MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Mauring i fingre og tær mm - har ingen MS-diagnose

2 posters

Go down

Mauring i fingre og tær mm - har ingen MS-diagnose Empty Mauring i fingre og tær mm - har ingen MS-diagnose

Poste  nordlending Ons 24 Sep 2014 - 12:53

Har hatt noen ekle symtpomer de siste mnd. Det startet med et ømfindtlig område på ryggen, ca 10 cm. i diameter. Deretter starta mauring/prikking i fingre og tær. Ikke symetrisk. Har etterpå også hatt "nervevondt" i låret og i midja. Føler meg trøtt og sliten, og har fra tid til annen "ny" hodepine, mest på venstre side av hode. Har, fra dette startet, hatt 3 perioder der alle symptomene har vært borte - det lengste i 5-6 dager. Har også følt meg skjelven i venstre hånd og i venstre fot. Opplever også at tærne dovner bort. Er nå henvist til nevrolg, men regner med flere mnd.ventetid. Har vært 3 ganger hos fastlegen. Han har tatt blodprøver (normale funn), samt noen kliniske tester. Finner ikke noe unormalt. Har også vært hos fysiot. - han finner ingen forklaring på dette. Er selvsagt redd for at dette skal være MS. Er i slutten av 40-årene. Synspunkter?

nordlending


Til Toppen Go down

Mauring i fingre og tær mm - har ingen MS-diagnose Empty Re: Mauring i fingre og tær mm - har ingen MS-diagnose

Poste  Trippel Fre 3 Apr 2015 - 14:38

Tja. Dette kan være så utrolig mye mer enn MS. Det første jeg tenkte på var en nerve i klem i ryggen eller betennelse i en nervetråd. Legen din finner ingen ting, så da kan vi vel utelukke betennelse. Problemet er at MS ikke synes på noen blodprøver. MS-diagnosen blir stilt hos nevrologen på bakgrunn av kliniske tester, MR-bilder, tidligere anfall og så videre. MS-diagnosen er i det hele tatt svært vanskelig å stille. Først må nevrologen utelukke alle ande eventualiteter. Og det er MANGE. Jeg vet flere som har brukt utrolig lang tid på å få stilt en MS-diagnose. Selv brukte jeg 13 år fra jeg fikk min første synsnervebetennelse til jeg fikk diagnosen MS. I mellomtiden jobbet jeg som vanlig. Hadde nok noen enkle attakker under veis, men det var først senere at jeg kunne koble dem til MS. Ønsker deg lykke til og håper for din skyld at dette IKKE er MS, men noe helt annet som enten går over av seg selv eller som lar seg kurere med enkle midler. Smile
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet