MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

UP!!!!!!!!

+13
Marihøne
Milla
Moostar
Hilde
Inger Johanne
beate
LiseTone
Lierdama
Nanna
Solsikke
sarasara
Julestjerne
svarthyll
17 posters

Side 7 av 22 Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 22  Next

Go down

UP!!!!!!!! - Page 7 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Nanna Fre 5 Jun 2009 - 14:10

Nemlig! Og foreløpig er vi ikke kommet lenger her, enn at man må lære seg å vente på tur, og at det heter 1 gås / flere gjess... Men den dagen vi begynner å spille ludo, kommer jeg nok til å være ganske nådeløs... Mannen min og jeg hadde for en del år siden, en ganske intens ludo-periode, (puh, nå kom det ut...). Vi var så oppsatt på å knuse den andre, og å vinne selv, at vi kalte hverandre mystiske ting, og en gang broren min kom innom, dro han igjen; vi hadde akkurat begynt et spill, og MÅTTE bare spille ferdig... (ehe, LITT hekta, ja, det er litt flaut å tenke tilbake på).

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 5 Jun 2009 - 15:04

Hjelp meg:)
Jeg skrev innlegg "der oppe" om støtte til fysisk trening.... noen som vet noe?
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Fre 5 Jun 2009 - 15:26

Jeg spiller Ludo bare for å ha noe å gjøre som ikke krever noe som helst. Ikke engang Yatzy vil jeg spille, bare stille Ludo og hvem som vinner er helt uinteressant.

Det er en av greiene, det skal ikke være vanskelig eller noe, bare Ludo.
Ingen konkurranse, bare lek, ikke leke-konkurranse heller.

Skal se etter inne på NAV jeg Svarthyll, om det er noe om støtte til fysisk trening. Den treningen må antageligvis være "på resept" fra en eller annen og sendes søknad i seks kopier og tre utgaver , pleier å være litt sånn.

sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Fre 5 Jun 2009 - 17:31

Man kan gjøre tilværelsen ENDA enklere, man kan slå terning om ALT. Lag 6 mulige utfall på alt du må ta stilling til, og la deretter terningen bestemme, (som i boka "the dice-man" , husker ikke navnet på forfatteren). Cool
NAV synes ikke det er så viktig å trene, hvis man er over 26.
I kveld skal jeg pigge meg en tur, i piggerullestolen, jeg fikk økonomisk støtte til, gjennom et privat legat, (tusen, millioner takk!).
Igår var jeg ute på en prøvetur sammen med en fra NAV, for å teste ut en utendørs elektrisk rullestol. DET kan man søke om. Det er kjempefint det altså, men det er vel ikke akkurat belastende for staten, at man holder seg i så god form, som mulig??? Cool

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  Lierdama Fre 5 Jun 2009 - 17:57

Verden er et rart sted, i hvert fall NAV...
Så bra at du i det minste får noe, Nanna.
God tur!
Lierdama
Lierdama

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Fre 5 Jun 2009 - 20:23

Mine egne barn har jeg aldri latt vinne mer enn det som kommer naturlig. Men man må være veldig forsiktig med andre barn, for noen er så vant til at de skal vinne at de blir skikkelig lei seg om det ikke skjer som oftest.

Nei, forresten, i spill der barnet vil være underlegen har vi av og til åpent lagt inn begrensinger på den voksne eller fordeler for barnet. Men da er det avtalt helt åpnet og med begrunnelse at det er mest rettferdig. Jeg mener det er den snilleste måte å forberede barn på livet, å ikk elate som de er flinkere enn de er.

Men hvorfor er alltid sportsspørsmålene dobbelt så vanskelig som de andre i Trivial Pursuit? Er det fordi jeg ikke vet opp og ned på en fotball?
( Basketball ER det ikke noe opp og ned, sier dere? Enda vanskeligere...)
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Fre 5 Jun 2009 - 21:15

He he Laughing Razz
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 5 Jun 2009 - 21:46

Så fint dere koser dere Very Happy Ellers må jeg si meg enig i Inger Johannes utredning om spill/vinn/barn afro
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Fre 5 Jun 2009 - 22:16

Beklager, Inger Johanne Wink En ball er rett og slett bare... rund.
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Fre 5 Jun 2009 - 22:52

Shocked Jammen jeg sverger at jeg så en avlang fotball på Donald Duck en gang! Basketball
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Fre 5 Jun 2009 - 23:04

Her kommer det siste innen spill:

Det nye spillet heter "Pinner" og hver deltager får en pinne. Så gir man en av de andre pinnen sin, og da har den ene to og den andre ingen. Etter en tid, gir han som har to, fra seg den ene, til hvem han vil. Så kan man sitte der og kope med pinner og ikke si et ord, helt til det dukker opp noen tanker i et av hodene til en av deltagerene, så reflekterer man litt over det mens man leverer pinnen vidre.

Ingen vinner og ingen taper.
Man bare sitter ved samme bord og kjenner at det er noen tilstede.
Noen som puster - som er der.

Det stilleste spillet i verden. Bruk hvilke pinner du vil, det er sikker et tre i nærheten, eller noen spisepinner på kjøkkenet. Dette høres veldig Zen-buddistisk ut?

Jeg fant det på i dag fordi en som skal lages maske til i dag vil spille Yatzy til høsten når all strålingen er over, og jeg vil ikke være smart eller lur, jeg vil bare være.
Med pinnespill og et glass vann.
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Hilde Fre 5 Jun 2009 - 23:56

UP!!!!!!!! - Page 7 FootballAmerikansk fotball Inger Johanne er avlang, du vet nok mer om sport enn du tror Smile

Hilde

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Lør 6 Jun 2009 - 11:44

Solsikke skrev:Beklager, Inger Johanne Wink En ball er rett og slett bare... rund.

Jeg korrigerer meg selv, jeg skulle selvsagt skrevet "fotball".
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Lør 6 Jun 2009 - 11:57

Pinnespillet til sarara hørtes interesant ut. Fikk lyst til å prøve det en gang.

Jeg har et spill som heter Wandering weed, som kan spilles litt sånt, men da må man legge brikker i et mønster, men der er det heller ingen som vinner eller særlig mye regler, de som er der er mest intuitive og kan oppstå og endre seg etter som man legger.

Poenget er kanskje å gjøre bitte små sosiale ting sammen uten å bruke språket primært?
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Lør 6 Jun 2009 - 13:23

Og Svarthyll var på trampolinen!!!!! Veldig forsiktig.... tror ikke jeg fikk luft under bena engang, men hadde jeg fått det ville jeg nok ha falt, noe jeg ikke gjorde afro
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Lør 6 Jun 2009 - 13:28

Sikkert moro Wink Enten så virker det positivt på balansen ellers så blir du helt svingstang når du setter bena på bakken igjen. Det er jo bare å prøve seg forsiktig frem.

Du har kjøpt nett også, sant? Det er så mange skader på grunn av trampoline hver sesong.
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Lør 6 Jun 2009 - 14:02

bounce Så fint, Svarthyll! Det er noe med å prøve bittelitt.

Noen ganger er det til og med etter min erfaring sånn at etter en god del bittelitt, så greier en litt. Bare en kjenner godt etter hva kroppen ikke liker, hva den bare ikke har gjort på en stund og hva den i det minste kommer seg rimelig fort etter å ha gjort.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Lør 6 Jun 2009 - 15:52

Krysser fingre for Svarthylls trampoline-prosjekt og sitter klar med trøst og plaster. Very Happy

Sånn a pro pos trening, er det noen som har hørt hvodan det gikk videre med dem som hard-trente på Hakkadal MS-senter? De to proffesorene som gjorde dette som et forsøk. HUsker dere? Har dere hørt noe?
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Lør 6 Jun 2009 - 16:03

Du kjenner da meg Solsikke;)) Selvfølgelig har jeg sikkerhetsnett:) Neste gang jeg går på trampolinen, må den være helt tørr afro
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  Solsikke Lør 6 Jun 2009 - 16:34

I do Wink Bra.
Solsikke
Solsikke

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Lør 6 Jun 2009 - 18:14

He he.... Satt faktisk akkurat å pratet om alle "forskningsresultatene", som liksom hele tiden er veeeldig nær ved å knekke "MSgåten". De blir alltid slått stort opp i media, og når man ikke hører noe mer, betyr det gjerne at det ikke var så stort likevel, det eneste man oppnådde var å skape en masse falske forhåpninger... (Åh, hvor har jeg ikke måttet skuffe mine kjære foreldre mange ganger...).
Shocked

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Lør 6 Jun 2009 - 20:14

Æsj, urgh! Nå har jeg akkurat prøvd meg på brownies med stevia, og det ble ....så lite velsmakende, at det ikke blir smaksprøver engang! Blærgh, får vel gi pulveret enda en sjangse, men noe sier meg, at det blir første og siste boksen jeg kjøper. Mad

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Lør 6 Jun 2009 - 21:14

Men kjære lille du..... hadde du oppskrift? Kanskje du tok feil mengde Stevia??
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Lør 6 Jun 2009 - 22:11

Er det noen her som har brukt stevia og fått det til å smake bra?
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Lør 6 Jun 2009 - 23:03

Skal du få browniene tl å bli seige nok med stevia, ( eller andre sukkererstatninger) må du ha i litt knust, kokt potet. Bland det godt inn i melet, gjerne m kniven i en foodprosessor. Skal du bruke litt ekte søtt også, kan du ta honning eller sirup, da blir det seigere. Men... jeg lagde det bare en gang. Veldig godt ble det ikke likevel.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 7 av 22 Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 22  Next

Til Toppen