MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Finnes det ingenting for fatigue?

2 posters

Go down

Finnes det ingenting for fatigue? Empty Finnes det ingenting for fatigue?

Poste  loffen Man 11 Jan 2010 - 18:58

Hei
Jeg er ny på dette forumet, men fant ingenting når jeg søkte på fatigue.
Det jeg lurer på er om det finnes noe som man kan ta som hjelper for fatigue. Jeg har en forholdsvis mild MS, men har store plager med fatigue og det er få opp og nedturer, men føler meg alltid utslitt. Jeg har kanskje et par perioder i året hvor jeg skjønner hvordan det hadde vært hvis jeg ikke hadde vært plaget med denne fatiguen (og akkurat nok til å skjønne at jeg ikke bare er lat som jeg innimellom kan lure på).

Akkurat nå er jeg gravid og kan selfølgelig ikke ta noe, men tenker på tiden etterpå. Jeg har også en liten en som akkurat rekker å bli 2 før denne jenta kommer så det vil bli hektisk. Jeg skjenner at jeg virkelig gruer meg og lurer på hvordan jeg i det hele tatt skal klare dette. Sist svangerskap var jeg kjempe frisk hele tiden og hadde masse overskudd når babyen kom, men det ble ikke slik denne gangen. Kjenner allerede at jeg kjører på felgen og panikken begynner snart å ta meg. Klarer jo ikke helt å glede meg til babyen som skal komme og får mye dårlig samvittighet for det.
Før har jeg brukt Tramadol som jeg syntes hjelper litt på fatiguen også faktisk. Mulig at det bare er at jeg ikke har så vondt (konstant verk) og at jeg derfor får mer overskudd, men føler meg litt som en junkie og er redd for å bli avhengig.

Noen som har noen råd?

loffen


Til Toppen Go down

Finnes det ingenting for fatigue? Empty Re: Finnes det ingenting for fatigue?

Poste  Inger Johanne Man 11 Jan 2010 - 19:41

Jo, da Loffen, detu er bare vi som flyttet temaet Fatigue til avdelingen Symptomer og symptombehandling Klikk her, og kom rett på tråden. Fint du tar opp temaet, det plager mange av oss, jeg synes det av og til er det mest plagsomme for min del.

Da stenger jeg denne tråden, sånn at den bare ligger som en veiviser til fatiguetråden og så fortsetter vi på den.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet