MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Immunmodulerende behandling - Extavia

+16
margrete75
Mia
bulle
Lieutenant
Solsletta
Piccolo1974
Julestjerne
Inger Johanne
Lierdama
Marianne
Trippel
Musselin
aliset
sarasara
T.J.
Admin
20 posters

Side 4 av 4 Previous  1, 2, 3, 4

Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Inger Johanne Man 7 Feb 2011 - 0:33

Hvis du må ha 400mg Ibux finnes det også en type som virker litt fortere, spør på apoteket. Kan være greit innimellom å slippe å vente så lenge på at noe skal virke.

Det er litt rart at vi har en egen Extavia-tråd her på forumet, så lenge det er akkurat det samme som betaseron og veldig likt annen betainterferon, som alle må dele plass i samme tråd. Men det ble plutselig sånn. Så extavia er ikke noe nytt vidundermiddel, om noen trodde det.

Men derfor er dert bare å lese i den tråden, kanskje du finner noen gullkorn der og.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Volve Tir 15 Feb 2011 - 12:09

Bare Ibux er prøvd nå , og jeg synes faktisk det tar toppen av smertene mye bedre, det er til å holde ut iallefall Laughing Får prøve til i 2 måneder til nå , så er det vel nok en kontroll , men må si jeg skulle ønske jeg fikk Gilenya istedet ! Hater sprøyta.
Volve
Volve


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Volve Tir 15 Feb 2011 - 12:11

Og jeg skal ta en titt på apoteket neste gang jeg er innom Inger Johanne Smile
Volve
Volve


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Pr i dag

Poste  Piccolo1974 Man 21 Feb 2011 - 16:52

Hater Extavia - vurderer å slutte på all medisin og nullstille kroppen.

Venter i lengsel og håp på Gilenya...
Piccolo1974
Piccolo1974


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Volve Ons 2 Mar 2011 - 18:14

Måtte slutte jeg , så nå er jeg uten brems igjen. Og ja extavia er helt forjævlig, subjektiv erfaring selvfølgelig Wink For min del slo det seg på psyken også, og jeg lurer på det kognitive, virket som om jeg ikke var istand til å tenke rasjonellt når det værste sto på , og alt var bare svart.
Så nå blir det ny runde hos nevrolog , og finne en ny brems , denne gangen ikke interferoner.
Men etter denne erfaringen gruer jeg meg veldig på å starte påen igjen..
Volve
Volve


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Piccolo1974 Ons 2 Mar 2011 - 19:20

Volve skrev:Måtte slutte jeg , så nå er jeg uten brems igjen. Og ja extavia er helt forjævlig, subjektiv erfaring selvfølgelig Wink For min del slo det seg på psyken også, og jeg lurer på det kognitive, virket som om jeg ikke var istand til å tenke rasjonellt når det værste sto på , og alt var bare svart.
Så nå blir det ny runde hos nevrolog , og finne en ny brems , denne gangen ikke interferoner.
Men etter denne erfaringen gruer jeg meg veldig på å starte påen igjen..
Hvilken brems skal du starte med nå da?
Piccolo1974
Piccolo1974


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Volve Ons 2 Mar 2011 - 19:32

Er ikke sikker enda, men copaxone ble nevnt som et alternativ ( om det er den man tar hver dag? ) Men jeg skal prøve å pushe på å få Gilenya.
Volve
Volve


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Piccolo1974 Ons 2 Mar 2011 - 19:44

Volve skrev:Er ikke sikker enda, men copaxone ble nevnt som et alternativ ( om det er den man tar hver dag? ) Men jeg skal prøve å pushe på å få Gilenya.

Copaxone er hver dag og helt grei å bruke. Jeg merket den på opplagtheten - ble mye mer våken. Brukte den forresten i to år før jeg i fjor gikk over på extavia. Liker den ikke Sad...og der er meget mulig jeg tar noen mnd. pause av brems før jeg prøver meg på gilenya. Tror jeg får beg. på den, når den en gang kommer...


Vet du når den er klar?
Piccolo1974
Piccolo1974


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Piccolo1974 Ons 2 Mar 2011 - 19:50

Og jeg har fått MASSE psoriasis pga Extaviaen Sad.
Piccolo1974
Piccolo1974


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Volve Ons 2 Mar 2011 - 19:55

Jeg hører sagt at gilenya kommer i juni ... med det er ikke førstehåndsinfo. Og psoriasis høres da virkelig ikke bra ut..
Jeg håper iallefall å få en bremsemedisin som ikke fjerner all livskvalitet iallefall , og at noe skal funke bra. Men godt å høre du har gode erfaringer med copaxone Smile Hvorfor måtte du slutte, antisstoffer?
Volve
Volve


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Piccolo1974 Tor 3 Mar 2011 - 11:02

Volve skrev:Jeg hører sagt at gilenya kommer i juni ... med det er ikke førstehåndsinfo. Og psoriasis høres da virkelig ikke bra ut..
Jeg håper iallefall å få en bremsemedisin som ikke fjerner all livskvalitet iallefall , og at noe skal funke bra. Men godt å høre du har gode erfaringer med copaxone Smile Hvorfor måtte du slutte, antisstoffer?
Var som en nålepute og slet med å finne steder å stikke. Måtte beg. på overarmene til slutt. Og sluttet også pga mulig bivirkning på psyken - vet ikke om det hjalp stort å gå over på Extavia der... Wink

Men det ser ut som at flekker har blitt mindre/borte under perioden med Copaxonen - vet ikke om jeg tørr tro at det samme har skjedd med Extavia... Evil or Very Mad
Piccolo1974
Piccolo1974


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  sarasara Tor 3 Mar 2011 - 17:26

Det at flekker er blitt borte betyr at flekkene, hullene, er fylt igjen med vanlig vev, arrvev. Det er ikke det samme som myelin. Foreløpeig finnes det ingen ting som kan erstatte eller reparere myelinet.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Musselin Søn 9 Okt 2011 - 15:46

Ja da var min tid med Extavia over. Har dannet antistoffer, og det er blitt tatt flere prøver for å se om det var forbi gående, men hadde forsatt høyt nivå av antistoffer. Nå vi nevrologen min at jeg skal begynne på Copxone, noe jeg ikke vil Evil or Very Mad ......hiver meg over i tråden om Copxone......

Musselin


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Inger Johanne Søn 16 Okt 2011 - 17:50

Leser nå på www.ms.no at nevrologer presses av myndighetene til å skrive ut Extavia fordi det er billigst, enda de vet det er den som lettest danner antistoffer. Og er antistoffene først dannet, er det bare Copaxone som gjelder av førstehåndspreparatene. Det høres faktisk ut som man bør gjøre alt en kan for å krangle seg av Extavia.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Lije Man 24 Jun 2013 - 22:01

Hei. Er helt ny her og ny med diagnosen ms. Har brukt extavia nå i en uke, tidligere fått rivotril for vonde spasmer om natta. Er dette farlig å blande? Noen med erfaring? På forhånd takk

Lije


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Evaak Man 5 Aug 2013 - 23:22

Hei om du er usikker på medikamentblandinger, kan du gå inn på druid.no. Der kan du legge inn medikamenter du benytter å få frem eventuelle uheldige kombinasjoner :-) lykke til :/)

Evaak


Til Toppen Go down

Immunmodulerende behandling - Extavia - Page 4 Empty Re: Immunmodulerende behandling - Extavia

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 4 av 4 Previous  1, 2, 3, 4

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet