MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Forumkafeen der man kan skravle i vei

+19
Edle
Marihøne
Hilde
beate
BeCe
Moostar
Nanna
Lierdama
svarthyll
LiseTone
Julestjerne
Melles
sarasara
porscha
Milla
Trippel
tigern
Solsikke
Inger Johanne
23 posters

Side 19 av 20 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Next

Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Tor 6 Jan 2011 - 2:58

Det er laget sterkere farge på bakgrunnen av overskriftene, noe annet kan ikke jeg se, men så ser jeg kanskje ikke så godt? Alderen krever sitt vet dere :-)
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Lør 8 Jan 2011 - 15:47

Jeg driver og skal flytte om dagen, og i den forbindelse har jeg ny mailadresse. Så om det er noen her inne som har registrert min online-adresse og jeg har glemt å si fra om den nye, så ikke bruk den. Den som trenger å sende meg mail, kan få den nye adressen på PM.

Jeg skal selge leiligheten min, enda den er så fin, og kortversjonen er at jeg har funnet på noe enda bedre. Jeg fortsetter å bo i Drammen. Jeg kommer på finn bolig snart, og skulle noen ha interesse av en link for å se på annonsen, nå tenkte jeg mest for nysgjerrighets skyld, så send en PM om det også.

Det er et MAS å flytte, men i alle fall skal jeg mellomlande hos en datter som har for god plass. Skal man hoppe over de store kløftene, må man ta det i to hopp!!!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Man 14 Feb 2011 - 14:37

Som nevnt i forrige innlegg, flytter jeg, og nå bor jeg hos min eldste datter for noen måneder. Hun har en sånn søt, liten robotstøvsuger, og jeg vet en tråd her inne omtaler sånne. Hvor er den? Nå kan jeg nemlig skrive om erfaring med denne.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Tir 15 Feb 2011 - 18:23

Har kikket litt rundt her inne fordi jeg vet at vi har snakket om det. Jeg fant det heller ikke. Da det var aktuelt for meg, så var de "gamle" uten kamera oppover for bråkete og tok hele dagen eller satt seg fast under noe. De nye, med kamera oppover, var dobbelt så dyre, ca 8-000.-.

Konklusjonen på min leting etter en robot-støvsuger ble at den var for dyr, lite effektiv og bråkete pluss at du må være i stand til å fjerne alt som den kunne tankes å sette seg fast i. Og redde den ut av ledninger og små ting du aldri tenker over.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 18 Mai 2011 - 22:53

Kort liten rapport til kjente som ikke er på fjesbok eller twitter: Har i dag kjøpt ny leilighet. Håper det ikke blir for slitsomt denne gangen, siden jeg delte flyttinga i to, som nevnt over. Skal male litt, men det går nok bra. Yngste datteren har friskt erklært at hun skal legge jukseparkett oppå vegg til vegg-teppet på soverommet for meg, broder'n er er på elitenivå når det gjelder å kjøre med henger og en venn av min eldste datter tar forhåpentligvis oppdraget med å montere maken til det garderobeskapet han satte opp hos henne. Og så bor jeg et sted der jeg kan flytte langsomt ut, beholde soveplass og litt klær og sånn til det er kaosfritt i den nye heimen.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Melles Tor 19 Mai 2011 - 7:38

Gratulerer med leilighet, Inger Johanne! cheers
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Ons 10 Aug 2011 - 3:30

Er det noen som kan tipse om et nettsted som passer ekstra godt for søvløse netter? Sleep Sleep
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Tor 11 Aug 2011 - 16:41

Skru av maskinen og legg deg Very Happy Da hviler du bedre Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Lierdama Tor 11 Aug 2011 - 20:59

123spill.no har muligheter til mange timers underholdning.
F.eks. er Bubble Shooter sånn passelig engasjerende + lett å la tankene vandre samtidig.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  sarasara Fre 12 Aug 2011 - 16:54

Tusen takk, så gøy Very Happy
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Ons 14 Sep 2011 - 0:02

Er kafeen stengt nå? Kan ikke se at det er noen her jeg. Setter meg å venter litt, for jeg trenger en pause. Tar en vanlig kaffe uten noe annet. Slanker meg enda, men går ikke ned ett gram.

Buble Shooter er gøy, men Tetris er bedre - for ikke å snakke om Mahjong. Her er det mye å bli hekta på.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Trippel Tor 15 Sep 2011 - 4:17

Kaffen kommer nå! Beklager forsinkelsen, men jeg håper du tenker på at koffein er vanndrivende og "tørker ut" kroppen. F.eks hud og hår? Vi har også koffeinfri kaffe Wink

Jeg tror mange fikk en støkk av Sarasaras bortgang og har forsøkt å legge MS'en og alt den omfatter "på hylla" for en stund. For jeg regner med at de fleste er ferdige med ferien nå? Må jo bli kaldt på diverse hytter nå om dagen med det været vi har hatt?

Nå skulle jeg ønske jeg hadde lagt noen av de varmegradene vi hadde i sommer på glass og kunne tatt frem. Skulle vært deilig med en dag på terassen. I dag har det egentlig ikke vært så dårlig vær, men vinden var sur. Satt en seg i solen og le så var det slett ikke dumt. Hadde jeg bare ikke vært så full av fatigue for tiden. Leste lenger opp her at Yoga skulle hjelpe mot fatigue. Er det flere som har hatt den erfaringen?

Ellers tar jeg imot alle råd med stor takk. bounce
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Marianne Tor 15 Sep 2011 - 12:26

Kafedag med kaffe og bok i dag kjenner jeg Smile Etter tre våkne dager måtte jo den gjespende komme. Ja yoga hjelper, men vent et par timer etter kaffen ellers blir magen urolig. Startet faktisk dagen med yoga i dag, bruker å føle meg våken og opplagt etterpå, men ikke i dag. Shocked
Ja ja, kaffe er godt og krimboken venter Smile
Meld deg på yogakurs Inger Johanne, i Oslo er Yogaloftet som har mange fine kurs Very Happy
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tor 15 Sep 2011 - 13:08

Har ei venninne som er yogalærer og kanskje jeg skulle prøve hos henne, men ikke all yoga fungerer for meg fordi jeg har så dårlig retningssans i kroppen, bruker for lang til på å forstå instruksjonen og føler meg klumsete og dum.
Jeg har også en sånn dag der jeg bare må ta det rolig i dag... Bok? Absolutt.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tor 15 Sep 2011 - 13:24

Gjesp, fatiguen slår meg helt ut for tiden, sover litt på aftenen hver dag, det gjør jeg ikke ellers, og sovner som ein stein når jeg legger meg om kvelden Sleep
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Julestjerne Fre 16 Sep 2011 - 1:59

Kom med noen bokforslag da dere. jeg leser "Til mine døtre" av Elisabeth Noble. Hun har skrevet "Lesesirkelen," og "Vennskapsprøven???" også. Anbefaler alle sammen til sofakos, pledd og kaffi.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Marianne Fre 16 Sep 2011 - 11:10

Nettopp ferdig med Ildefonso Falcones, Fatimas hånd, han har også skrevet Havets Katedral. Veldig bra bøker basert på Spansk historie Very Happy
Vil du ha anbefalt krim har jeg en lang liste, men nå er det fysioterapauten som står for tur Basketball bounce
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Marianne Fre 16 Sep 2011 - 11:12

Inger Johanne, det finnes yoga mot ms, kanskje venninnen din kan lære deg noen øvelser som du kan gjøre hjemme? Du kan stå ved en vegg, eller noe annet for å støtte og lede
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Tir 20 Sep 2011 - 1:04

Jeg har ikke blanseproblemer, det er mer sånn at når de sier "nå løfter du høyre arm og legger den bak nakken og legger venstre... osv", så må jeg stoppe og tenke høyre... ja, den: Og så bak -var det bak, jo, ok bak nakken. Nei skulle det vært den andre armen... hva gjør de andre?" Og når jeg har tullet litt sånn, har de andre gjort øvelsen ferdig....

Men jeg kan sikkert finne en form som passer meg, bare jeg har tid. Smile
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Marianne Tir 20 Sep 2011 - 17:13

Ikke den venstre, den andre Very Happy er jeg vant til å høre. Men ofte er det greit å at du begynner med den ene siden og tar den andre etterpå, si i fra at kroppen bestemmer her Smile
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Inger Johanne Søn 2 Okt 2011 - 19:28

Skulle bare innom kafeen og si at nå er jeg på google+, for den som synes det er interessant.

Og når det gjelder bøker leser jeg en bok om kommunikasjon og psykologi som heter "På seg selv kjenner man ingen andre". Lettlest, tankevekkende og morsom, også.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Maria Gjerpe om kronisk sykdom

Poste  Inger Johanne Tir 18 Okt 2011 - 13:55

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article4258110.ece Dette er link til en lettlest kronikk i Aftenposten av legen og kronsik syke Maria Gjerpe. Noe å vise til folk man ikke ORKER å forklare ting, men som en opplever at mangler forståelse.

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/794802/

Over er link til et intervju med samme dama i østlandssendinga 18.10 2011 kl 11. Her snakker hun litt om det samme , men også om en del andre ting knyttet til samme tema. Her kan man lytte til man er trett og så stoppe og så lytte igjen...
Og den linken kan en jo også sende til folk....
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Lierdama Tor 20 Okt 2011 - 14:00

Leste på facebook til MS-venner i går at det er ekte "ms-kafè" hver onsdag på Påfyll (Torget Vest i Drammen).
Noen som har vært der/kjenner til dette?

Forresten: kan det finnes bedre kafè enn denne her inne...? Wink
Takk, jeg tar gjerne påfyll nr. fire i denne kaffekoppen...
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  svarthyll Tir 25 Okt 2011 - 12:32

Ja! En bedre kafe her inne.. UP!!!!! men den har sommer stengt, og vil nok aldri åpne dørene igjen lol!
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  LiseTone Tir 25 Okt 2011 - 12:35

Det har du sagt før også Svarthyll, den gangen åpna den igjen visst eg husker riktig Razz
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Forumkafeen der man kan skravle i vei - Page 19 Empty Re: Forumkafeen der man kan skravle i vei

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 19 av 20 Previous  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet