tankene spinner videre på det emnet som blir tatt opp og dermed "utvider" emnet seg.
Ikke dermed sagt at tråden sklir ut hver gang, men noen ganger syns jeg den gjør det.
Noen ganger utvikler den seg.
En nyanseforskjell som for meg gir seg ulikt utslag.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Gjest Fre 13 Nov 2009 - 21:06

Jeg tror utvikling er bra. Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Icon_biggrin

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Inger Johanne Tir 17 Nov 2009 - 9:57

Har vært bortreist, og ser det har kommet fler forslag til forandring og repons fra folk som har ting de er fornøyde med også. Det er godt å se. Vi som modererer snakker om saken, og selv om det ikke skjer mye med en gang, betyr ikke det at vi ikke lytter.

Det er som Bodil sier, at utvikling er bra, ingen ting må stagnere. Det var det vi tenkte da vi nærmest "overtok" Øisteins, og det tenker vi fortsatt.

NAV er et godt eksempel på en helt håpløs tråd, og den var det jeg som slo sammen i utgangspunktet. Nå ser jeg at... ja... hva vi burde gjort kan vi komme tilbake til.
Men jeg får si som jeg sa til en venninne: "Hadde jeg hatt mer energi og arbeidskapasitet, hadde jeg sett det med NAV der og da og funnet på noe lurere... men da hadde jeg forresten ikke drevet med å moderere og annet frivillig, da hadde jeg vært i jobb".
Og så må vi passe oss for ikke å føle oss fritatt for et hvert ansvar fordi vi er syke og jobber frivillig og gratis.

Før påsken holdt vi på å lage dette forumet uten å åpne det. Tanken var å skape en visss truktur, og det står jeg fortsatt for. I den prosessen startet vi opp en del tråder som lå klare. Vi tok tak i ting som var tatt opp på Øisteins, og tanken var å hjelpe til så en del temaer ikke ble glemt. Jeg skrev en kort resyme fra Øisteins i noen tråder, men så fort at det begynte å bli veldig dominerende om det ble gjort for mye av det.

Men vi tenkte ikke på at dette ville se ut som "Moderatorenes egen tråd" eller noe sånt. Vi har alltid ment og oppfordret alle til å starte en egen tråd når den ikke finnes.


Vi har en egen tråd som heter Tilbakemeldinger.
Det hadde vært nyttig å vite hvorfor den ikke har blitt brukt, mens denne straks ble veldig lang? Var den mindre lett å se? Er det andre grunner?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  sarasara Tir 17 Nov 2009 - 16:45

Det er fordi den ligger under "Forumregler, informasjon, hjelp og presentasjon".
Der tror jeg det er få som leter etter annet enn akkurat det.

Men dette er en tråd plassert et sted som folk er innom og vet at man kan prate.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Inger Johanne Ons 18 Nov 2009 - 1:23

Har tenkt på det. Kanskje forumreglene og alt det har vært for fjernt plassert?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2) - Page 2 Empty Re: Brukere av forumet ( tråden som ble tilbakelmeldingstråd nr 2)

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet