MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Svineinfluensa

+23
Melles
sthauge
Moostar
solhaug
Solsikke
Sussie
beate
aliset
svarthyll
Trippel
Atlantis
Lierdama
tigern
benedicte
Marianne
Hilde
sarasara
Olav Østvold
Nanna
LiseTone
Inger Johanne
sigrid64
Julestjerne
27 posters

Side 8 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Go down

Svineinfluensa - Page 8 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Nanna Tor 11 Feb 2010 - 23:00

Ja, det har jeg, (i hvert fall en del...). Jeg har også lest flere uttalelser om hvor mild denne influensaen var for de fleste, men hvor fatal den ble for enkelte. Og akkurat det er vel ikke oppspinn? Eller hva? Det er klart, at man hadde vel kanskje ikke trengt å ta sånn av, et par dødsfall får jo ikke verden til å gå under, man trenger i hvert fall ikke skrike opp om massevaksinasjon, så lenge det bare er noen få mennesker det er snakk om. Men helt konkret; jeg er nå glad for at jeg kom med mitt beskjedne bidrag, så den, for det meste, milde sykdommen ble kraftig bremset, og kanskje ikke rammet noen av dem, som kanskje ikke hadde tålt den så bra.

Nanna


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 8 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Nanna Tor 11 Feb 2010 - 23:47

O.K. I.J.. Nå har jeg lest artiklene du har vist til ovenfor her flere ganger, veldig grundig, og jeg kan ikke si at jeg har fått et nytt syn på saken. Det blir jo uttalt flere ganger, at sykdommen arter seg mildt for de fleste, MEN alvorligere for en del mennesker. Videre blir det hevdet, at flere hadde dødd i England, hvis man ikke hadde hatt det medisinske utstyret man har, bl.a. respiratorer.
Men det er vel noen tall som skal være sånn og sånn for at man kan kalle noe en "pandemi".

Nanna


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 8 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Fre 12 Feb 2010 - 0:09

Det ble aldri en pandemi.

Dessuten gjorde WHO om på kriteriene for at det skulle kalles en pandemi,
i 2004. Det skulle mindre til, for å få kalle det en pandemi.

Polen kjøpte ikke vaksine i det hele tatt.
Produsenten ville ikke garantere for mulige langsiktige bivirkninger,
så da sa Polen nei takk!

Danmark hadde til de aller viktigste, og det måtte vel være statsministeren og dronningen? I England hadde de heller ikke noen planer om massevaksinering.

Det er ingen her som briljerer med noe som helst.
Vi var redde hele høsten og er bare så veldig glade for at det ikke var så ille som alle sa.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 8 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Nanna Fre 12 Feb 2010 - 0:28

Nei, Sarasara, ingen her blir beskyldt for briljering. Jeg har bare blitt LITT fed up med div. grupper i det siste, som snakker om, hvor utroolig bra det gikk, de ble jo ikke syke i det hele tatt, (kanskje smitterisikoen var ørlitegrann minimert i deres nærområde, lurer på hvordan det skjedde..??..). Noen pandemi?? Kanskje ikke... Men jeg vet i hvert fall om et par stykker, som antagelig ikke hadde hatt så veldig godt av å bli syke. Og det ble de heldigvis heller ikke.

Nanna


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 8 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Fre 12 Feb 2010 - 10:58

Må bare fortelle at jeg brukte antibac til jeg fikk sprekker i fingrene for å gjøre mitt til ikke å spre noe, og selvfølgelig mer og mer avansert hosteteknikk, hyppig vasking av jakker som hadde blitt hostet i ermet osv.

Og jeg ble innmari syk sist jeg bare tok vanlig influensavaksine. Jeg følte meg slett ikke sikker på at det attakket jeg trolig ville fått ville gått helt sikkert tilbake, slik jeg forstod nevrologene. Når det er så små prosenter om å gjøre, så kan jo også disse prosentene handle om andre ting, som som hvor stor prosents sjanse det kunne vært for at en dårlig utprøvd vaksine kanskje kunne påvirke MS-en sterkere enn annen influensavaksine. Jeg kjenner folk med MS som ble innmari dårlige av den vaksinen.

Ved vanlig infuensa er det også noen som dør, og vi vaksinerer ikke hele landet for det.

Helsekronene og bruken av helsepersonell blir jo også prioritert. De ressursene ville vært der uansett, men ville da vært brukt på annet. Var det et barn med alkoholproblemer eller vold hjemme som ikke fikk snakket med helsesøster og som derfor gjorde valg som påvirket hele livet fordi helsesøster var ute og vaksinerte? Sånt vet vi ikke, men ved så små prosenter er det også slikt å tenke på.

Jeg har glemt detaljene, men en nevrolg har sagt noe om ting knyttet til MS-behandling som måtte utsettes fordi man måtte prioritere svineinfluensa. Dette siste om nevrologen ble veldig løst, er det noen som vet noe mer konkret om dette?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 8 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 8 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet