MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Svineinfluensa

+23
Melles
sthauge
Moostar
solhaug
Solsikke
Sussie
beate
aliset
svarthyll
Trippel
Atlantis
Lierdama
tigern
benedicte
Marianne
Hilde
sarasara
Olav Østvold
Nanna
LiseTone
Inger Johanne
sigrid64
Julestjerne
27 posters

Side 7 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Lierdama Fre 13 Nov 2009 - 0:27

Jeg hørte en si at overvekt var en fellesnevner som gikk igjen hos nesten alle de som var døde av svineinfluensaen.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  ella b Tir 17 Nov 2009 - 17:23

Heisann. Så at copaxone spm mitt ikke hørte hjemme i dette forumet Svineinfluensa - Page 7 Icon_redface ...godt dere flytta det! Så ang.spm om bivirkninger pga svineinfluensa vaksinen.
Når det gjelder beinet mitt,så er det ikke bra. Sleper det liksom etter meg. Var plaget med det for ett år siden,før graviditet-og etter vaksinen,har jeg blitt svakere i beina..og fått mye tåkesyn. Kan være tilfeldig oxo..men litt ekkelt siden det kom dagen etter sprøyta.
Så må jeg oxo tilegge at jeg tok vanlig influensa vaksine uka før..¨å det kan jo ha blitt for mye.
Ei annen med ms,fikk begge vaksinene på likt,og fikk anfall like etter..klarte ikke gå den dagen. Og var dårlig i dager etterpå..har kommet seg nå.
Spm er,om det er pga vaksinen,eller om det hadde kommet uansett?? Svineinfluensa - Page 7 Icon_question
Ellers har jo en del uten ms og andre kroniske sykdommer også fått symptomer da. Får jo sprøyta inn inn svineriet. Svineinfluensa - Page 7 Icon_porc
Flere der ute som har tatt??

ella b


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Tir 17 Nov 2009 - 17:31

Jeg har ikke tatt fordi jeg visste at samme hva som ville skje med MSen og meg etter det, ville jeg skylde på svineinfluensa-vaksinen.

Fant en artikkel som jeg synes er interssant:

http://www.aftenposten.no/helse/article3377229.ece
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Trippel Ons 18 Nov 2009 - 0:29

Absolutt relevant artikkel. Twisted Evil
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Ons 9 Des 2009 - 13:41

En kjempegod kammerat av meg døde på mandag, etter at han hadde vert hos legen og fått Tamiflu, og siden det var influensa, må en vell rekne med av det var svineinfluensa
Han var en veldi god kammerat, som kom og hjalp meg, ved den minste lyd fra meg, så sto han i døra, og lurte på om han kunne hjelpe meg.
Fikk flere smser fra ham hver dag, det blir et stort savn Svineinfluensa - Page 7 Icon_cry
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Solsikke Ons 9 Des 2009 - 14:24

LiseTone, det var veldig leit å høre Svineinfluensa - Page 7 Icon_cry Føler med deg.
Tenkte senest i går på hvordan jeg selv ville takle det om min beste venn skulle bli borte.
Ta kontakt med meg eller andre om du trenger noen å snakke med. Klem
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Ons 9 Des 2009 - 16:53

Kondolerer fra meg også.

Hadde han det de kaller "en underliggende sykdom" som de aldri oppgir hva er?

Et grusomt eksperiment dette her, svineinfluensaen.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Ons 9 Des 2009 - 17:12

Det jeg vet at han hadde var type 2 diabetes.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Sussie Ons 9 Des 2009 - 18:06

Kondolerer, det var fryktelig å høre. Man tror jo ikke at en influensa skal ta livet av folk, og så er det det som skjer.
Du har det jo tungt ellers også, leste jeg på en av de andre foraene. Håper du har noen å prate med, da. Og jeg synes absolutt du skulle få kortison... Svineinfluensa - Page 7 Icon_exclaim Psykiske påkjenninger gjør det jo ikke lettere, det vi sliter med, selv om jeg ikke mener at slike påkjenninger FØRER til MS.
Håper du blir bedre snart.

Sussie


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Ons 9 Des 2009 - 18:16

Takker, men jeg tenker mest på familien hans, kone, barn foreldre søsken osv.
Jeg vet nå ikke hva som er dødsårsaken da, jeg vet bare at han hadde vert hos legen og fått tamiflu.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Trippel Ons 9 Des 2009 - 20:56

Kondolerer, LiseTone. Skikkelig vondt å høre.

Som jeg skrv tidligere synes jeg nok du burde fått kortison for å få rensket opp i systemet, men... Du bruker allerede Tysabri som svekker immunforsvaret. Kortison svekker immunforsvaret. Du tåler ikke å vaksineres. Så jeg vet sannelig ikke. Jeg håper det er noen uker siden du var i kontakt med denne vennen din før han ble syk?

Jeg har glemt det dersom du allerede har skrevet noe om det, men tåler du Tamiflu?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Nanna Ons 9 Des 2009 - 21:02

Det var helt fryktelig trist, LiseTone!! Livet kan bare være så grusomt!
Pass godt på deg selv!

Nanna


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Ons 9 Des 2009 - 21:19

Ja, det er lenge siden han var på besøk, mange smser hver dag, men dem er smittefri, tåler ikke Tamiflu heller......

Livet er en resikosport.


Sist endret av LiseTone den Tor 10 Des 2009 - 12:47, endret 1 gang
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Julestjerne Tor 10 Des 2009 - 1:23

Kjære Lise Tone. Dette var skikkelig trist både for deg som venn, og for de aller nærmeste.

Når det gjelder smitte så er det ikke sikkert at svineinfluensa er så smittsomt som en først trodde. Jeg vet om mange som har fått dette påvist og ingen i nær familie ble smittet.

Vår datter hadde det for noen uker siden, og ingen andre her ble smittet. Vi tok ikke noen spesielle forhåndsregler annet en god håndhygiene - og jeg, mamma`n var rundt henne hele tiden.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Lør 12 Des 2009 - 23:53

For oss som tror at legemiddelindustrien er slepphendt, for å si det mildt:


(Dagbladet): En svensk mann (29) får behandling på intensivavdelingen på Sahlgrenska sykehus i Gøteborg etter å ha tatt vaksinen mot svineinfluensa, ifølge Expressen.se.

Mannen er i svært dårlig forfatning og har store lammelser over hele kroppen.


Ble dårlig

29-åringen har ingen diagnostiserte sykdommer og var helt frisk da han tok vaksinen tirsdag 1. desember.

Han fikk ingen umiddelbar reaksjon på vaksinen og hadde bare litt vondt i armen dagen etter at han fikk sprøyten med Pandemrix.

Det er den samme vaksinen som også brukes i Norge.

Men tilstanden forverret seg etter hvert. Det startet med vondt i ryggen og prikking i armer og ben.

Lørdag, fire dager etter han tok vaksinen, følte han seg så dårlig at han ringte en lege, men ble anbefalt å ta en smertestillende og slappe av.

Like etter ringte han sin mor:

- Det var forferdelig. Jeg hørte knapt at det var han. Han snakket veldig utydelig og sa at han hadde krøpet fram til telefonen, forteller moren til Västgötabladet.

Senere den kvelden greide han knapt å røre på seg og fikk pusteproblemer.


Undersøker årsaken


Han ble hentet med ambulanse og har siden ligget i respirator. Tilstanden hans skal fremdeles være alvorlig.

- Men han er noe bedre nå enn da han kom inn, sier pressetalskvinne Helene Sandegren ved sykehuset.

Legene undersøker om han har fått
Guillain-Barré-syndrom (GBS), en akutt betennelsesreaksjon i ryggmarg og nerver.

Forskerne mistenker at nettopp influensavaksinen kan være en av de utløsende faktorene for dette syndromet.

29-åringens mor har sittet ved sykesengen siden sønnen ble innlagt.

- Han har fått tilbake noe av bevegeligheten i armer og bein. De sier at de fleste blir helt bra igjen, men man vet ingenting sikkert, sier hun.




Kan forebygge

Legemiddelverkets presiserer på sine hjemmesider att det er større sannsynlighet for å få GBS av influensa enn av vaksinen.

På den måten kan vaksinen være med å forebygge syndromet.

I 1976 ble flere enn 35 millioner mennesker i USA vaksinert mot influensa.

Undersøkelser etter denne massevaksinasjonen tyder på at sjansen for å få GBS øker med 7,6 ganger etter vaksinasjonen.

Senere analyser konkludert med at vaksinen ga en økning i risiko for å utvikle syndromet, men at den relative risikoen var noe mindre enn først antatt.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Søn 13 Des 2009 - 11:23

Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Fre 1 Jan 2010 - 22:59

Slik kan man også se på det:

De beste helseoppfinnelsene i 2009

1. Svineinfluensavaksinen

Som nevnt må vaksinen mot svineinfluensa kunne sies å ha vært det aller viktigste helsegjennombruddet i 2009. Vaksinen ble nemlig utviklet i rekordfart: det tok bare fem måneder fra det første utbruddet av det smittsomme viruset i Mexico i slutten av mars til de første vellykkede kliniske studiene av vaksinen var ferdige i midten av august.

Det har blitt laget mange ulike versjoner av vaksinen, men alle inneholder enten et inaktivt influensavirus eller et svekket levende virus som ikke kan forårsake influensa. Førstnevnte blir satt med sprøyte, mens sistnevnte blir gitt som nesespray. Begge vaksinene blir produsert ved å dyrke fram viruset i kyllingegg, og de første leveringene startet i november.

sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Tor 11 Feb 2010 - 10:25

Nå kritiserer de svineinfluensaopplegget. Klikk på denne.

Jeg var kjempeskeptisk, og det ble til slutt til at jeg ikke gjorde det. Men i media slapp de ikek til andre kritikere enn halvgærne sekterister. Og så bestemte jeg med for ikke å gi råd til noen om hva de skulle gjøre, bare henvise til uttalelser.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Marianne Tor 11 Feb 2010 - 14:03

Dette er atter et eksempel på medias makt og hvor små vi blir i den sammenhengen. Hvem skal vi tro på, hva er rett? Er dette eventyret om ulven eller er det alvor?

Jeg var en av dem som lot meg lokke til å ta vaksinen og fikk influensa alikevel, Wink
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Tor 11 Feb 2010 - 14:28

Det som faktisk styrket meg i å følge magefølelsen, var at de så konsekvent brukte ikke-tillitvekkende folk til å fronte motstand på TV. Jeg hørte om andre som var skeptiske, fagfolk også. Men dem så jeg ikke på TV. Da tenkte jeg at NRK måtte ha blitt oppfordret til å "hjelpe til med folkeopplysningen" med å la folk som ingen stoler på og som kommer med rare argumenter være de eneste som får snakke mot. . Hvis DET viser seg å være sant--- nei, jeg håper jeg er paranoid på dette, for ellers har vi et alvorlig problem i dette landet.

Eller kanskje var det mange som var som jeg: Jeg var skeptisk, men det er en innmari alvorlig sak å gå ut og råde folk til å avstå fra noe myndighetene sier kan være livsreddende.


Sist endret av Inger Johanne den Tor 11 Feb 2010 - 19:28, endret 1 gang
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  sarasara Tor 11 Feb 2010 - 16:58

Du er ikke paranoid.
Og det er ikke bare i dette landet vi har et alvorlig problem med legemiddelindustrien.

"Scare the hell out of them, and they will do anything"
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  LiseTone Tor 11 Feb 2010 - 17:45

Jeg har overlevd vinteren så langt UTEN vaksina affraid
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Melles Tor 11 Feb 2010 - 21:11

LiseTone skrev:Jeg har overlevd vinteren så langt UTEN vaksina affraid

Jeg også! Ikke har jeg tatt vanlig influensavaksine heller. Svineinfluensa - Page 7 Icon_eek
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Nanna Tor 11 Feb 2010 - 21:40

Ja, det hadde jo vært et interessant eksperiment, hvis ingen hadde vaksinert seg, og influensaen hadde fått spre seg som den ville. Kjenner et par astmasyke barn, som sikkert nøt godt av at dette ikke ble en stor epidemi... Den korrupte, pengegriske o.s.v. legemiddelindustrien, fant vel ikke opp de dødsfallene som influensaen førte til, (dette var jo ikke "vanlige" influensa-dødsfall, men tilsynelatende unge, friske mennesker). Kjenner jeg blir litt matt, når mange nå "briljerer" med, hvor utrolig bra det har gått med dem, til tross for at de ikke vaksinerte seg. Jeg kunne sikkert styrt unna tuberkulose eller noe sånt og liksom...

Nanna


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Inger Johanne Tor 11 Feb 2010 - 22:46

Men Nanna, har du lest hva de skriver nå etterpå da? Dette er seriøse folk, og ikke bare i Norge.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Svineinfluensa - Page 7 Empty Re: Svineinfluensa

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 7 av 8 Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet