MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

+10
Trippel
Julestjerne
Moostar
LiseTone
beate
Solsikke
alpemø
Lierdama
sarasara
Inger Johanne
14 posters

Side 4 av 4 Previous  1, 2, 3, 4

Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  Lierdama Fre 19 Feb 2010 - 10:31

Skummelt, forstår ikke at folk våger å bestille/bruke.
Men kanskje noen er så desperate at de ikke vil at noe skal være uprøvd?

Det var om ulovelig import av legemidler på Dagsrevyen igår også.
Men der gikk det mer på om det folk bestilte inneholdt ingredienser fra utrydningstruende planter- og dyrearter.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  sarasara Tor 19 Aug 2010 - 17:32

Nå måtte jeg slutte med Multivitamineral fordi den inneholder jern. noe man ikke skal ta hvis man ikke har påvist jernunderskudd. Og man blir hard i magen også av jern.

En telefon til apoteket og jeg tror jeg har løst problemet, Pharma Nor Multivitaminer og en eske med bio-magnesium. Så krysser jeg fingrene for at alt dette skal gjøre meg om ikke bedre, så sterk nok til å tåle å ha det slik jeg har det Very Happy

Kanskje blir krampene mindre av det også?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  Inger Johanne Tor 19 Aug 2010 - 18:18

Mente du underskudd? I såfall, orker du forklare mer om det?
Lykke til med magnesiumen. Det står mer om magnesium lenger oppi tråden, for dem som ikke har lest der før.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  sarasara Fre 20 Aug 2010 - 16:38

Ja, altså for lite jern, jernunderskudd Smile
Noen får for mye jern og da kan man bli syk.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  sarasara Lør 21 Aug 2010 - 16:29

Her er litt om jernunderskudd fra Nett Doktor:

Hva er symptomene på jernmangel?
Jernmangel gir først og fremst anemi (blodmangel). Dette forekommer etter lang tid med jernunderskudd, siden kroppens jernlagre i lever, milt og beinmarg må tømmes først.

Symptomer ved jernmangel kan være tretthet, blek hudfarge, hjertebank, hodepine, svimmelhet og åndenød.

Hvordan behandles jernmangel?

Ved jernmangel, og dermed anemi (blodmangel), vil man normalt gi ca. 200 milligram per dag til voksne. Til barn gir man en daglig dose på to til tre milligram per kilo kroppsvekt.

Da kroppen normalt har et ekstra lager av jern i lever, milt og beinmarg, skal behandlingen fortsette noen måneder etter at blodprosenten er normal, slik at lagrene kan fylles opp.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  Inger Johanne Tir 24 Aug 2010 - 11:00

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Icon_redface Pinlig, jeg henviser til ovenfor, jeg spurte sarasara om jerntilskudd. Leste feil og misforstod hva hun skrev og trodde hun hadde oppdaget noe nytt og spennende.

Jeg er også opptatt av dette at en ikke skal ta jerntilskudd når en ikke har underskudd. Det jeg tar er Spektro fra Solaray, den kan en også få uten jern.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  sarasara Lør 9 Okt 2010 - 18:19

Mer om antioksydanter, i et forsøk på å kle av reklamen dens feilaktige påstander. De holder oss for narr!

SPØRSMÅL FRA KIRSTEN ØSTLYNGEN

Vi bruker en del krøkebær (krekling) til råsaft. Er det de samme fargestofferne i krøkebærene som i blåbær og har krøkebær den samme positive virkning?

SVAR FRA RUNE BLOMHOFF

Krekling inneholder fargestoffer som ligner på fargestoffene i blåbær. Krekling inneholder faktisk mere antioksidanter enn blåbær. Men vi vet strengt tatt ikke sikkert om antioksidantene i hverken blåbær eller solbær virker i menneskekroppen.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  sarasara Lør 13 Nov 2010 - 18:45

Hvorfor bruker ikke de som mediterer løk og hvitløk?
Fordi det er giftig What a Face
Kommer tilbake til løk når jeg er kommet dit.

(1) Garlic Is Toxic

The reason garlic is so toxic: the sulphone hydroxyl ion penetrates the blood-brain barrier, just like DMSO, and is a specific poison for higher ife-forms and brain cells. We discovered this, much to our horror, when I (Bob Beck, DSc) was the world’s largest manufacturer of ethical EEG feedback equipment. We’d have people come back from lunch that looked clinically dead on an encephalograph, which we used to calibrate their rogress. “Well, what happened?” “Well, I went to an Italian restaurant and there was some garlic in my salad dressing!” So we had ’em sign things that they wouldn’t touch garlic before classes or we were wasting their time, their money and my time.

I guess some of you who are pilots or have been in flight tests... I was in flight test engineering in Doc Hallan’s group in the 1950’s. The flight surgeon would come around every month and remind all of us: “Don’t you dare touch any garlic 72 hours before you fly one of our airplanes, because it’ll double or triple your reaction time. You’re three times slower than you would be if you’d not had a few drops of garlic.”

Well, we didn’t know why for 20 years later, until I owned the Alpha-Metrics Corporation. We were building biofeedback equipment and found out that garlic usually desynchronizes your brain waves.

So I funded a study at Stanford and, sure enough, they found that it’s a poison. You can rub a clove of garlic on your foot, and you can smell it shortly later on your wrists. So it penetrates the body. This is why DMSO smells a lot like garlic: that sulphone hydroxyl ion penetrates all the barriers, including the corpus callosum in the brain. Any of you who are organic gardeners know that if you don’t want to use DDT, garlic will kill anything in the way of insects.

Now, most people have heard most of their lives that garlic is good for you, and we put those people in the same class of ignorance as the mothers who at the turn of the century would buy morphine sulphate in the drugstore and give it to their babies to put ’em to sleep.

If you have any patients who have low-grade headaches or attention deficit disorder, they can’t quite focus on the computer in the afternoon, just do an experiment – you owe it to yourselves. Take these people off garlic and see how much better they get, very very shortly. And then let them eat a little garlic after about three weeks. They’ll say, “My God, I had no idea that this was the cause of our problems.” And this includes the de-skunked garlics, Kyolic, some of the other products.

Very unpopular, but I’ve got to tell you the truth.

From Nexus Magazine Feb/Mar 2001.
Source: From a lecture by Dr. Robert C. Beck, DSc, given at the Whole Life
Expo, Seattle, WA, USA, in March 1996.

Bob Beck also found in his research on human brain function in the 1980’s that garlic has a detrimental effect on the brain and researching this further he learned that many yoga groups and philosophical teachings caution against the use of garlic and onions as they are known to interfere with meditation practices. Some aware individuals have actually described themselves as experiencing brain fog after having garlic.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat - Page 4 Empty Re: Vitaminer, mineraler vegetarkost og sunn mat

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 4 av 4 Previous  1, 2, 3, 4

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet