MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Vil du være med?

+3
LiseTone
Julestjerne
Trippel
7 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Vil du være med? Empty Vil du være med?

Poste  Trippel Man 11 Jan 2010 - 0:07

Nå er kuffertene pakket og alt er klart. Medisinene alene veier 5kg!!!! Blir ca 40 gader forskjell fra jeg tar av til jeg lander. Lurer på hvordan kroppen reagerer på det?

Ellers har jeg sovesofa i stuen og vil gjerne ha besøk. Vil du være med? Herz Får nok bra med hjemlengsel, men da får jeg bare tenke på temperaturen her hjemme. Tar med meg PC og holder sporadisk kontakt.

Hold dere friske! Hei så lenge. Vil du være med? Icon_sunny Vil du være med? Icon_sunny Vil du være med? Icon_sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Julestjerne Man 11 Jan 2010 - 1:35

Hvor går ferden da? Vil du være med? Icon_queen
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Man 11 Jan 2010 - 6:18

Gran Canaria, Puerto Rico. Er godt kjent der og føler meg "relativt" trygg, men det spørs jammen hvordan det går uten bil. Vil du være med? Icon_eek Vil du være med? Icon_eek Vil du være med? Icon_eek Godt det finnes drosje!

Men jeg mener det alvorlig! Dersom det er noen som har tenkt seg en tur til Kanariøyene før midten av mars, hadde det vært kjempekoselig å få besøk. Vil du være med? Icon_razz
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  LiseTone Man 11 Jan 2010 - 14:05

Har vert i Arguinguin en gang, og da hade vi en fukrig kveld/natt i Puerto Rico, og på tur hjem igjen i drosja sa vi så mye rart, og da sier jeg at det jammen bra at sjåføren ikke kan Norsk, og da vi kom fren til hotellet sa sjåføren på klingende Norske : ha en god natt da dere Laughing

God tur Trippel Very Happy
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  sarasara Man 11 Jan 2010 - 17:03

God tur og det er jo lenge det?

Vi hører gjerne rapporter om vær og helse og mer vær Vil du være med? Icon_biggrin

Det med været er så viktig, alle sier at jeg burde flytte dit, men jeg blir så slått ut i varmen, så skriv om været Vil du være med? Icon_biggrin

Tror jeg fikk sagt at vær er viktig? Vil du være med? Icon_biggrin
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Inger Johanne Man 11 Jan 2010 - 19:32

Vær sikker!
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Lierdama Man 11 Jan 2010 - 20:59

Heldige deg, Trippel, gjett om noen i Lier er misunnelig...?
(Men var ikke du ute og varmet deg like før jul også?)

Har vært i Puerto Rico et par ganger.
Anbefaler deg restauranten El Toro: god mat, store posjoner og kjekke kelnere som gir god service.

Kos deg masse og nyt dagene!
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Søn 17 Jan 2010 - 21:01

Kort melding fra syden (straks tomt for batteri)
Her skinner solen og det var i dag 33C i skyggen. Usedvanlig varmt til denne årstiden å være. Reisen gikk bare fint. Jeg ba om hjelp der det ble for vanskelig og mange hyggelige mennesker stilte opp. Vel fremme kunne jeg åpne terrassedøren til en fantastisk utsikt. Sol fra morgen til kveld sålangt.

Jeg hører temperaturen har gått opp hjemme også og det var bra, ble litt vel kaldt synes jeg. Synes de snakket om at det skulle komme mere snø, det likte jeg ikke. Tenker på "gubben" som må skuffe.

Jeg har ikke beveget meg så mye ennå. Brukt mye tid og energi på å få PC'n til å logge seg på nettet her nede. Det ville den slettes ikke. Men med noen oppfinnsomme tastetrykk måtte den til slutt gi seg, Men det holdt hardt. Jeg har jobbet med maskinen i 6 dager!!!! Vil jo ha den til å virke slik at jeg kan snakke med barnebarnet via Skype!

Nåvel. Nå virker den i hvertfall, selv om jeg fortsatt har problemer med mailen.

Takk for alle gode hilsener og her kommer en stor, varm kleme tilbake. Vi snakkes!
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  sarasara Man 18 Jan 2010 - 0:06

Fint å høre at du er vel fremme!

Fint å høre at det er 33 grader.

Da holder jeg meg her og lokker på våren slik at det blir bra når du kommer hjem igjen Vil du være med? Icon_biggrin
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Man 1 Feb 2010 - 20:59

Nå har vi nettopp hatt en kraftig tropisk storm og det er godt med vann rundt omkring. Bare litt dårlig med varmt vann i dusjen! Vannet skal oppvarmes av solceller, men har elektrisk back-up. Den ser ut til å ha sluttet å virke Vil du være med? Icon_evil . Nå har både jeg og mine to naboer klaget gjentatte ganger. Hver gang får vi beskjed om at det skal bli ordnet med en gang. Nå er jeg på 5. dagen med lunken dusj. Det blir til at en varmer vann på plata og vasker seg i servanten. Men nå sier meterologen at vi får SOL!! Vil du være med? Icon_sunny Vil du være med? Icon_sunny Vil du være med? Icon_sunny Vil du være med? Icon_sunny Vil du være med? Icon_sunny

Det skal bli godt. Både på grunn av dusjen og fordi det blir så kjedelig å være inne. Har med meg regntøy, men ikke like koselig å gå ut når det blåser som værst.

Har forresten oppdaget at matbutikkene leverer varene på døren om du handler over en viss sum. Så lenge noen bærer varene for meg kan jeg godt "storhandle" en gang i blandt. Har fryser, så det går greit. Her hvor jeg må kjøpe drikkevannet, passer det meg utmerket.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  sarasara Tor 4 Feb 2010 - 0:48

Hei Trippel, ser du er inne nå, får du strømmen tilbake og er det flom der du er?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Tor 4 Feb 2010 - 21:43

Hei Sarasara
Du rakk meg ikke i går, men jeg kan jo svare deg i dag. Strømmen har vært her hele tiden, men soloppvarminga til badevannet har ikke fungert. Ingen flom på denne øya, men jeg hører de har det ille på Teneriffe og Hiero. På Hiero holdt de ungene hjemme fra skole og barnehage både mandag og tirsdag.

I dag har vi hatt deilig sol. Men på grunn av stormen har overflatevannet i sjøen blitt kraftig avkjølt og temperaturen i sjøvannet er nå bare 14 grader. Dersom finværet holder seg blir det raskt varmet opp igjen. Godt en har et oppvarmet basseng å bade i.
Hasta luego.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Lierdama Tor 11 Feb 2010 - 10:04

Selv om du sikkert har kontakt med familie osv, sender jeg deg en lite rapport fra gamle-landet, Trippel.

Kulda er stabilt kald.
Snøen får stadig påfyll.

Sånn, nå kan du kose deg dobbelt på solseng og i bølgeskvulp fordi du vet hva du går glipp av her.
Ha en fin dag.

PS: Skal du være der lenge?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Søn 14 Feb 2010 - 20:34

Nå har vi kraftig regnvær! Det er meldt regn hele neste uke, men jeg har med regntøy og masse bøker, så jeg møter forberedt! Jeg kommer hjem i midten av neste mnd.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Marianne Man 15 Feb 2010 - 20:34

Skal snart ut å reise til La Gomera hvordan er det med varmen der nede sunny når solen ikke skinner som den bruker. Må vel ta med ull og regnklær for å helgardere tenker jeg Very Happy

Har en gang opplevd tropisk storm på ferie der, men det varte bare en dag og var spennende. Det som er nå er vel ikke akkurat vanlig. Merkelig vinter i år, både her og der Rolling Eyes
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Lør 13 Mar 2010 - 22:13

Beklager at jeg er så fraværende at jeg ikke får svart på spørsmål innen rimelig tid, men nå kommer jeg hjem.
På mandag setter jeg nesa mot nord og finner frem støvletter og skinnjakke. Her jeg sitter i shorts og sandaler virker det ikke spesielt forlokkende. Hadde gjerne blitt lenger, men erieren av leiligheten skal bruke den selv i noen uker. Jeg kunne få låne den igjen etterpå, men da håper jeg virkelig at det begynner å våres der hjemme.

Med hensyn til hva du bør ha med deg. Fleece er tingen. Bukse, jakke eller vest. Her nede kan en få kjøpt jakker og vester, men de er ikke like tykke som våre der hjemme. Bukser er toppen dersom du befinner deg på terassen om kvelden. Jeg har mer eller mindre "bodd" i det fleecetøyet jeg hadde med meg og mye av det blir kastet når jeg reiser. Rett og slett utslitt/utvasket. Vil du være med? Icon_biggrin

Nå har jeg bare igjen å vaske sengetøyet og moppe gulvet, så er jeg ferdig. I morgen skal jeg ta livet med ro og nyte solen, bassenget, terassen og jaquzzien.

Håper min mann har fått fikset PC'n Vil du være med? Icon_pale
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Lierdama Ons 17 Mar 2010 - 12:51

I ettermiddag drar jeg til søsteren min for i morgen må vi tidlig opp for å rekke flyet til Praha:
Vi to damene skal ha oss noen dager sammen der.
Jeg har ikke vært der før og ser fram til et nytt geografisk bekjentskap.
Noen som har tips?

Gleder meg til å komme litt vekk fra alt kaoset pga kjøkkenet.
Satser på å slippe unna rett-i-koppen-supper og gå for skikkelig mat!!!
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  LiseTone Ons 17 Mar 2010 - 15:49

Ikke for å skremme men en fra bygda her vart drept i Praha for noen år siden .........
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Trippel Tor 18 Mar 2010 - 1:25

Praha er en vakker by og det er mye å få med seg. Håper dere får fint vær- God tur! Vil du være med? Icon_sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Lierdama Søn 21 Mar 2010 - 20:04

Storbyliv er ok nok for noen få dager, men for en landsens jente fra Lier var det godt å komme hjem.
Hjem med fullere koffert og slankere lommebok...

Praha er en by med vakre bygninger, uten søppel og masse sko-butikker (kjøpte bare to par av det...)!
Gater og fortau er av brostein som tildels er meget nedslitte/ujevne så der bør man være nøye med fottøyet. Jeg bommet litt akkurat på det da jeg pakket før avreise, men beina holdt utrolig godt likevel. Kanskje lagt bra grunnlag på alle gåturene mine på asfalt? Men det var ikke vanskelig å finne en kafè og/eller bar hvor en kunne slenge rompa nedpå når beina trengte en hvil.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Inger Johanne Tir 23 Mar 2010 - 0:11

Jeg vet om en som ble drept i Drammen og flere i Oslo....
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Lierdama Tir 23 Mar 2010 - 19:22

Vil du være med? Icon_question ?????????????????????????? Vil du være med? Icon_question
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Inger Johanne Ons 24 Mar 2010 - 22:30

Prøvde bare å spøke med Lise Tone Vil du være med? Icon_redface som snakket om han som ble drept i Praha.
God tur.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  LiseTone Ons 24 Mar 2010 - 23:12

Og jeg som glemte å spøke tilbake, får gjøre det nå:
Jeg som trodde vi levde i et trykt land......... Razz
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Lierdama Tor 25 Mar 2010 - 10:16

Og jeg lurte på om det var brostein som hadde tatt liv av noen, tenk å hatt det stående på dødsattesten da...
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Vil du være med? Empty Re: Vil du være med?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet