MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Svineinfluensa

+23
Melles
sthauge
Moostar
solhaug
Solsikke
Sussie
beate
aliset
svarthyll
Trippel
Atlantis
Lierdama
tigern
benedicte
Marianne
Hilde
sarasara
Olav Østvold
Nanna
LiseTone
Inger Johanne
sigrid64
Julestjerne
27 posters

Side 2 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Lierdama Ons 5 Aug 2009 - 0:45

Hørte et kåseri om svineinfluensa her om dagen.
Fritt gjenfortalt sa kåsøren noe om at han ønsket ikke at noen skulle bli syke altså, men nå måtte det da snart skje noe! Nå må da snart større mengder av befolkningen snart være sengeliggende. Nå hadde han hørt og hørt og hørt så mye mas om denne sykdommen og spådommer om hvor mange som skulle få den at nå fikk den da jamme slå til snart...

Leste (i VG) at det var folk som gikk på Madonna-konserten med bekreft smitte av svineinfluensa.
Bare 40.000 andre å spre smitten til...
Selv om jeg ikke var der selv ble jeg skikkelig irritert: syns sånt er egoistisk og vitner om lite respekt for andre ved å utsette dem for smitte pga eget ønske.
Er ikke sånt ganske arrogant da?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Heisan - har noen hørt om Immiflex?

Poste  Atlantis Fre 21 Aug 2009 - 18:10

I disse merkelige tider hvor vi får nye meldinger hver dag om svine- (og idag smittet kalkun-) influensa, og hører om mistroen til vaksinen som ALLE venter på, har jeg fått høre om kosttilskuddet IMMIFLEX som inneholder bl.a glukan og den beskytter så mye at en trenger ikke engang vurdere vaksinen!
Men så tenker jeg på at vi med Ms ikke kan bruke Solhatt... Hva da med Immiflex, vi kan kanskje ikke ta den heller? ')" target="_blank" rel="nofollow">Svineinfluensa - Page 2 Icon_bounce

Atlantis


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Fre 21 Aug 2009 - 18:30

Hva var det du ville legge link til?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Julestjerne Fre 21 Aug 2009 - 18:31

Kan ikke vi med MS bruke Solhatt?
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Fre 21 Aug 2009 - 18:34

De som produserer solhatt sier at de ikke kan garantere at det er greit at vi bruker det, fordi de ikke har nok oversikt over hva det gjør med immunsystemet vårt i forhold til det ( man ikke vet nok om) som MS-en gjør med immunsystemet vårt.

Hvis IMMIFLEX hadde vært så bra, tror dere ikke Bjarne Håkon hadde kjøpt opp et lager... Og at helsetjenesten hadde anbefalt det. Nei, den er jeg skeptisk til. Og jeg er ekstra skeptisk når man lover SÅ mye.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Linken ja....

Poste  Atlantis Fre 21 Aug 2009 - 18:47

Jeg skulle ikke legge til link, ser bare sånn ut, Wink Har ikke studert disse sidene så mye at jeg har funnet det ut enda! Det var nok disse "solene" jeg er så glad i som strålte litt for mye!
Ellers kan man bare google på Immiflex, (norsk produsert) og se på varen.
Når gjelder Solhatt har jeg fått høre fra flere kilder at vi med Ms (står for Muligheter Skapes) ikke kan bruke middelet. Og så det som tom. er kjempegodt! Kanskje noen har hørt at vi kan ta det likevel? Tok det før da jeg stresset og jobbet døgnet rundt, synes det hjalp meg, og det viser seg at jeg hadde Ms den gang også...

Atlantis


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Julestjerne Fre 21 Aug 2009 - 19:34

Da er kanskje det forklaringen på at jeg får en alergisk reaksjon på Solhatt. Får røde prikker og kløe. Trodde ikke det hadde noe med MS å gjøre. Embarassed Smile
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Fre 21 Aug 2009 - 19:54

Det er ikke derfor. Det er av den grunnen jeg skrev over. Man ser ikke bort fra at det kan trigge MS-en. Men dere vet. Det kan godt hende de sier det for sikkerhetsskyld.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Trippel Fre 21 Aug 2009 - 21:19

Jeg, for min del, tåler det ikke.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Julestjerne Lør 22 Aug 2009 - 0:46

Upppps - så ikke det innlegget Inger Johanne. Det var sist på side to, og jeg gikk rett inn på side tre. Slik går det når en ikke ser seg langt nok tilbake. Beklager Embarassed
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  svarthyll Tir 25 Aug 2009 - 13:19

Helseministeren er og vil alltid være en IDIOT!!! Sitter og gliser når han forteller om svineinfluensa? Og svineinfluensavaksinen kan forværre nåværende nevrologiske problemer sies det... Det er klart at ved fryktelige høy dødlighet, tar man kanskje en vaksine som ikke er utprøvd, selv om vaksine produsenten er fritatt for ansvar på denne vaksinen. Enn så lenge får fortsatt god håndhygiene og nysing på innsiden av albuen være virkemiddelet. Angående influensavaksiner.... det har blitt hevdet at om du har tatt en slik vaksine 8 ganger de 10 siste årene så har man en meget forhøyet risiko for Alzimer...... BRANNFAKKEL! Siste utsagn er ca 2 mnd siden jeg leste, og jeg har ikke kilde henvisning. riktigheten av dette vil jeg ikke stå innefor jocolor
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Tir 25 Aug 2009 - 18:40

LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Svineinfluensa

Poste  svarthyll Fre 23 Okt 2009 - 10:05

Mener vi at MS er en alvorlig nevrologisk sykdom, og mener de som gir ut vaksine mot svineinfluensa det samme??
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Trippel Fre 23 Okt 2009 - 11:38

Nja....tja.....tjo..... Ms er en alvorlig sykdom og den kommer under kategorien nevrologisk, så svaret er ja, men....

MS kan være lett, med få symptomer og den kan være beinhard med mange funksjonsutfall.

For de med en lettere variant, er vel ikke behovet for vaksine like stort som for de som er sengeliggende og veldig syke.

En av de vanligste dødsårsaken for de med MS er *lungebetennelse. Denne influensaen er spesielt slem mot luftveiene. Et at symptomene er kraftig hoste. Jeg tror at for en som er svak og sengeliggende, vil en slik hoste være vanskelig. De vil derfor ikke klare å renske lungene, som derfor vil fylles av slim. På det stadiet er ikke lungebetennelse langt unna.

Men det var bare min oppfatning

*Statistikk for dødsårsaker hos de med MS klikk HER
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  svarthyll Fre 23 Okt 2009 - 12:47

Hadde en "ekkel" hoste for litt siden, fruen hadde akkurat hatt kikhoste og jeg var ikke lysten på å få det, så full fart til legen! Hadde forstadiet til lungebetennelse eller hva han sa. Husker bare klamydia jeg:) Ikke kjønnssykdommen:) trolig er det lett å få når man svelger i luftrøret og får hosteanfall.
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Fre 23 Okt 2009 - 12:50

Her er hva Kjell Morten Myhr sier
Han er nevrolog ved kompetanseseteret for MS i Bergen.

Folkeinstituttet anbefaler at pmMs tar vaksinen.

Men er det noen so m vet eller kan finne ut det Svarthyll spør om på "UP!!!!!!!" Hvor lang tid tar det før vaksinen virker?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  svarthyll Fre 23 Okt 2009 - 12:57

Jeg leste at den begynner å virke litt med en gang, men ikke helt før etter tre uker... uansett har jo den bare 70% beskyttelse.
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Fre 23 Okt 2009 - 15:53

Siterer Kjell Morten Myhr på forsiden av MS-Forbundet:

Det er uenighet blant nevrologer, men leder av Kompetansesenteret, Kjell-Morten Myhr, er klar: - Det er ikke holdepunkt for at MS-pasienter lettere får attakk ved vaksinering.


Altså, uenighet blandt nevrologer og ikke holdepunkt for at vi lettere får attakk.
De er ikke enige og ingen vet hva som skjer etterpå?

Da er vi tilbake til start, og vi har magefølelsen eller kan slå mynt og kron,
det er ingen som VET!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Lierdama Fre 23 Okt 2009 - 18:57

Blir ikke alle anbefalt å ta vaksinen nå?

Hørt litt skremsel om bivirkninger av vaksinen (bl.a at den inneholder bly): noen som vet hva disse err og hvor alvorlige?

Hadde ikke tenkt å ta, men nå er jeg blitt mer usikker.
Syns sykdommen er skremmende.
Trodde faren nesten var over nå etter hysteriet i sommer, men så kommer flere tilfeller og dødsfall.
Er folk blitt slappere med håndvasking, syns ikke at det ikke mases så mye om det lenger?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  svarthyll Fre 23 Okt 2009 - 19:10

Kvikksølv, men minimalt... du får i deg dobbelt så mye kvikksølv bare i det du spiser, drikker og puster inn i løpet av en vanlig dag.... og samme mengde har vært brukt i barne vaksiner i en årrekke:)
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  aliset Fre 23 Okt 2009 - 21:01

Jeg hadde ikke tenkt til å ta vaksinen men ettersom jeg har astma og er mye plager med lungebetennelse så har jeg nå bestemt meg for å ta vaksina. Jeg er blitt anbefalt det av lege/nevrolog.

aliset


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  svarthyll Fre 23 Okt 2009 - 21:23

Tar den nok jeg også.... Jeg liker å gamble litt, men ikke med livet som innsats jocolor
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Julestjerne Fre 23 Okt 2009 - 23:32

Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Lør 24 Okt 2009 - 13:14

Er så i tvil med denne vaksinen, hadde en gang for over 20 år siden en alergisk reaksjon på vanleg influensa vaksine, fikk da beskjed om att dette måtte jeg ikke finne på å ta flere ganger og da gjelder vell det svinevaksinen også?
Nei mandag får jeg vell ta å ringe på nevrologen å høre hva dem sier.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  svarthyll Lør 24 Okt 2009 - 14:03

Hmmmm.... vurderte å ta den, men kommer til å utsette den inntil en måned eller to... håper de har igjen vaksine til meg om fem uker hvis jeg skulle få lyst på en jocolor
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 2 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet