MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

5 posters

Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Mia Ons 25 Mai 2011 - 17:47

Når ringer dere til MS-sykepleieren deres? Og om hva liksom? Jeg har tenkt at det er godt å ha henne å ringe til når jeg trenger å klage, syte og få ut frustrasjon, og også diskutere eventuelle nye symptomer. Men hun er så sjelden tilgjengelig. Hun har vært maks tre, noen ganger bare én dag i uka på jobb, og hvis jeg har behov for å snakke i dag, synes jeg det er lenge å vente til neste tirsdag. Jeg har mulighet til å snakke med hun andre sykepleieren som også jobber på samme poliklinikk, men jeg kjenner jo ikke henne.. Det er jo ikke noe veldig akutt, så det er ikke det at jeg nødvendigvis vil eller forventer at hun kan gjøre noe.. vil bare snakke.

Mia


Til Toppen Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Re: Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Melles Ons 25 Mai 2011 - 18:14

Ringer henne nesten aldri... og om jeg ringer, er det for å sjekke om hun kan få meg raskt inn til nevrologen.

Jeg snakker helst med mine venner med MS om min MS, de skjønner meg jo så godt:)
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Re: Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Tutta Tor 26 Mai 2011 - 3:04

Jeg har prøvd å få kontakt noen ganger, men har da har ringt utenom tlf.tid - så ingen kontakt el. fått bekskjeder som "Nei! Her har vi tatt helga!" el. "du må ringe på tirsdag mellom kl. da og da.." etc. Nå i januar var jeg på ferie i sørøst Asia og fikk noen rare plager og lurte da på om det hadde noe MSen å gjøre (som det hadde), og ba på mine knær om de kunne ringe tilbake - hørte ikke et pip! Jeg har gitt de opp som støtte og informasjonskanal. Tenker jeg må komme meg til en psykolog for å få snakket skikkelig ut. Føler jeg ikke kan belemre venner og familie med alt jeg tenker, for det er da ikke småtterier... også er det internett til "informasjon".

Sykepleierne har det travelt tenker jeg...

......vil ikke ta motet fra noen da.....vi opplever nok/kanskje det norske helsevesenet ulikt...?

Neutral

Tutta


Til Toppen Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Re: Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Lierdama Tor 26 Mai 2011 - 10:09

Hva med å ringe til en likemann?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Re: Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Mia Tor 26 Mai 2011 - 11:55

Tutta - jeg tenker som deg at det er for mye å snakke med venner og familie om. Vil ikke at folk skal bli leie av meg og se på meg som en person som bare er fokusert på sykdom.
Jeg har ikke snakket med en likemann. Det kan jeg kanskje gjøre! Er relativt ny med diagnosen (1 år) så jeg holder fremdeles på med å finne utav ting.
Sykepleierne har det nok travelt ja. Synd at de ikke har tid til å gjøre det de sier det er meningen at de skal.

Mia


Til Toppen Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Re: Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Trippel Tor 26 Mai 2011 - 22:42

Likemann tar med glede imot telefon fra deg. Dessuten finner du et menneske i andre enden som har de samme plagene som deg og som vet hva du snakker om. Enten det er fysisk eller psykisk.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hva snakker dere med MS-sykepleieren om? Empty Re: Hva snakker dere med MS-sykepleieren om?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet