MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Behandling - Alternativt

+13
Melles
svein 1
LiseTone
Marianne
Lierdama
sol
Inger Johanne
Trippel
aliset
alpemø
sarasara
Moostar
Admin
17 posters

Side 1 av 2 1, 2  Next

Go down

Behandling - Alternativt Empty Behandling - Alternativt

Poste  Admin Fre 3 Apr 2009 - 12:01

Tråd for alternativ behandling


Sist endret av Admin den Fre 30 Okt 2009 - 12:22, endret 1 gang

Admin
Admin


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Ionisert kollodialt sølv

Poste  Moostar Fre 4 Sep 2009 - 12:37

Når sykmeldt og sliten - blir det mye tid på internett. Fant dette, som jeg synes var veldig spennende.

Utdrag fra http://www.falcktrading.com/article.asp?w=45518478&x=7648

Ionisert kolloidalt sølv er et mineraltilskudd som styrker kroppens immunforsvar, igangsetter kroppens elektromagnetiske spenningsfelt samt eliminerer alle patogene (sykdomsfremkallende) virus, bakterier og sopp. Sølv har i tusenvis av år vært kjent for sine antibakterielle egenskaper. Frem til antibiotikum ble patentert på begynnelsen av 1930-tallet, var sølv legemiddelindustriens viktigste våpen i kampen mot sykdommer.Fordi ionisert kolloidalt sølv er en naturlig substans som ikke kan patenteres, er både produksjon, salg og informasjon vedr. ionisert kolloidalt sølv uønsket av legemiddel-industrien.

Problemet er at vi i dag ikke får spesielt mye sølv i oss gjennom kosten. Dette skyldes stort sett kunstgjødselen som landbruket benytter. Den tømmer jorden for viktige mineraler som kroppen er helt avhengig av. Det sier seg selv at dersom man år etter år avler frem grønnsaker og deretter bare fører tilbake kalium, fosfor og nitrat, så kommer jorden relativt fort til å bli tømt for livsviktige mineraler.Sølv fantes i utgangspunktet stort sett i mye av maten vi spiste.

Interessen for kolloidalt sølv sank på 1940-50 tallet som en følge av at antibiotikum var oppfunnet. Legemiddelindustrien la til side all forskning vedr. sølv, og konsentrerte seg deretter utelukkende om patenterbare, antibiotiske substanser.
Dessverre ante man ikke den gangen at man etter hvert skulle få et kjempeproblem, med tanke på den resistensutvikling som antibiotiske preparat har ført til. Man skulle nok ha fortsatt å satse på kolloidalt sølv hvor ingen resistensutviking finner sted. Forskjellen ligger i at antibiotikum dreper bakterier (ikke virus og sopp) ved forgiftning. En mikroorganisme kan etter hvert mutere og bli resistent mot giften.
Kolloidalt sølv dreper mikroorganismene ved kvelning. Egentlig angriper kolloidalt sølv sykdomsfremkallende mikroorganismer på tre ulike plan. Katalytisk oksidering, reaksjon med cellemembran og tilslutt forhindring av DNA replikering.

I 1977 viste Dr. Willam Foye at kolloidalt sølv fungerer utmerket til behandling av halsbetennelse, snue og øyeinfeksjoner. Kolloidalt sølv har også vært benyttet til behandling av malaria og syfilis. Mange kvinner som lider av gjentagende urinveisinfeksjoner eller soppinfeksjoner i underlivet, erfarer at forebyggende bruk av kolloidalt sølv er den enkleste metoden for å bli kvitt problemet.

MS, multippel sklerose, en autoimmun sykdom, er en sykdom som kolloidalt sølv kan hjelpe på. Nadine A. Wooley har skrevet boken ”How to beat multiple sclerosis”, der hun beskriver sin kamp mot sykdommen, og hvordan hun til slutt "helbredet" seg selv ved hjelp av ionisert kolloidalt sølv. Se http://rn.stressfreewebsites.co.uk/content.asp?id=265.
Siden er på engelsk .


Dr. Gary Smith, en pioner innen kreftforskning, har sett en klar sammenheng mellom lave sølvnivåer i kroppen og sykdom. Mennesker med lave nivåer av sølv har en tendens til ofte å være syke og ha utallige forkjølelser, influensa, feber og andre sykdommer. Smith har sagt at han tror sølv er nøkkelen til et velfungerende immunforsvar. Han baserer sin teori på det faktum at sølv er absolutt nødvendig for at kroppen skal kunne ødelegge bakterier og virus.

Kolloidalt sølv er helt ufarlig å bruke. Dr. John Barltrop ved universitetet i Toronto, Canada, har utført ”toxictester” med kolloidalt sølv. Han konstaterte ved forsøk på rotter, at selv ved meget store mengder, så var kolloidalt sølv fullstendig ufarlig og ”nontoxic” for kroppen.
Dr. Samuel Etris, konsulent for det amerikanske sølvinstituttet, sier at det aldri noensinne har vært rapportert om noen giftig eller allergisk reaksjon etter bruk av kolloidalt sølv. Den amerikanske regjeringens sykdoms-kontroll bekreftet dette i 1995.

Da kolloidalt sølv i prinsipp dreper alle kjente mikroorganismer, samtidig som det er helt ufarlig for mennesker og dyr, så burde kolloidalt sølv være en naturlig del av innholdet i medisinskapet.
Også snue, hoste, heshet, øyeinfeksjoner, tannkjøttbetennelser, forkjølelsessår, sår som ikke vil gro, brannsår, sopp på tungen, kviser, bihulebetennelse, candida, borrelia m.m., er alle eksempler på hverdagslige problemer som lett lar seg behandle.

Tester viser at kolloidalt sølv er så potent at det stopper og dreper de fleste bakteriene som helsevesenet i dag har problemer med.
Ionisert kolloidalt sølv er uovervinnelig hva angår å eliminere sykdoms-fremkallende organismer. I tillegg er sølv helt nødvendig for at kroppen skal kunne bygge et velfungerende immunforsvar. Ionisert kolloidalt sølv er også fullstendig ufarlig og helt uten bivirkninger.

Sølvkulene som man kan kjøpe som kakepynt, er nøyaktig hva de ser ut til å være. De er belagt med et tynt ytre lag av rent sølv – fargeemnet E-174. Ser man nærmere på hva en slik 3mm kule egentlig består av, blir man nok litt overrasket. En kule tilsvarer nemlig 30 ml. 10 ppm ionisert kolloidalt sølv, d.v.s. ca. 6 teskjeer. Dersom sølv skulle være så farlig, hvordan har det seg da at det kan selges fritt i butikken, for deretter å benyttes som kakepynt, slik at barn kan få i seg 20-30 sølvkuler på bare et par kakestykker?

I 1966 rapporterte Dr. I. H. Lipton i tidsskriftet ”Health Physics”, at det ideelle daglige inntaket av sølv burde ligge på omtrent 100 mikrogram. Sølv er et viktig sporemne som benyttes av kroppen akkurat som selen og zink. 100 mikrogram tilsvarer omtrent to skjeer kolloidalt sølv daglig.

Kan bestilles her : http://rn.stressfreewebsites.co.uk//shop-product.asp?prod=101
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Moostar Fre 4 Sep 2009 - 12:38

Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  sarasara Fre 4 Sep 2009 - 15:28

Jeg trakk ut summen av det ene linket for dem som ikke orker å lese alt, her kommer det:

"Sølv er ikke noe essensielt mineraltilskudd. Sølv har ingen kjent fysiologisk funksjon.

Påstander om at sølv ikke er toksisk er usanne. Dyreforsøk viser at sølv akkumuleres i kroppen, og det finnes mange rapporter om irreversibel blålig misfarging av huden hos mennesker (argyri).

Absorbert sølv kan gi flere alvorlige skader (3). Det mangler dokumentasjon på effekt og mulig toksisitet av sølvprodukter.

Sølv er altså et legemiddel som skal behandles med nødvendig respekt. Man må ikke å la seg blende av Internett-sider som lanserer udokumenterte påstander."
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  alpemø Søn 6 Sep 2009 - 20:57

Når noe er drepen for alle mulige bakterier (som vi jo trenger i en viss grad), hvor bra kan det være for mennesker da?
alpemø
alpemø


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  aliset Lør 24 Okt 2009 - 23:05

eg lurer på om det er noen av dere her som prøver alternative behandligsformer.
Selv har jeg gått til fotsoneterapi noen ganger nå. Var veldig skeptisk før jeg begynte men jeg syns det hjelper litt iallefall.
Hun
er veldig dyktig og merker når jeg har betennelser i kroppen. I tillegg
bruker jeg da chlorella algen som ett kost-tilskudd for å få renska ut
kroppen. Andre som har erfaringer med dette?

aliset


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Trippel Søn 25 Okt 2009 - 1:53

For en tid tilbake var jeg veldig plaget av munnsår. Jeg ble da anbefalt Avant-Garden. Dette er mange år siden og jeg har kun hatt munnsår en gang. Da var jeg samtidig ganske forkjølet, så jeg tror det har hjulpet. Kanskje jeg skal gå og kjøpe meg en boks igjen, spesielt i disse influensa-tider? Idea Jo, jeg gjør det på mandag. sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Inger Johanne Søn 25 Okt 2009 - 10:31

Teetre-olje. Men da må du kjøpe den i utlandet, tror jeg.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Moostar Man 26 Okt 2009 - 12:32

Trippel : jeg bruker AvantGarden fast hver dag og har gjort det i mange år. Det er noe jeg ikke kommer til å slutte med.
Jeg har vært forkjølet en eller to ganger på 5 år, kontra 3-4 ganger i året før jeg startet med den. Jeg tar vedlikeholdsdose på 1-2 tabletter daglig, og smeller på med fler hvis jeg merker at "noe er på gang". Det blir ikke noe mer ut av det da.

