MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Behandling - Alternativt

+13
Melles
svein 1
LiseTone
Marianne
Lierdama
sol
Inger Johanne
Trippel
aliset
alpemø
sarasara
Moostar
Admin
17 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Melles Søn 18 Jul 2010 - 17:56

Jonn skrev:Placebo effekten er en dokumentert effekt, og om det er den effekten eller den faktiske behandlingen som hjelper en person er knakenes likegydlig for personen det gjelder.

Sjekk denne The placebo effect Smile

Alldeles enig i at hva som hjelper ikke er viktig, men er fremdeles en "tviler", selv om jeg stort sett har vært uten hodepine snart et år...Om det er healing eller placebo... er vel like tvilende til begge deler når det gjelder hodepine. Ett år er lenge, men veldig veldig godt å slippe hodepine! Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_biggrin Kanskje kan jeg ikke være en tviler lenger...? Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_biggrin Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_flower Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_cheers
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Olav Østvold Fre 23 Jul 2010 - 14:01

Dette er uprøvd av meg, men jeg tenker at det skal det bli en slutt på. Cannabis er prøvd, med bra resultat mot smerter og spasmer i forbindelse med MS. At det regnes som narkotika skal ikke stoppe meg, da jeg har fått resept på medisiner som inneholder opiater, som er et mye verre narkotisk stoff. Dessuten er det ikke nødvendig å røyke hasj, men ta bladene på cannabisplanta som te.
Her er en link til wikipedia, hvor du kan lese sjøl.

http://no.wikipedia.org/wiki/Hamp

Er det noen som har erfaringer, så del dem gjerne her Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_cheers
Olav Østvold
Olav Østvold


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  LiseTone Fre 23 Jul 2010 - 16:25

Jeg har begynt¨å få plager med overgangsalderen, har begynt med Chello (helsekost), og det hjalp, våkna ikke ved 4 tiden i natt av det at jeg bada i svette noe jeg har gjort i flere månader, jeg takker Chello for det.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Olav Østvold Fre 23 Jul 2010 - 17:18

Ja, nå er ikke jeg plaget med overgang. Heller undergang. Men så fint at du har funnet noe som hjelper deg. Jeg er fortsatt nysgjerrig på om noen har erfaring med cannabis.
Olav Østvold
Olav Østvold


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Lieutenant Man 26 Jul 2010 - 16:21

Kommer aldri til å ta i bruk illegale stoffer til medikamentbruk av prinsippielle grunner, det er en kynisk industri jeg ikke vil være en del av. Så nei, ingen erfaring.
Lieutenant
Lieutenant


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  ELSY Man 26 Jul 2010 - 22:40

Lieutenant skrev:Kommer aldri til å ta i bruk illegale stoffer til medikamentbruk av prinsippielle grunner, det er en kynisk industri jeg ikke vil være en del av. Så nei, ingen erfaring.

Har ikke behøvd å ta stilling til å eventuelt forsøke cannabis, men har ingen skrupler med å gjøre det hvis ting skulle bli sånn at det kan bli aktuelt.

Men jeg måtte bare kommentere "kynisk industri". Hva tror du store deler av den såkalt lovlige legemiddelindustrien er....?? Kynisk er nok bare fornavnet. Dessverre.

ELSY


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Trippel Tir 27 Jul 2010 - 3:22

Tror kanskje det her er snakk om den medisinske Sativex?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Olav Østvold Tir 27 Jul 2010 - 8:37

Det er ikke snakk om rusmiddel her. Det er derfor jeg la med en link til Wikipedia. Cannabis sativa indica er den arten av cannabis som evt. er aktuell. Den har lavere innhold av THC som er rusbestanddelen i cannabis. Den behøver ikke å røykes, men kan tas som en kopp te. Men som sagt, jeg har ingen erfaring og etterlyser noen som har.
Olav Østvold
Olav Østvold


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Lieutenant Tir 27 Jul 2010 - 19:35

For all del, folk må vel bruke cannabis i en eller annen form forskrevet legalt av en lege, men jeg forstod det sånn som å ordne seg selv ved å dra på hjørnet og støtte det illegale markedet. Hvis man gjør det mener jeg man er egositisk og ikke ser ringvirkningne i samfunnet, selv om det evt kan hjelpe på MSen.
Lieutenant
Lieutenant


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Lieutenant Tir 27 Jul 2010 - 19:36

ELSY skrev:
Lieutenant skrev:Kommer aldri til å ta i bruk illegale stoffer til medikamentbruk av prinsippielle grunner, det er en kynisk industri jeg ikke vil være en del av. Så nei, ingen erfaring.

Men jeg måtte bare kommentere "kynisk industri". Hva tror du store deler av den såkalt lovlige legemiddelindustrien er....?? Kynisk er nok bare fornavnet. Dessverre.

Her må du gjerne forklare, vanskelig å vite hva du sikter til.
Lieutenant
Lieutenant


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  ELSY Tir 27 Jul 2010 - 21:23

Lieutenant skrev:
ELSY skrev:
Lieutenant skrev:Kommer aldri til å ta i bruk illegale stoffer til medikamentbruk av prinsippielle grunner, det er en kynisk industri jeg ikke vil være en del av. Så nei, ingen erfaring.

Men jeg måtte bare kommentere "kynisk industri". Hva tror du store deler av den såkalt lovlige legemiddelindustrien er....?? Kynisk er nok bare fornavnet. Dessverre.

Her må du gjerne forklare, vanskelig å vite hva du sikter til.

Røysevis av eksempler:

Forsøk å google f.eks. "farlig medisin" eller "skadelig medisin" eller litt mer konkret: VIOXX scandal, eller nær sagt hva som helst...

Du har vel også hørt om dumping av medisiner som har blitt forbudt i f.eks. USA/Europa til fattige land i Afrika osv.??

Om ikke dette er kynisk så vet ikke jeg. Og det er den såkallte "legale" gjengen som holder på med dette.

Det er også ofte omtalt at legemiddelindustrien ikke EGENTLIG er så interessert i at forskjellige medisinske problemer blir løst. Mindre omsetning av medikamentene da vet du. Også temmelig kynisk etter min oppfatning.

Stadig stoff å finne om dette om du søker litt på nettet.

ELSY


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Inger Johanne Tir 3 Aug 2010 - 12:18

Her er snarveier til et sted på forumet der vi har snakket kritisk om legemiddelindustrien feks HER

Leter du på nettet, ( google) finner du en del om det.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Advarer mot Louise Hay

Poste  Inger Johanne Man 20 Sep 2010 - 17:23

Louise Hay er en amerikansk dame som har gitt ut drøssevis med bøker om hvordan en lever et bedre liv.

Visse ting hun sier er nok lurt, for eksempel at om en sier positive ting til seg selv ( affirmerer), så kan det virke inn på psyken og deretter kroppen også. Men , kanskje tjente hun så mye penger på de første bøkene at hun fikk blod på tann og tok for mye Møllers tran, ikke vet jeg, men jeg kom i helga over ei bok av henne der hun beskrev mennesketyper etter diagnose og deretter råd for dette.

Vi som har MS skal være både hårdhjertede og ubevegelige. Nå kjenner jeg utrolig mange som har MS, og maken til hyggelige mennesker. Det kan vel slenge noen en ikke liker så godt akkurat som ellers i verden, men jeg er overbevist om at blant mennesker med MS finnes det åpenhet, varme, hjelpsomhet, invitasjon inn i fellesskapet i større grad enn hos gjennomsnittsbefolkningen... Og Ubevegelig? Jeg tenker dama tenker på dem hun ser som bruker rullestol, for det første, og er liksom de ubevegelige? Ikke mine venner. Men i tillegg så er det bare noe man ser, at kroppsdelene på noen som har MS beveger seg dårlig. de fleste av oss går jo. Og av de som ikke går: Mange er velgig varmhjertede... Og tankemessig: "Vi" er ikke ubevelige der heller, selv om "vi" før ble sett på som sta fordi noen av "oss" trenger et kvart minutt mer enn andre for å forholde oss til noe nytt som dukker opp brått.

Kort sagt: Den damen har ikke peiling og jeg håper man er skeptisk til sånne lettvinte løsninger og ikke lar seg bli frustrert av så underlige karakteristikker.

Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_mad Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_mad Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_mad Behandling - Alternativt - Page 2 Icon_mad

Godt å få det ut. Nå går jeg og legger meg igjen!
.... etter å ha linka HIT
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt - Page 2 Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet