MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

5 posters

Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  Lisbeth3 Lør 14 Nov 2009 - 1:38

Hei. Har vurdert om jeg skal gå til lege med mine spørsmål, men kvier meg egentlig. Føler at jeg syter bare. Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Affraid Men kan liste opp hvordan jeg har det for tiden. Jeg er 44 år. Jobber nå i 100% stilling på kontor. Før det var jeg heltidsbonde i 10 år. Trodde egentlig at jeg skulle bli i bedre form og ikke være så tappet for krefter når jeg sluttet med hardt fysisk arbeid, men det er jeg ikke. I 2007 hadde jeg en stor midtstilt prolaps med utslag til høyre fot, men følelsesløs fotblad etc. Har problemer med å stå el. gå for langt, evt for mange timer på en gang. Har da vondt i hoftene og bekkenet. Har tinnitus. Skal til øre, nese hals avdeling å sjekke i 2010. Mine armer prikker og sovner bort både i våken og sovende stillinger. Min venstre arm er vond når jeg løfter den over hodet, snurrer den rundt etc. Min høyre arm ligner på dataarm, som man kaller det. Har senestrekk i legger, under fotsålene og tærne. Har lemus i diverse deler av kroppen noen ganger. Har stiv nakke med dertil hodepine og skulderproblematikk. Er tildels svimmel hele tiden, med at jeg føler at jeg nesten faller om. Når jeg sitter baki biler, spesielt, er jeg kvalm, svimmel og føler at jeg ikke har balanse i sittende stilling. Mine øyne føles somme tider at det flyr rundt, men tror ikke de gjør det. Har problemer med høyre øye spesielt, at det kan forekomme grå skygge el.l. på siden eller foran øyeeplet. Føler meg trett hele tiden. Sover dårlig nesten hver natt. Alt dette trenger ikke bety at det feiler meg noe mer enn at jeg skulle ha vært sykmeldt noen måneder for å ta meg inn igjen. Men, jeg var 2 måneder sykmeldt i fjor, og jeg har det jo likedan, kanskje noe verre egentlig. Har dere noen gode råd her inne på hva jeg kan gjøre for å få en noe roligere hverdag med en bedre kropp? Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Icon_basketball

Lisbeth3


Til Toppen Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Re: Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  sarasara Lør 14 Nov 2009 - 1:54

Sånn haste-råd er å ta smertestillende, avslappende og alt som kan roe deg ned, inntil du har fått satt i gang en skikkelig helsjekk hos leger og alle typer spesilister de vil sende deg til.

Med alt det du beskriver så er ikke dette syting.

Og det er bedre å vite hva det er enn å gå slik du beskriver.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Re: Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  Trippel Lør 14 Nov 2009 - 3:42

Hei Lisbeth3 Velkommen til oss

Jeg er enig med Sarasara at en god sjekk hos lege, øre-nese-hals og øyenlege. Rekvisisjon til fysioterapi for å eventuelt løse opp stive skuldre og nakkemuskler. En rune hos kiropraktor for å løse opp låsinger i ryggen etter prolapset. Men....

Du har skrevet spørsmålet ditt her inne hos oss på MS forumet og det får meg til å tenke at du kanskje går rundt med noen andre tanker i hodet?

Spør du egentlig om dette kan være symptomer på MS?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Re: Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  Lisbeth3 Lør 14 Nov 2009 - 13:12

ja, gjør jo i grunnen det. Dere som har fått diagnosen har jo kjennskap til hva som kan tilsi at en kan ha det eller ikke. Har lest gjennom forumet og noe av det jeg har stemmer med det som noen av dere har hatt/har. Men det kan også være at jeg bare har en sliten kropp, selv om jeg ikke er så gammel enda. Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Fresse

Lisbeth3


Til Toppen Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Re: Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  Malin Lør 14 Nov 2009 - 14:59

Dette kan være symptomer på ms, men trenger jo langt i fra å være det.
Dette får du kun svar på ved å bli henvist til en nevrolog, og fått tatt prøver. Men som sakt, vet om flere som har hatt symptomer som er likt ved ms, men som IKKE hadde det. Lykke til Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Icon_biggrin
Malin
Malin


Til Toppen Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Re: Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  Moostar Søn 15 Nov 2009 - 0:08

Åhhh !!! Skaff deg forsikring før du gjør noe som helst !!!! Sjekk også i forsikringspolisen hvor lang tid etter start av forsikringen det må gå før du kan melde evt sykdom.

Ble litt rotete skrevet, men håper du forstår hva jeg mener.
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Noen spørsmål jeg lurer på    ( Er det MS?) Empty Re: Noen spørsmål jeg lurer på ( Er det MS?)

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet