MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hjelp - vi pusser opp!

+4
benedicte
Moostar
masolvan
Lierdama
8 posters

Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Lierdama Man 8 Mar 2010 - 14:52

Kjøkkenet hel-renoveres.
Skuffer og skap må derfor tømmes.
Nå står det noen kjøkkensaker i esker og poser overalt, kun badet er uten tilskudd i så måte.
Kjøleskapet står f.eks. midt i stua, skjøteledninger ligger utover.
Hjelp, jeg lever i et kaos-hus!
I ettermiddag forsvinner vanntilførsel og resten av kjøkkenbenken også.

Noen som har tips om hvordan tiden framover kan gjøres så smertfri som mulig?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  masolvan Man 8 Mar 2010 - 22:34

Hei.

Been there, done that Hjelp -  vi pusser opp! Icon_smile Det eneste rådet jeg kan gi er at du bare må stue ting sammen som best du kan, og prøve å ignorere rotet rundt deg. Tenk på hvor fint det blir når det blir ferdig! Vi har nettopp pusset opp kjøkkenet, og levde i et salig rot i ukesvis. Nå gjenstår kun småtteri, og det ble sååååååååååååå fint! Hjelp -  vi pusser opp! Icon_biggrin

Ønsker deg lykke til, og tillykke med nytt kjøkken etterhvert.

klem

masolvan


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Moostar Man 8 Mar 2010 - 23:10

Jeg pleier å sette av den delen av stuen hvor sofaen og tvn står til å ha det HELT ryddig, når jeg pusser opp. Det blir "det fredete" området. Når jeg så blir veldig fortvilet over kaoset, setter jeg meg i det ryddige hjørnet... Har du mye esker og generelt rot - sleng et laken eller pledd over (tro meg, det funker!) Papptallerkner, plastkrus, plastbestikk, microbølgeovn, kjøper en del ferdigmat (grilla kylling,karbonader etc).

Lykke til Hjelp -  vi pusser opp! Icon_biggrin
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  benedicte Tir 9 Mar 2010 - 1:26

Lukk øynene for rotet! Very Happy

benedicte


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Marihøne Tir 9 Mar 2010 - 17:13

Så bra at vi er flere som sliter (frivillig) uten kjøkken. Jeg skifter kjøkken og blir uten i 2 mnd pga diverse saker og ting. Jeg har en ekstra kokeplate på vaskerommet, kjøleskap og mikro i gangen, engangskopper og bestikk og bare lettvintmat. Alt går så lenge en ser fram mot noe som blir bra Hjelp -  vi pusser opp! Icon_biggrin

Klart det blir rot - må bare skygge for rotet med solbriller eller noe Hjelp -  vi pusser opp! Icon_cool

Marihøne


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Lierdama Ons 10 Mar 2010 - 23:45

Taket og gulvet ferdig.
Har begynt å skru skap.
(Hurra, det går da framover!!!)
Kun èn blå negl til nå.

Dårlige kår for oppvaskmaskinen her den står midt på stuegulvet.
Stort forbruk av engangs-service (selvfølgelig sorteres det i korrekt avfallsbeholdere).
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Lierdama Tor 11 Mar 2010 - 22:48

HURRA, idag fant jeg på noe lurt som i det minste kunne minne om middag:
Supper av rett-i-koppen finnes i mange varianter og vannkoker'n har jeg tilgang på.
Kjøpte med en hel gjeng poser så familien kunne velge seg de suppene de selv ville ha.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Edle Fre 12 Mar 2010 - 2:05

Det høres ut som du har en god plan. Hvis du har ting i esker, kan du jo skrive utenpå hva som er oppi dem, så vet du hvor det viktigste. Ofte må en føle seg litt fram.

Edle


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Julestjerne Lør 13 Mar 2010 - 21:32

Ja, nå blir det vel lite brødbaking også. Hjelp -  vi pusser opp! Icon_biggrin Du får se på det som en friperiode fra forskjellige ting Lier.

Jeg syntes det er greit med litt rot når en pusser opp. Da er det jo en "unskyldning" for rotet, og man kan liksom slappe litt av midt oppi det hele. Det kan jo ikke bli noe serlig mere rot likevel.

Gled deg over tanken på nytt kjøkken - og benytt anledningen til å spise noen middager ute - sammen hele gjengen. Hjelp -  vi pusser opp! Icon_smile
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Lierdama Fre 9 Apr 2010 - 9:43

Rapport fra kjøkkenfornyern:
Det verste kaoset er over nå (og vi puster alle litt roligere).
Bestilte tapet igår, den må på plass før lister og eletrisk opplegg til alt oppunder overskapene kan komme opp.
Lever med skjøteledninger enn så lenge.
Skapene på plass og organisering gjort.
Hvor er det fornuftig å ha de forskjellige tingene?
Tror det blir noen justeringer og omrokkeringer etter hvert som jeg oppdager hvor det er naturlig å hente ting fra.

Nye hvitevarer gir utfordringer på å bli kjent med og bruke alle finurlighetene.
Finner stadig ut nytt og gleder meg over mulighetene.
Men nå ligger det en eim av nybakte brød over Lier igjen!

Stekovnen er en utfordring i seg selv.
Spesielt da jeg leste i manualen som fulgte med, undere advarsler står det:
Apparatet må ikke brukes av barn eller uføre uten tilsyn.
Junior lo da han hørte det, lurte på om han med sine 17 år var "anstand" god nok for meg.
Men jeg som er 50 % uføretrygdet kan kanskje bare bruke den halvparten av det jeg egentlig vil...?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Inger Johanne Fre 9 Apr 2010 - 11:23

Du må nok bruke den med stor forsiktighet, Lierdama Hjelp -  vi pusser opp! Icon_surprised Og jeg, jeg kan ikke bruke den i hele tatt. Hjelp -  vi pusser opp! Icon_pale Uff, det er tåpelig å bruke sånne uttrykk i noe som sendes ut til alle. Jeg håper du sender en mail til produsenten.

De mente vel barn og ..., ja, hva mente de? Funksjonshemmede? Like dumt.
Jeg tror de kunne nøyd seg med å skrive barn, så ville folk forstått at det skulle brukes med forsiktighet. Eller: Hvorfor ikke skrive akkurat det?

Den som ikke uten videre kan bruke alt i et kjøkken har enten oversikt over det selv, eller så har man en hjelper.

Samtidig er det en ubehagelig påminnelse om hva folk forbinder med en ufør.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Hjelp -  vi pusser opp! Empty Re: Hjelp - vi pusser opp!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet