MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Har Dere Husdyr?

+11
beate
aliset
Lierdama
Inger Johanne
Melles
Moostar
Trippel
Milla
Nanna
LiseTone
benedicte
15 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  LiseTone Ons 28 Okt 2009 - 13:25

Er det pusen din Trippel du har på avaten din, eller?
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Solsikke Ons 28 Okt 2009 - 13:30

Takk, Trippel Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_wink
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Trippel Ons 28 Okt 2009 - 13:57

Er nok ikke det. Hadde en som liknet veldig. Den Langhårete jeg har nå er mye hvitere i pelsen. Synes det er litt kaldt i dag, så jeg sender en påminnelse om at det er varmt bak radiatoren! Very Happy Har Dere Husdyr? - Page 2 Trengervarme
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Julestjerne Ons 28 Okt 2009 - 19:09

Så spennende da Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_sunny sikke. Naboen her hadde en slikhund frem til den ble voksen nok til å gå på "skole," var det ca ett år tro?

De var veldig fornøyde, men gråt da den dro. Du kommer sikkert til å bli veldig knyttet til den vet du. Uansett det blir kjempe koselig, tror jeg.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Solsikke Ons 28 Okt 2009 - 23:15

Julestjerne, hunden skal bo hos oss i ca. 12-18 måneder Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_wink Da skal hun på skole og så får hun en ny eier som trenger henne. Vi får gleden av å ha gjort en samfunnsinnsats.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Lierdama Tor 29 Okt 2009 - 10:57

Ulempen med å ha dyr som man blir glad i er avskjeden, uansett om de dør i ulykke, av alder eller sykdom.
Selv om denne hunden også sikkert vil bli savnet skal jo videre til viktig tjeneste.

Noen venner hadde sånn valp som skulle bli førerhund.
Den hadde allerede som liten et merke til å ha på seg så den kunne tas med på steder hunder normalt ikke har adgang (idrettshaller, kafèer osv) for at den skulle sosialiseres og lære seg til ulike situasjoner.

Syns det er flott innsats, lykke til Solsikke: de hundene kan ikke starte konkret opptrening mens de er små, så noen må gi dem omsorg, kjærlighet og grunnleggende opplæring inntil så kan skje.
Og det er jo godt for de som trenger eksterne øyne at en hund kan være til hjelp.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Solsikke Tor 29 Okt 2009 - 11:16

Takk, takk Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_wink
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Gjest Fre 30 Okt 2009 - 18:34

Vi har hatt stor glede av å ha katt i mange år, og det er blitt noen katter gjennom disse årene. Men ulempen er, som Lierdama skriver, avskjeden. Og den vil jo inntreffe før eller siden, uten at man kan gå rundt å tenke på det til daglig.
For noen dager siden skrev jeg noen ord i denne spalten om katten vår som var syk. Etter tre veterinærbesøk på vel en uke, har vi idag fått vite at katten blir helt frisk om noen få dager.
(Diagnosen ble lungebetennelse.)

Så vi er kjempeglade idag!! Prøver som ble tatt for noen dager siden tydet nemlig på at han muligens kunne ha en dødelig underliggende sykdom. Så dette har spøkt i bakhodet vårt denne uka. Men nå er mistanken avkreftet. Og vi håper at katten får et godt liv hos oss i mange år framover....

Det er et stort ansvar å ha husdyr, men det gir også store gleder. Jeg tror at det er helsebringende å ha omsorg for et (eller flere) dyr, og ønsker dere alle lykke til!

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  LiseTone Fre 30 Okt 2009 - 19:01

Så bra at katten din blir frisk att Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_cat Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_sunny
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Nanna Fre 30 Okt 2009 - 20:04

Ja, Solsikke!
Dere gjør en kjempejobb ved å la en kommende førerhund starte livet sitt hos dere! Bare se på det som en glede.
Har fått mitt hundeselskap redusert fra to til en, stadig dårligere helse gjorde at jeg måtte omplassere min ene elskling i sommer. Og det var hardt! Jeg gråt da hun dro. Og den første tida gråt jeg hver gang jeg så et bilde av henne.
Men nå føler jeg bare glede ved å se bilder av henne, (har litt kontakt med hennes nye eiere). Hun har det kjempefint der hun har kommet, det er t.o.m. en annen hund av hennes slag, på ca. samme alder, i hennes nye familie. Og hun blir satt virkelig pris på!
Og det vil førerhunden "deres" også bli!
Jeg var engang på en utstilling om hundehold opp gjennom tidene. Der leste jeg bl.a. disse ord: "Å skaffe seg en hund, er å garantere seg en sorg". Og hvorfor sørger vi? Fordi disse pelskledde kameratene gir oss så utrolig mye i løpet av sitt liv!
Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_porc Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_cat Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_albino Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_elephant (og det var jo ikke en smiley-hund, så den må man liksom bare tenke seg...)

Nanna


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Solsikke Fre 30 Okt 2009 - 22:15

Har Dere Husdyr? - Page 2 SnoopyHei Nanna Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_wink Det blir uvant å ha hund igjen, men sikkert veldig hyggelig.
Nå gleder vi oss til vi får lov til å komme og besøke valpene.Har Dere Husdyr? - Page 2 Dogsmall
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Solsikke Fre 22 Jan 2010 - 14:43

Valpen har flyttet inn og jeg kan bekrefte at jeg har hatt roligere dager! Very Happy Ny tilværelse med hundeposer og godbiter i bukselommen.
Heldigvis sovner disse små rett som det er og da får jeg tid til å gjøre slike ting som å sitte her og drikke kaffe en liten stund.

Åtte uker gammel og knusegod, selvsagt Wink Jeg tar henne med overalt der jeg kan ta henne med inn. I dag kjørte vi til dyrebutikken hvor hun ble skjemt bort med godbiter og blomsterbutikken der alle damene ble helt bløte og begynte å snakke rart, lol… Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_biggrin

Akkurat valp vil jeg nok ikke anbefale for oss kronisk syke. Det er mye jobb, mye trening hele tiden og utallige turer ut for å tisse før de blir stuerene. Ikke lov å bite, tygge på planter eller gå i møblene. Det blir mye ”nei”, våkne netter og å følge etter for å se at det ikke legges igjen dammer her og der. En voksen hund er bedre.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  lenacathrine Lør 23 Jan 2010 - 17:36

Hei, vi har to katter en hund (Drever liksom jakthund) men han er mer kose /sofa hund Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_biggrin ,og tre kaniner .Hadde seks rasehøns ,men de fikk vi omplassert.Dyr er koselig å ha ,mye selskap og kos Har Dere Husdyr? - Page 2 Icon_biggrin
lenacathrine
lenacathrine


Til Toppen Go down

Har Dere Husdyr? - Page 2 Empty Re: Har Dere Husdyr?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet