MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Slutte med Extavia

2 posters

Go down

Slutte med Extavia Empty Slutte med Extavia

Poste  Lenehp Tor 6 Des 2012 - 3:03

Hei Smile Jeg er 22 år, fikk diagnosen for et år siden og har gådd på Extavia nesten like lenge. Jeg merker ikke lenger noe til bivirkninger som feber og smerter i ledd og muskler, det var kun i starten. Jeg er ikke helt sikker, men etter at jeg begynte på Extavia har jeg vært mye mere nedstemt og trist. Har veldig sjelden gode perioder og sliter litt psykisk. Jeg vet at dette kan være noe som følger med sykdommen alene, men jeg har lest at det også er en bivirkning av Extavia. Jeg lurer på om jeg vil slutte helt med medisin en stund. Dagene går med på å tenke på at jeg skal ta medisin og at jeg må huske det. Venner og familiemedlemmer minner meg stadig på det (fordi jeg bruker å glemme det). Dette gjør meg også sliten. Hver gang jeg selv tenker på medisin og hver gang noen minner meg på det, så blir jeg automatisk litt "sykere". Jeg bruker så mye tid og energi på å tenke på at jeg må ta medisin at jeg blir helt oppslukt og glemmer av å leve litt. Mitt spørsmål er om det går an å slutte å ta Extavia på dagen eller må man trappe ned på noe vis?

Lenehp


Til Toppen Go down

Slutte med Extavia Empty Re: Slutte med Extavia

Poste  sakari Fre 7 Des 2012 - 16:26

Hei Lene

Det som skjedde til meg, var at jeg gikk på betaferon ca. 3 måned. Sprøyting annen hver dag. Jeg blei ikke kvitt med bivirkninger, lite overskudd energi til daglidags gjøremål.

Snakket med legen og ms-sykepleieren og fikk byttet til Avonex (betaferon det også). Nå tar jeg sprøyten bare fredager. Mindre stress og oftest bare litt slapp på lørdaga. Avonex sprøytes til muskel og det kan høres litt skremmendes, men er ikke mye verre en annen sprøtinga. Jeg er førnøyd ned medisinbytte. Smile

Du bør kanskje høre om andre medisiner.

go hælg!
sakari
sakari
sakari


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet