MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

UP!!!!!!!!

+13
Marihøne
Milla
Moostar
Hilde
Inger Johanne
beate
LiseTone
Lierdama
Nanna
Solsikke
sarasara
Julestjerne
svarthyll
17 posters

Side 5 av 22 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22  Next

Go down

UP!!!!!!!! - Page 5 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  LiseTone Fre 22 Mai 2009 - 10:01

Ikke bli så sur pga av spørsmålet mitt da Svarthyll. Embarassed
Jeg tenkte rett å slett ikke på at en kunne få kjøpt det over internett, trodde du hadde vert i Amerika jeg....
Men marsipan vil jeg ha til jul og påske

Klem
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Fre 22 Mai 2009 - 10:16

Hmmm... dette hørtes jo interessant ut. *Brownies, gulrotkake, rørte bær, kakao....* Og jeg som ikke kan fordra aspartam... Og man blir jo sterkt anbefalt å redusere sukkerinntaket ved MS. Og når man er litt "svak" for det søte, og ikke alltid er helt fornøyd med, (de er veldig gode, altså!), kakene her.

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 22 Mai 2009 - 13:09

Hei Very Happy
Jeg er ikke sur på NOEN her inne.... Jeg var kanskje redd for å bli beskyldt for å ha egen interesse i produktet siden jeg snakker så fint om det.... Kanskje noe som sitter igjen i fra andre forum?? Der er mange oppskrifter hvor man bruker stevia istedenfor sukker... men jeg har ikke rukket å lest dem eller funnet dem igjen. Jeg må også innrømme at jeg/vi ikke har kommet så langt å ha brukt det i matlaging, men jeg smakte litt på det.... det var søtt ja men også kanskje en bitte liten "beisk" etter smak ??? Blir sikkert bra.
Hvis jeg virket " bister " så er det gjerne på helsemyndighetene, sukkerindustrien, og Jens king
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Fre 22 Mai 2009 - 14:31

Det var bra at du ikke er sur på meg Svarthyll Wink
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 22 Mai 2009 - 14:50

Her har ingen lov å være sur!!! Er noen sur en dag så vennligst dra på "forumkafeen" Wink
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Fre 22 Mai 2009 - 14:54

Nå er man på Forumkafeen veldig flinke til å henvise til Svarthylls fortreffelige etablissement dersom det er varer eller gjester man savner, og sure gjester som akter seg til UP vil bli oppmuntret, trøstet og evt tørket før de sendes videre. Alt for det gode kollegiale samhold. Nevner det bare... Razz
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 22 Mai 2009 - 15:12

Du har så rett, så rett Inger Johanne... Dette gjorde vi før i tiden på Svarthyll`s cafe også, men siden UP!!!!!! foreløpig er et noe mindre og mere intimt sted, så har vi ikke kommet så langt ennå... Men nå som siste byggefase er over, vil vi se litt mere mellom fingrene og ikke være så snare med å sende fra oss gjester cheers
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Fre 22 Mai 2009 - 15:40

Selv om sjefen har fått mine innlegg her kastet ut før, og sier at det ikke er lov å være sur, så prøver jeg likevel en gang til på Up!!!

Stevia er blandet med en plante eller en slags grønnsak jeg har glemt navnet på. Det gjør at jeg ikke kan bruke stevia fordi jeg tåler ikke den planten.

Stevia smaker beskt og kommer ikke til å overta noe marked fra noen, før de får ut den altfor søte smaken og den planten de blander det med.

Og nå vil jeg ha en halv kilo marsipan!
Og melkesjokolade study
.............................................................................

Sjekket nå og tablettene inneholder maltodekstrin, noe min mage ikke liker å få.

Maltodekstrin er et karbohydratholdig næringsmiddel som ofte benyttes som erstatning for sukker. Det er en polysakkarid, og forekommer normalt som et hvitt hygroskopisk pulver. Maltodekstrin er lettfordøyelig og og opptas like lett av kroppen som sukker.
Maltodekstrin utvinnes fra stivelse ((C6H10O5)n). I Europa benyttes vanligvis stivelse fra hvete i framstillingen, mens det i USA benyttes stivelse fra ris, mais eller potet. Maltodekstrin laget av hvetestivelse kan ha spor av gluten og derfor være farlig for mennesker som lider av Cøliaki. Det kan også være spor av aminosyrer i mat som er tilsatt maltodekstrin.
Maltodekstrin har CAS-nummer 9050-36-6.
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Fre 22 Mai 2009 - 15:51

Stevia er besk bare om man prøver å få ting til å smake veldig søtt. Til litt lett søtsmak er den veldig god.

Men selv anbefaler jeg å lære seg å like mindre sukker, det er en vanesak. Om man reduserer litt om gangen er man av-hekta før man får sagt "kake". For serkt søtede ting brenner i munnen. Så nå gidder jeg ikke lete etter Stevia mer.

Problemet er at de fleste kjøpekaker etter hvert da smaker for søtt. Isen "tynner jeg ut" søtsmaken på med å ha på usøtede bær, tinte eller ferske. .... Siden jeg er heldigere enn deg, sarasara og tåler flere frukt-og bærsorter enn dem jeg er allergisk for.

Jeg tilsetter også finhakkede mandler til kjøpemarsipanen. Men det vil ikke si at jeg ikke blir happy når noen gir meg Anton Bergs marsipanbrød. cheers

Sist endret av Inger Johanne den Fre 22 Mai 2009 - 17:06, endret 1 gang
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Fre 22 Mai 2009 - 16:01

Og jeg tar et gullbrød, takk. cheers
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 22 Mai 2009 - 16:38

Å forlate en "vane" er ikke umulig.... Jeg hadde lyst å si lett, men det kommer selvfølgelig an på hva det er for noe... Husker det var litt vanskligere å kutte røyken, men ikke umulig, å kutte kaffe er værre men det går. jeg var uten kaffe i 2 år. drakk nærmere 2l per døgn, og nå ligger jeg på 0-2 kopper per dag, vanligvis 1 kopp per dag. Det som er lettere er å bare spise seg 80 % mett på hvert måltid.... virkelig en vanesak:) Og jeg veier 75 kg og er 179cm høy. Stevia var mest tenkt på barna;) Gullbrød er også min favorit Lise Tone:)) Gullbrød er nok den sunneste sjokoladen etter de med 70% kakao og oppover... altså veldig mørk sjokolade king
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  LiseTone Fre 22 Mai 2009 - 18:55

Jeg slutta å røyke en lørdag for 13 år siden, hadde spist hjemmelaga pizza og etterpå skulle jeg ha meg en røyk, griper røykpakka og kaster den fra meg igjen "røyk har jeg ikke lyst på" sa jeg, og har ikke smakt røyk siden. cheers

Kaffe var "bare" å få leversvikt med halsbrann så jeg kasta opp og da slutta jeg med kaffe, det er 14 år siden, kaffe drikker jeg bare når jeg må, koker meg aldri det selv lenger. cheers
Penger spart med begge deler sunny
LiseTone
LiseTone

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Fre 22 Mai 2009 - 21:43

http://www.altshop.no/nettbutikk/stevia.php?gclid=CIurk7HJ0JoCFcITzAod7z-iqw

Har ikke funnet HER-funksjonen ennå på dette forumet, men linken som står der, som skulle vært HER, er et sted du kan kjøpe Stevia. Smile
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Fre 22 Mai 2009 - 22:04

Der jeg kjøpte min Stevia jocolor
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Lør 23 Mai 2009 - 15:16

Kom på det i går kveld, den er blandet med sikori.
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Lør 23 Mai 2009 - 17:12

Sikkorirot står det på boksen ja Wink
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 5 Empty Badstu

Poste  svarthyll Søn 24 Mai 2009 - 14:13

Vil ikke kalle dette et medisinsk tema da dette gjerne skal være noe alle må kunne tenke seg til... Siden mange av oss ikke liker/tåler varme.... Noen erfaringer med bruk av badstu?
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Søn 24 Mai 2009 - 14:18

Jeg har problemer med det. Jo fuktigere varme, jo verre, og i badstuer er det ofte varmt.

For øvrig er ikke noen av avdelingene her på Forumet laget av fagpersoner, og du kunne godt ha lagt spørsmålet ditt der oppe, siden det handler om Ms og varmeintoleranse. Men på kafeene kan man jo prate om alt.
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Man 25 Mai 2009 - 0:35

Både badstua her på Up...... og andre badstuer, får aldri besøk av meg. Jeg blir helt gele, bare av å tenke på den fuktige varmen!
(Jeg må hvile meg etter en dusj, bader aldri i badekar, soler meg aldri o.s.v....). Shocked

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  Lierdama Man 25 Mai 2009 - 9:53

Melder meg også inn i "klubben", badstu er mareritt.
Trodde det bare var meg som ikke liker meg der, så nå har dere fjernet følelsen av at jeg unormal (?) på det punktet.
Men alle må jo ikke like det.

Når jeg tenker på det:
Det er da unaturlig å trives med sånn ekstrem varme, og finnes det noe sted med så høy luftfuktighet?
HURRA det er vi som er normale!!!

Men hvorfor liker vi oss i badstu?
Har det noe med varmeintoleranse å gjøre?
Lierdama
Lierdama

Til Toppen Go down

Poste  Nanna Ons 27 Mai 2009 - 22:42

Ahhh... nå sitter jeg her, med en kopp "stevia-kakao", (siden jeg eeelsker å innta dyrefor!). Hmm, interessant smak, ikke like godt som sukker, er liksom mere søtt etterpå, ikke sånn med en gang, sånn som sukker. Jo, det er jo søtt med en gang, men søtere etterpå på en måte, (oi, dette var visst vanskelig å forklare, kan visst bare glemme den jobben som vinsmaker, sukk...). Men greit nok, hvis målet er å spise minimalt med sukker. Neste prosjekt er gulrotkake eller brownies, da blir det smaksprøver her på kafeen. (Ulp! Nå kjente jeg at den søte ettersmaken la en kraftig demper på søthungeren her.)
@ (Hva er dette?)

Nanna

Til Toppen Go down

Poste  Inger Johanne Tor 28 Mai 2009 - 20:55

Snart vil Forumets testpanel snakke om sjokoladekake med en viss sirtupsaroma med et hint av honning og aspartam en etteraroma av stevia og fruktose... Og hvorfor har vi ikke kake-smily?
Inger Johanne
Inger Johanne

Til Toppen Go down

Poste  svarthyll Tor 28 Mai 2009 - 22:24

Og helt utrolig at dere damene ikke laget en "marsipangris" smily???????? Fatter det ikke confused
svarthyll
svarthyll

Til Toppen Go down

Poste  Moostar Tor 28 Mai 2009 - 22:33

.....og napoleonskakeutensukkeroghvetemelsmiley...
Moostar
Moostar

Til Toppen Go down

Poste  sarasara Fre 29 Mai 2009 - 0:27

Psst!
Det er på den andre kafeen vi får alt det gode. Der er det ingen som setter grenser for hva man skal eller ikke skal spise eller drikke.

Sees der? Laughing
sarasara
sarasara

Til Toppen Go down

Poste  Sponsored content

Sponsored content

Til Toppen Go down

Side 5 av 22 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13 ... 22  Next

Til Toppen