Har også fått andre til å prøve den - de er veldig fornøyde. Den virker også slik at den korter ned på sykdomsforløpet.

LØP OG KJØP!
Moostar
Moostar


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  sol Tir 27 Okt 2009 - 0:18

jeg bruker også AvantGarden ,har grukt det i masse år 6 tab daglig

sol


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Lierdama Ons 28 Okt 2009 - 20:05

Hva er Avant Garden?
Kjøpes på helsekost?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Trippel Ons 28 Okt 2009 - 21:22

Fordi det står så mye bedre her, gir jeg deg en link. Og ja, denne får du kjøpt på helsekost.

Jeg har første boksen i hus og skal ta dem regelmessig. Jeg var litt betenkt ettersom jeg regulerer stoffskiftet med medisiner, men jeg gjør et forsøk. At de inneholder Jod, var årsaken til at jeg sluttet med dem. Da hadde jeg nettopp begynt med medisiner og var redd de kunne forstyrre. Nå er jeg rimelig godt medisinert og tar sjansen.

Måten de fjernet herpes-viruset som ga meg munnsår, overbeviste meg om at det faktisk kan stoppe virus.

Så, i disse influensa-virus tider, er det bra med all hjelp en kan få.

P.s. Var hos tannlegen i går og i dag, hennes mann hadde vært syk. Så nå er det vel kanskje bare om å gjøre for meg oså?? Skal bare smitte ved dråpe-smitte og min tannlege hverken hostet eller nøs og hun brukte munn-bind, men hun hadde et barn som nå var blitt syk. Det sies at dette A H1N1-viruset smitter "lett", dersom man har vært i kontakt.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  sarasara Tor 29 Okt 2009 - 2:07

Til Lierdama, dette er Avant Garden.

http://www.avant-garden.no/
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Marianne Tor 17 Des 2009 - 14:52

Har egentlig alltid brukt alternativ behandling der jeg kan. Fikk nettopp influensa og brukte ImmiFlex for å jage virusene. Før bruke jeg alltid Avnt Garden når jeg var forkjølet o.l men denne kom vist bedre ut i testing. Influensaen gikk fort over, heldigvis Smile

Bruker fast akupunktur og går på helsekost butikken før apoteket. Før jeg fikk MS gikk jeg til homøopat og fikk behandling for allergier og noe jeg ikke viste hva var, MS sikkert.
Etter diagnosen har jeg følt at akupunktur var nok.
Strever med matintoleranse, da var jeg hos ei som driver med Kvantemålinger og fikk vite mer hva jeg skal jobbe med for å reparere magen. Her sier jo legene at jeg må finne ut selv hva jeg ikke tåler, men ikke hvordan man reparerer en "syk" tarm.
Har fulgt råd, fjernet mat, kjøpt litt på helsekost for å hjelpe på prosessen. Nå er magen bedre, vekten (som har sneket seg langsomt opp i mange år) er nede igjen. Jeg spiser ikke mindre, tvert i mot, men rett.
Har tro på at en kropp som trives blir lettere frisk, enn en der jeg putter masse unaturlige ting i. Smile

http://nifab.no/ Dette er ei sier som veileder for å finne rett alternativ behandling. De samarbeider med NAFKAM. Kanskje til hjelp for de som vil leter for det finnes mye useriøse behandlere
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Trippel Tor 17 Des 2009 - 22:00

Jeg likte spesielt godt det siste avsnittet ditt. Jeg er helt for alternativ behandling, dersom det virker.

Å sjekke om utøveren er tilknyttet NAFKAM/NIFAB er meget fornuftig. Wink Men det gir ingen garanti for effekten av behandlingen.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  LiseTone Tor 8 Apr 2010 - 13:03

Ikke noe for meg.
Se her
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Alternativt

Poste  svein 1 Ons 14 Apr 2010 - 13:59

hei!

jeg har progresiv MS, har hatt det i 16 år nå og nå er jeg på et stadie der jeg kan gå litt med to krykker. fikk meg nylig en ny knekk, men er på tur opp igjen men forventer ikke noe mirakel

jeg har prøvd mye men ikke funnet noe som hjelper meg, har prøvd

'- kinesologi: ingen effekt på meg, hadde sikkert mere en 10 behandlinger
'- fotsone: ingen virkning på meg, hadde sikkert mere en 10 behandlinger
'- akkupungtur, ingen virkning på meg, hadde 6 behandlinger

men jeg gir ikke opp, skal nå prøve reflexologi (eller hva det het)

er det noen som har noen bedre tipps?

svein

svein 1


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Lierdama Ons 14 Apr 2010 - 14:13

Hei Svein 1, velkommen på forumet.

Hva er reflexologi og hvilken hjelp skal den gi?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  svein 1 Ons 14 Apr 2010 - 14:19

hei

jeg fant denne:

http://www.ms-portalen.no/forum/topic/multiple-sklerose-ryggsmerter-reflexologi-54745.htm

og tenkte jeg måtte prøve litt, skal ha første time i neste uke

svein

svein 1


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Melles Ons 14 Apr 2010 - 14:24

Hei!
Jeg er av dem som ikke trodde på alternativ behandling...
Har i mange år slitt med sterk hodepine i måneder av gangen. Ganske tilfeldig traff jeg en med varme hender, og som gjerne ville prøve å hjelpe...
Han tok på omtrent hele meg, med hender som faktisk var varme! Jeg satt der nokså undrende.
Da han var ferdig, ville han høre fra meg etter 2 uker. En uke etter møtet vårt, forsvant hodepina! Jeg tenkte at det var da veldig tilfeldig.

Nå er det gått over et halvt år, og hodepina er stort sett borte. Svipper innom bare en og annen dag.
Egentlig tror jeg ikke på at det er han som hjalp meg, men jeg synes nesten jeg må. Strider i mot alt jeg mener, men jeg er uten hodepine! Behandling - Alternativt Icon_cheers
og har ikke på veldig mange år, vært uten så lenge...
Melles
Melles


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Olav Østvold Lør 3 Jul 2010 - 15:41

Hei Melles
Om det er han eller du som hjalp deg?
Placeboeffekten er ikke noe og kimse av. Tenk, det er alt en psykolog har og bruke. Han/hun må få oss til å tro på forandring for at det skal skje forandring.
Det viktigste er vel at huepina er borte? Behandling - Alternativt Icon_basketball
Olav Østvold
Olav Østvold


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Inger Johanne Man 5 Jul 2010 - 17:21

Healing er altså ikke den dårligst dokumenterte formen for alternativ behandling...

Ellers kan en lure på hva placeboeffekten egentlig er også. Kanskej den er viktig, og noe en burde satse mer på?
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Jonn Man 5 Jul 2010 - 18:47

Placebo effekten er en dokumentert effekt, og om det er den effekten eller den faktiske behandlingen som hjelper en person er knakenes likegydlig for personen det gjelder.

Sjekk denne The placebo effect Smile

Jonn


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  aliset Man 5 Jul 2010 - 21:49

Eg har prøvd øreakupunktur som det ikke var noen virkning i whatsoever.
Har prøvd fotsoneterapi og refleksologi uten noen effekt.
Aner egentlig ikke hvor mye penger jeg har brukt på forskjellige alternative behandlingsmetoder.

Vanlig akupunktur hjelper meg når jeg har vonde muskler så går alltid til kiropraktoren som setter nåler på meg når nakken/skuldrene er for ille

aliset


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Lieutenant Søn 18 Jul 2010 - 15:51

Jeg prøver å ikke være naiv, men eksperimentell.
Jeg trener nesten daglig, tilstreber å spise økologisk og tar kosttilskudd. Fokuserer på renhet, er jo faktisk giftstoffer å finne i kosttilskuddindustrien også.

Hvilke kosttilskudd bør man med MS ta, og hvor mye?
Jeg tar Pikasol omega-3. Jeg har fått anbefalt merket Bio Life og Ojas Yoga som de reneste av en erneringsterapaut. Hun anbefalte også Udo's Choice med omega 3-6-9 (men selv styrer jeg unna 6 og 9, tror ikke jeg trenger det). Foruten dette får jeg i meg mye antioksidanter, bl.a fra juice. Spiser ikke godteri, får i meg nok sukker fra fruktose i juice og frukt. Forutenom dette styrer jeg også unna rødt kjøtt og transfett (bl.a i potetgull og kjeks), men det tror jeg ikke er så relevant for MS.

Grunnen til min tankegang om "ren mat" er alt jeg har lest om aspartam, noe jeg har kuttet ut helt. Har ikke tygget sukkerfri tyggis på flere år, men endelig fant jeg "Spry" på helsekosten! Tror veldig mye på at "man blir hva man spiser" har flere betydninger og har min teori om at MS kan trekke mange røde tråder fra toksiner i kynisk moderne matindustri.

Jeg kan kanskje høres fanatisk ut, så ja, kanskje jeg er det Behandling - Alternativt Icon_tongue
Jeg heier på Moder Jord!!
Lieutenant
Lieutenant


Til Toppen Go down

Behandling - Alternativt Empty Re: Behandling - Alternativt

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 1 av 2 1, 2  Next

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet