MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Dårlig etter spinalpunksjon

2 posters

Go down

Dårlig etter spinalpunksjon Empty Dårlig etter spinalpunksjon

Poste  Vivi Ons 23 Sep 2009 - 17:29

Jeg var på sykehuset og fikk tatt spinalpunksjon i går,det gikk veldig greit.Men i dag føler jeg meg helt elendig,svimmel når jeg setter meg opp,kvalm og feberfølelse.Den berømte hodepinen har ikke dukket opp ennå...
Noen som har opplevd noe lignende?

Vivi


Til Toppen Go down

Dårlig etter spinalpunksjon Empty Re: Dårlig etter spinalpunksjon

Poste  Hilde Ons 23 Sep 2009 - 18:30

Jeg ble veldig dårlig, veldig vondt i hodet og svimmel.
Fikk anbefaling å spørre om de kunne tette hullet som lakk væske opp til hjernen (tror jeg). Og det ble gjort.
Jeg husker ikke hva dette hette, men fant noe om det på Wikipedia

Vanligste bivirkning er en spesiell form for hodepine, postpunksjonshodepine, som skyldes at trykket i sentralnervesystemet forbigående er noe nedsatt. Hodepinen er typisk verre når man er oppe og lindres når man legger seg. Årsaken er som regel at det lekker spinalvæske fra stikkstedet og ut i vevet omkring slik at trykket ikke kommer helt opp i normalt nivå etter undersøkelsen. Det finnes en enkel måte å tette hullet på - ved å ta en blodprøve og sette inn pasientens eget blod i epiduralrommet på stikkstedet. Da går hodepinen raskt over. Men i de aller fleste tilfeller går den over av seg selv.Hentet fra «http://no.wikipedia.org/wiki/Spinalpunksjon»

Dette hjalp med en gang for meg.

Hilde

Hilde


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet