MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

UP!!!!!!!!

+13
Marihøne
Milla
Moostar
Hilde
Inger Johanne
beate
LiseTone
Lierdama
Nanna
Solsikke
sarasara
Julestjerne
svarthyll
17 posters

Side 2 av 22 Previous  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Next

Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Solsikke Tir 28 Apr 2009 - 16:45

Takk for svarthyllsaften, Svarthyll Wink

Den kurerer nok ingen verdens ting, men gjør sikkert sitt for å skape god stemning.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  beate Tir 28 Apr 2009 - 18:11

Svineinfluensaen rammer visstnok de som er friske og i sin beste alder. Så da er det ikke oss denne gangen i hvertfall Very Happy

beate


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  LiseTone Tir 28 Apr 2009 - 18:31

Jeg er i min beste alder og er aldri syk (bortsett fra MSen da) og er fra grisebygda pig Hvor stor er sjansen da.......... Wink
Jeg ser at du Beate også er i "vår" beste alder. Cool
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Lierdama Tir 28 Apr 2009 - 19:29

Så svinaktig heldige da... Wink
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Tir 28 Apr 2009 - 20:28

Beklager folks... syke menesker er spesielt utsatt for svineinfluensa affraid
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Solsikke Tir 28 Apr 2009 - 20:42

Bidrar med litt info om svineinfluensa. Guffent.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Tir 28 Apr 2009 - 21:49

Munnbind hjelper heller ikke... de gjør heller saken værre! Hvorfor!!! hvorfor i h..... fraråder ikke folkehelsen folk om å dra til mexico??? Mange land fraråder, men norge nei.. Er det noen som kan prøve å gi meg en god grunn til dette?
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Tor 30 Apr 2009 - 17:08

F.., jeg bestilte meg nytt pass for litt siden, kom en liten "stiv konvolutt" i posten i dag, og jeg holdt på å returnere den til avsender!!! Jeg gikk utifra at det var lodd fra ms forbundet!!!
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Fre 1 Mai 2009 - 13:52

Jeg må bare si at Facebook irriterer meg... Likevel er jeg der Sad Er selvfølgelig noe som er fint der, men så mange idioter som er helt "blåst".... kjekkere her:))) king
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Inger Johanne Fre 1 Mai 2009 - 14:42

Jeg er på vei ut av Fjasboka. Eller til en minimalistisk Fjasbokk-profil. Skal snart slette alle venner der. Twitter er greiere.
Idea Og så RL/ IRL, godt utprøvd og med klare ulemper, men har absolutt sine fordeler Wink
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Fre 1 Mai 2009 - 16:33

Du kaller den "Fjasboka" og jeg sier vanligvis "Bookface" king
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Solsikke Fre 1 Mai 2009 - 19:24

Jeg begynte å bruke internett som "sosial arena" da jeg sluttet å jobbe. Vanskeig å venne seg til å "bare" gå hjemme etter å ha vært ute i jobb bestandig. Jeg savnet veldig det sosiale "pjattet" kollegaer imellom i lunsjpausen.
Men det er mange år siden.

I dag setter jeg mer og mer pris på det som foregår ute i det virkelige liv.

Facebook har jeg styrt klar og Twitter ble jeg lei av etter to uker. Utrolig kjedelig.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Inger Johanne Fre 1 Mai 2009 - 20:42

Du må gi twitter en sjanse før du sier det er kjedelig. Det er en måte å prate med folk på, dele ofte ikke så personlig informasjon og følge med på hva som skjer. Som å stoppe på torget, der en prater med mange folk, og kanskje utveklsler en nyhet eller informasjon også med venners venner. Men det kan være en utfordring å finne andre en kjenner som også er på twitter, i alle fall om man er over 35. Uloba er på twitter. Biblioteket ditt er på twitter. Og jeg har ikke skjønt alt ennå.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Solsikke Fre 1 Mai 2009 - 21:03

Det er sikkert riktig som du sier silent
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  sarasara Fre 1 Mai 2009 - 21:21

- Hva? Er du ikke på Facebook? sa venninnen.
- Nei jeg har ikke tid, svarte jeg. Dessuten vil jeg ikke at folk skal kjenne meg igjen.
- Hvorfor ikke det?
- Mnei, jeg bruker kun navnet mitt når jeg må.

Telefonen er fin sånn, særlig en ordentlig telefon. Fast-telefon som du kjenner at du snakker i, ikke mobil, da føler jeg at jeg snakker ut i tomme luften. Og det der med stråler er ugreit. Jeg vet jo at strålingen er der hele tiden, men å sitte med følelsen av å ha et nykokt øre, det er ekkelt.

Og det å snakke i telefonen, det gir litt mer rom for å forklare at det var ikke sånn jeg mente og stemmen og måten å snakke på, det blir litt mer autentisk, enda nærmere enn å Fjese eller Twitte Smile
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Inger Johanne Fre 1 Mai 2009 - 21:53

Veldig enig der, skal en ha en skikkelig samtale, er telefon ofte fint. Men Twitter er ikke ment å være samtale, egentlig.
Når jeg har blitt kjent med folk på nettet, synes jeg telefon bringer meg et skritt nærmere personen. Men DA kan en mail være OK. Mail er jo brev, bare sendt på en annen og mye raskere måte.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Julestjerne Lør 2 Mai 2009 - 0:07

Jeg er heller ikke inne på "Fjaseboka" eller noe annet sted. Har vurdert det, men er foreløpig fornøyd med å være her inne. Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Nanna Lør 2 Mai 2009 - 0:34

Det er jo bare sååå hyggelig på ansiktsboka. Jeg har mine under 30 venner på lista, noen har jeg kontakt med bare på nettet, noen på tlf. også, og noen t.o.m. IRL... Det ene utelukker vel ikke det andre. Vi er t.o.m. et par stykker som utveksler teite applikasjoner. Egentlig helt meningsløst, men likevel en liten hyggelig hilsen; h*n tenkte på meg idag og...

Nanna


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  LiseTone Lør 2 Mai 2009 - 12:05

Hva er twitter, er i bakleksa jeg nå Embarassed
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Lør 2 Mai 2009 - 13:34

Hvilken "venne" forespørsler kan man fint ignorere? Jeg har egentlig bare ignorert folk som jeg er helt sikker på at jeg aldri har truffet.... Selvfølgelig har jeg godtatt "venn til venner" som jeg aldri har møtt....

Men... jeg husker ekstra godt "mIRC"!!! Chat rundt hele verden... Italia, Argentina, Brazil.... I det jeg skulle til Oslo for å møte en frøken fra Brazil møtte jeg min kone, og Oslo turen ble avlyst king

Men mIRC var både lærerikt og gøy! geografi, kultur, vennskap over hele kloden king
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Lierdama Lør 2 Mai 2009 - 14:29

I forrige uke var jeg på foreldremøte for 5.klassingen min.
Der var politiet for å snakke om nett-vett.

Når det ble snakk om facebook uttrykte politiet seg meeeeget klart:
det er ikke trygt, ikke finn på å tro at det er "lukket" for venner du har invitert/godkjent.
Ja faktisk ble det påstått at det man skriver og legger ut av bilder like gjerne kunne vært slått opp på nærmeste lyktestolpe.
Ved å legge ut bilder der har man dessuten dermed mistet eiendomsretten til.

Noen mennesker jeg kjenner er svorne tilhengere av facebook.
De virker nesten avhengige av den.
Og det verste er at de tror det er trygt og at de selv har kontroll.
Ganske skremmende.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  LiseTone Lør 2 Mai 2009 - 14:40

Jeg er så glad jeg ikke har lagt ut bilde av meg selv på facebokk, men hva er twitter?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  svarthyll Lør 2 Mai 2009 - 14:43

Jepp.... Det er en av grunnene til at jeg er litt lei.... Når noen sender klemmer, bilder, eller andre ting som du må tillate å åpne opp for!!! Åpner du for dette kan jo alt og alle forsyne seg fra "dine" ting. Eneste bildene jeg har er et klassebilde fra 1. klasse og et lag bilde av fotballlaget som vi drev for 15-20 år siden, Vikingfjord FK, og det var andre som "tagget" dem inn king
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Solsikke Lør 2 Mai 2009 - 14:49

Jeg leste Facebooks retningslinjer for personvern for en tid tilbake. Hvor mange gidder det....? Den ulne måten de formulerer seg på når det gjelder barn, fikk meg til å rygge stille ut igjen.
Flere under 13 år har profiler der, fordi det er et "sosialt must" i enkelte miljøer.

Her i huset er vi erfarne og oppdatert på dette med nettvettregler. Her er Facebook foreløpig ikke et aktuelt tema.
Enig med politiet, altfor mange er naive og har altfor liten forståelse av konsekvensene av det de gjør.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Solsikke Lør 2 Mai 2009 - 15:01

Jeg leser i VG at flere enn meg går fort lei.

Lise Tone, Twitter er en slags ”instant messages” tjeneste som er blitt svært populær den siste tiden. Med inntil 140 tegn kan man skrive hva man holder på med/er opptatt av, legge inn linker, følge med på hva ens venner driver med, m.m.

”Alle” har en profil på Twitter fordi det er in nå, aviser, radiokanaler, politiske partier… Selv statsministeren vår er der.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

UP!!!!!!!! - Page 2 Empty Re: UP!!!!!!!!

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 22 Previous  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet