MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Flytting av innlegg

5 posters

Go down

Flytting av innlegg Empty Flytting av innlegg

Poste  sarasara Lør 25 Apr 2009 - 22:22

Jeg blir helt huggær'n jeg. Shocked

Den ene dagen er innlegget her og neste dag er det der.
På gamle-forumet var det da ikke sånn?

Kan vi være så snill å bli enige om at har du lagt inn en tråd eller et innlegg så ligger det der til du eventuelt fjerner det selv?

Det ville spare oss brukere/lesere for mye leting og forvirring, og kanskje moderatorene kunne få tatt seg en kopp kaffe innimellom de også?

Går inn for at "Bordet fanger".
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Inger Johanne Lør 25 Apr 2009 - 22:45

Siden det bare er deg som blir huggærn, så skal jeg heller gi deg en liten innføring. På mail, for ikke å gjøre andre huggærne. Wink
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  sarasara Lør 25 Apr 2009 - 23:08

Det kan hende at andre blir huggær'ne de også? Smile
Selv om de ikke sier noe?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Gjest Lør 25 Apr 2009 - 23:35

Jeg finner ikke igjen et innlegg jeg svarte på om reklame på forsiden.
Jeg så aldri noe reklame der svarte jeg,
hverken avlogget eller pålogget.

Hvor har det blitt av?
Ikke at det er så viktig for meg,
men jeg er litt huggern jeg også.
Smile

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Trippel Lør 25 Apr 2009 - 23:52

Til Bodil
Jeg tok en sjekk for å se hvor ditt innlegg eventuelt hadde gjort av seg dersom der var flyttet. Hvis du ser på Reklame-tråden, så vil du se at den er stengt. Den var nok ment fra Admin som en ren informasjon og ikke som en diskusjonstråd hvor en kunne legge inn svar. Håper verden sluttet å rotere nå?
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Gjest Søn 26 Apr 2009 - 1:57

Det var ikke administrators tråd om reklame jeg svarte på.
Så den tråden jeg svarte på er nok sletta, trur eg.

Gjest
Gjest


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Solsikke Søn 26 Apr 2009 - 7:11

Dette innlegget er lagt inn av meg som privatperson og det står administrator/webmaster/moderator fritt til å slette/fjerne/redigere innholdet i dette innlegget da deler av innholdet vil være upassende.

I følge definisjonen:
En moderator er en enkelt bruker (eller en gruppe brukere) som skal overvåke forumet fra dag til dag. Denne/disse brukerne har rettighetene til å endre eller slette innlegg, og låse/låse opp, flytte, slette og dele temaer i det forumet de modererer. Vanligvis er moderatorer der for å hindre brukere i og gå utenfor tema eller skrive upassende eller støtende innlegg.

Fra forumreglene:
Du godkjenner at webmaster(ene), administrator(ene og moderator(ene på disse forumene har rett til å fjerne, redigere, flytte eller stenge et hvert tema når de anser det nødendig.

Med andre ord; det er et sett mennesker her som faktisk forsøker å gjøre jobben sin. De forsøker å følge et gitt sett med regler samtidig som de forsøker å tilfredsstille dere og lage et best mulig forum som skal være like lett å finne frem i om noen år som det er i dag.
Fordi forumet er nytt er det lett å finne tilbake til tråder. Om et års tid når trådene er spredd utover flere sider er ikke dette nødvendigvis tilfellet. Det så vi på det gamle forumet.

Det hender det glipper, for denne gruppen med mennesker er like syke som dere, men de gjør så godt de kan. Frivillig og ulønnet.
Vi kan være enige om at man før flytting/sletting av innlegg/tråder bør opplyse den enkelte som har skrevet et innlegg om dette og eventuelt ta kopi av innlegg. Men flytting/sletting av innlegg/tråder vil bli gjort dersom administrator eller moderator finner at det er en hensiktsmessig løsning.

Slutt å klage.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Inger Johanne Søn 26 Apr 2009 - 9:15

Det innlegget Bodil svarte på inneholdt en opplysning om at dette var en midlertidig beskjed, og at den kom snart til å bli slettet.

Vi oppdaget plutselig reklame på siden, og for raskest mulig si fra, laget jeg i all hast en midlertidig tråd. Det lå også et svar til deg en stund der, Bodil, der jeg minnet om at det var en midlertidig tråd, og jeg henviste til andre og bedre opplysninger vi hadde fått laget siden. Hadde jeg ikke vært så inderlig sliten av alt reklamestyret denne dagen, hadde jeg nok skjønt at jeg skulle sendt deg en PM da jeg slettet tråden. Det er ikke å dele en tråd som er jobb med å være moderator.

Når jeg har hjulpet folk å skille ut tråder, har jeg snakket med dem det gjelder, og vi som modererer er klar over at sarasara synes dette er vanskelig, og vi prøver å ta hensyn til dette.

Hvis man nettopp har postet et innlegg i en tråd og så leter etter det fordi det er blitt flyttet, skulle det ikke være så vanskelig å finne igjen.
Men dersom man har et problem fordi man er syk og ikke har lyst til å sykmelde seg eller man lurer på om man skal si fra ved nyansettelse at man har MS, så tror jeg de fleste vil være enig med meg iat det ikke er lett å gjette at en vil finne en samtale omkring dette på Tysabri-tråden. Det er også en fare for at den som spør vil få færre svar fordi noen venter på at det skal opprettes en ny tråd. Det skjedde nemlig på det gamle forumet også. Forskjellen er at man ikke kunne flytte deler av tråden.

Hvis dere ser, så har vi også lagt inn kommentar på begge tråder så man ser at det er en sammenheng med en annen problemstilling.

Jeg skjønner at det kan være et ønske om å bevare et forum slik det var, men dette forumet er ikke i 100% alle funksjoner maken til det andre. Dessuten hadde ikke det andre moderatorer, og det var en grunn til at Kenneth ble sliten.

Det å kunne gjøre noe med tråder der nye emner dukker opp har mange savnet fra Øisteins. Vi som modererer kan ikke alltid ta en "folkeavstemmeing", men noen ganger har jeg følesen av at vi har omtrent gjort det.
Jeg får lyst til å si: Dere skulle bare vite hva vi ikke har gjort, og som vi kunne gjøre.

Det er mulig vi bør lage en egen , lettkjennelig logo eller noe når vi lager tråder som kan bli slettet, i tillegg til å si fra. Prøve-poste-tråden er jo også sånn. Men jeg skrev det i alle fall med rød, fet skrift øverst, det der med reklame


Sist endret av Inger Johanne den Søn 26 Apr 2009 - 10:55, endret 2 ganger (Reason for editing : Lagt inn avsnitt om å finne en problemstilling under relevant tittel på tråd.)
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  sarasara Søn 26 Apr 2009 - 16:06

Nei jeg slutter ikke å gøre oppmerksom på at det er rotete, før dere skriver "slettet" eller "flyttet" der det sto det som er blitt slettet eller flyttet.

Altså, der innlegget mitt eller andres sto, ønsker jeg meg en opplysning om at det som lå her er slettet/flyttet til.

Vet noen hva Kenneth gjorde?
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Lierdama Søn 26 Apr 2009 - 17:40

Pleide det ikke bare å stå at innholdet i dette innlegget er slettet.... , og noen ganger var det begrunnet?
Husker ikke så nøye jeg, det skjedde jo ikke ofte.

Noen ganger syns jeg det kan være litt vanskelig å vite hvor jeg skal skrive.
Så hvis/når jeg har bommet er det ok å få en PM med spørsmål om det er greit å flytte.
Men jeg vet ikke om jeg syns det skal skje uten samtykke fra skribenten.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Flytting av innlegg Empty Re: Flytting av innlegg

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet