Hjelp og tips til magen
3 posters
Side 1 av 1
Vanskelig mage...
Er det flere som får en veldig vanskelig mage når MS'en er verre?
Føler kanskje at jeg maser litt med denne kroppen om dagen
Det er gått en måned, og magen krangler uansett hva jeg spiser.
Har en fryktelig dårlig matlyst, så jeg spiser ikke mer enn jeg må...
Føler kanskje at jeg maser litt med denne kroppen om dagen
Det er gått en måned, og magen krangler uansett hva jeg spiser.
Har en fryktelig dårlig matlyst, så jeg spiser ikke mer enn jeg må...
Melles
Hjelp og tips til magen
Fordi vi begynte å snakke om dette i en annen tråd, hvor det ikke hørte hjemme, har vi valgt å opprette en ny tråd med bare dette temaet. For at ikke de gamle innleggene skal bli borte, blir de nå gjentatt i referats form. (Eneste mulighet)
Der det hele sporet ut:
Trippel skrev
LiseTone skrev:
Sarasara skrev:
IngerJohanne skrev:
Og nå er ordet fritt. Kom med tips og råd for å holde fordøyelsen i form.
Der det hele sporet ut:
Trippel skrev
Dersom det er magen som krangler, kan jeg anbefale Oxytarm. Den setter fart på og regulerer magen helt supert. Fordi dette er ren fiber, vil du få litt rumling de første par dagene. Men når du bare får regulert dosen, går dette helt fint. Ellers har Hakadal MS-senter en fin oppskrift på "grøt", bestående av fiber og frukt, som du lager opp i store porsjoner og har stående i kjøleskapet.
LiseTone skrev:
Jeg tar linfrø, setter i vann om kvelden ca !ss og tar det om morgenen, fungerer kjempefint
Sarasara skrev:
Unnskyld, må bare reklamere for rene økologiske havregryn og vann. Rått og rett i bollen, tullesukker oppå. Det inneholder fiber og vitaminer og mineraler og det er så bra. For meg i hvert fall
IngerJohanne skrev:
Ja!!! Bare at jeg gir det litt oppkok, så det faktisk blir grøt. Og har solsikekfrø på. Kroppen min liker så godt å få havregryn. Og man kjenner forskjell på økologisk og annen. Nå har de økologisk i nesten alle dagligvarebutikkene.
Og nå er ordet fritt. Kom med tips og råd for å holde fordøyelsen i form.
Trippel
Re: Hjelp og tips til magen
Kan tilføye at jeg bruker linfrø også i grøten min. Jeg spiser den ikke bare for magen, forresten, jeg kjenner at den stabiliserer blodsukkeret også, og metter lenge.
Jeg sluttet med sukker på grøten en gang jeg tok feil strø-bøsse, og hadde på salt i stedet. Må vel tilføye at jeg ikke brukte særlig mye sukker, da... Og da oppdaget jeg faktisk at det var godt, og nå har jeg spist sånt i to år, oftere enn 6 dager i uka.
Jeg sluttet med sukker på grøten en gang jeg tok feil strø-bøsse, og hadde på salt i stedet. Må vel tilføye at jeg ikke brukte særlig mye sukker, da... Og da oppdaget jeg faktisk at det var godt, og nå har jeg spist sånt i to år, oftere enn 6 dager i uka.
Inger Johanne
Similar topics
» Mestring og nyttige tips i hverdagen
» Spasmer og spastisitet
» Trenger deres hjelp!
» Hjelp, har jeg MS?
» Hjelp - vi pusser opp!
» Spasmer og spastisitet
» Trenger deres hjelp!
» Hjelp, har jeg MS?
» Hjelp - vi pusser opp!
Side 1 av 1