MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

5 posters

Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  tigern Lør 28 Nov 2009 - 15:15

Etter ha "gått i meg selv" for å finne ut hvorfor jeg ikke liker meg her lenger, er at mange svar/innlegg handler om hva ANDRE mener/tror og ikke hva DU tror og opplever.

Skal forumet fungere som et personlig forum, må det komme personlige opplevelser og erfaringer/meninger.

Det skjer av og til, men hovedvekten av innleggene opplever jeg som en oppramsing av andres studier/meninger.
Og ja, det er de personlige innleggene som gir meg noe og som gjør at jeg ikke helt gir opp forumet.

Noen ganger er ny forskning interessant å kjenne til, men jeg opplever det feil hvis dette blir hovedsaken.

Jeg lærer av andres erfaringer og arbeids- og levemåter.

Det er ikke mengden av innlegg som gjør et forum interessant.
Jeg opplever at det er personlig relevans som er spennende. Det er der jeg kan få nye innspill og lære noe nytt - og ut fra hvor lett jeg finner informasjonen.

Det krever da gode overskrifter, og ikke "samletråder".
Ett innlegg krever svar der-og-da og handler om øyeblikket.
Da vil det automatisk bli mange og korte hovedinnlegg, som alle er aktuelle i øyeblikket (og kanskje er fullstendig uinteressante etter to mnd.). En god og forklarende overskrift vil likevel la meg "gjenoppdage" spørsmålet etter to år.

Øyeblikket er det viktigste (og eneste) jeg har, det er i Øyeblikket jeg lever!


Et forum skaper interesse for meg ut fra hvor lett det er å oppdage nye emner, ikke etter hvor lange trådene er.
tigern
tigern


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Julestjerne Søn 29 Nov 2009 - 15:23

Slik jeg forstår innlegget dit Tigern, så savner du rett og slett litt mer spontanitet! Er det riktig?

Jeg skjønner hva du mener, men tenker ikke slik selv. Jeg skriver og "sludrer" i vei jeg. Jeg prøver å skrive spontant det som faller meg inn når jeg leser en tråd. Noen ganger må jeg tenke litt over det som står der - men ofte bare hopper jeg på.

Da blir selvfølgelig mine innlegg noen ganger litt "feil" - men det bryr jeg meg ikke om. Jeg stoler på moderatorene her, og de kan bare flytte og redigere så mye de vil på mine innlegg. Jeg ønsker ikke beskjed om det heller. Jeg vil bare ha beskjed når jeg har gått over en grense for hva som er tillatt her inne, eller hvis jeg har kommet til å såre noen. (Noe jeg kanskje gjør i det følgende)

Oppriktig talt Tigeren så syntes jeg at du, og flere med deg, har valgt minste motstands vei når det gjelder å bidra til et bedre forum her inne. Tanken er ,slik jeg opplever det, at " nei, når ikke det funker akkurat slik JEG vil ha det- så trekker jeg meg tilbake med ALLE mine kunnskaper, og gode råd."

Det har seg slik at vi alltid har valg. Vi kan flykte eller kjempe.

I forhold til forumet her så er det bare over tid vi kan VÆRE MED og forme det.
Vi kan heller ikke forvente at et forum som er akkurat slik vi ønsker det skal komme dalende fra himmelen.

Jeg for min del begynner å bli lei Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Sleep av folk som sitter på gjerdet og sutrer. Hopp ned og bidra.

Oppfordrer også til å flytte blikket ned under linjen her - der står det ett visdomsord som er beregnet på oss ALLE.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  sarasara Søn 29 Nov 2009 - 16:29

Ja, der regner jeg med at du fikk jaget vekk en tiger i hvertfall!

Hyggelig sted det her.

Han skrev jo og deltok!

Han mente noe, men han mente noe annet enn deg!
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Julestjerne Søn 29 Nov 2009 - 18:36

TIL SARASARA.
Nettopp han mente noe annet enn meg - og det er helt i orden. Du mener også noe annet en meg, og det er også helt OK.
Det må vi alle tåle.

Budskapet her er IKKE STIKK AV........

Tror du ikke Tigeren ventet å få svar da? Skal vi som mener NOE ANNET la vær å skrive da? Det er jo nettopp det som er greia - SKRIV I VEI.

Jeg HÅPER at Tigeren og ALLE andre skriver - selv om jeg eller du eller andre ikke er enig. Slik er det i livet - det er ikke for AMATØRER. Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Icon_surprised
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Inger Johanne Søn 29 Nov 2009 - 19:15

Jeg tror jeg skjønner hva slags forum Tigern ønsker seg. Slik det ser ut nå, vil ikke dette forumet forandre seg i den retningen med det første. Hva kan man gjøre da?

Det finnes flere forum om MS, både på norsk, svensk og engelsk. Jeg er for tida bare her inne, men etter hva jeg har forstått, kan du oppleve det litt mer slik du ønsker det andre steder, Tigern.

Du kan også opprette et forum selv. Da må du finne eller være en som står for alle datafinessene, så må du finne et sted å legge forumet og så må du vurdere om du vil ha modratorer, evt være selv. ( Det går også an å ha moderatorer som ikke rydder, bare sletter evt ufine innlegg og folk som identifiserer seg uten å ville det f. eks.) Hvis du lager et forum der vanlige forumregler følges og man oppfører seg pent etter beste evne, vil vi gjerne hjelpe til med å legge link dit.

Har du et forum der du liker seg og føler seg hjemme, er det kanskje greit å stikke innom her hos oss innimellom også. Det kan være greit med mangfold.

Hvis noen lurer på hvorfor denne tråden ikke er lagt inn i den tråden der vi allerede snakker om dette temaet, så er det fordi jeg ikke får til teknikken, og jeg har ikke fått noen til å gjøre det for meg. Dette avsnittet kan bli slettet av meg om det etter en stund ikke har noen mening
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Edle Man 30 Nov 2009 - 0:35

Alle har vel litt rett i det de mener. Så hvorfor ikke ta litt av det og lage ett kjempebra forum. Vi trenger hverandre alle på godt og ondt.

Edle


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  sarasara Man 30 Nov 2009 - 1:35

Inger Johanne, kan du ikke ta deg råd til å la denne tråden stå som den er og hete det den heter? Så slipper folk å lete og noen slipper flytte om på ting hele tiden.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Inger Johanne Man 30 Nov 2009 - 1:46

Du vet det er sånn at vi flytter ting her. Men vi driver og tenker litt forandring for å skape mer oversikt. Det kommer etter hvert, vi som moderer må prate ferdig først. queen
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Gjest Tir 1 Des 2009 - 17:02

Til Tigern: Tusen takk Very Happy

Til Julestjerne: Jeg er heldigvis en amatør.

Til "administrasjonen":
Er dette forumet til for og av personer med MS og deres pårørende,
eller er det til for administrasjonen?

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant Empty Re: Teori om hvorfor forumet oppleves dårlig/ lite interessant

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet