MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Loddsalg for MS-forbundet

+13
Trippel
Melles
benedicte
Nanna
Hilde
tigern
Solsikke
sarasara
LiseTone
Inger Johanne
svarthyll
beate
Lierdama
17 posters

Side 3 av 3 Previous  1, 2, 3

Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Inger Johanne Søn 20 Sep 2009 - 14:45

Jeg tror at responsen ( stort sett hvor mange lodd som sendes tilbake) vil vise om de fortsetter med saken.

Noen orker ikke selge, noen vil ikke flagge MS-en, noen synes det er lettere å selge lodd for å hjelpe andre enn å be om penger til "seg selv" dvs egen gruppe kronisk syke. Kanskje er det flere argumenter mot.

På den andre siden kommer antall solgte lodd. Er det mange, så vil flertallet ha loddene og mindretallet må bruke returkonvolutten. Av og til må man akseptere at flertallet vil noe annet.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  sarasara Søn 20 Sep 2009 - 15:25

Det er forskjell på at "flertallet" vil noe annet og at man er så syk at man faktisk ikke kan!

I denne forbindelse er det bare MS-Forbundet som vil at medlemmene skal selge lodd, det er ikke flertallet.

MS-Forbundet har "inntekt fra medlemmer" der inngår også "gruppemedlemskap", og det er der de store pengene sitter.

De der loddene er bare småpenger for MS-forbundet.
sarasara
sarasara


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Sofie Søn 20 Sep 2009 - 16:02

Dette får meg til å huske grafitti på en vegg i hjemkommunen min: "1 000 000 spyfluer kan ikke ta feil, bæsj er godt". Nå er jeg bra flåsete, men at flertallet må ha rett er ikke en logisk slutning egentlig. Jeg har ikke sansen for loddsalget til MS-forbundet, men det går ikke så veldig inn på meg heller. Men om mindretallet synes det er ubehagelig synes jeg at man skal ta hensyn til det.

Sofie


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Inger Johanne Søn 20 Sep 2009 - 16:33

Jeg har aldri sagt at flertallet har rett, ( jeg tilhører selv nesten alltid det illsinte mindretallet), jeg sier bare at de kanskje beholder ordningen ( med returkonvolutt også) om de fleste vil ha det. Kanskje de til og med noterer seg hvem som sendte tilbake så de slipper å få noe å returnere neste år?

Husk også at det står et hvert medlem fritt å fremme forslag til generalforsamlingen. Om dette også.

Når det gjelder småpenger: det har jeg også tenkt på. Men det er vel godt å ha (små)penger som ikke legger føringer på bruken?

Og for å bidra med sitater om flertall: "10 000 lemen kan ikke ta feil"
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Lierdama Man 28 Jun 2010 - 22:09

Årets lodd kom forrige uke.
Man kan mene mye om taktikk og metode for å få inn penger på denne måten, men de temaene skal jeg la ligge i denne omgang.

Det jeg lurer på er om noen kan forklare:
På baksiden av loddene står det forklart litt om "reglene".
Et sted står det at innsendte vinnerlodd pr. 10.01.2011 er også med i etterhåndstrekning av et reisegavekort.
Et annet sted står det Etterhåndstrekning foretas blant innsendte vinnerlodd pr. 10.11.2010. Trekningen foretas () 15.11.2010.

Hva med de vinnerloddene som blir sendt inn i slutten av november og i desember?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Inger Johanne Tir 29 Jun 2010 - 20:47

Spør MS-forbundet om det. Du finner alle mailadressene på www.ms.no, og om du sender spørremail til feil person der, så videresender de til den som har saken det gjelder. jeg synes jeg får god respons når jeg tar opp ting.
Men at de gjør som jeg synes... DET er jo ikke alltid, men jeg får en forklaring.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Lierdama Ons 30 Jun 2010 - 21:12

Takk for god idè, det skal jeg jammen gjøre.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Loddsalg

Poste  Olav Østvold Tir 6 Jul 2010 - 17:20

Jeg er av dem som tåler loddsalg. Før måtte foreningen tigge premier og ståke og mase på folk. Nå kommer loddene fra forbundet og foreningen får sin del.
Jeg tar med loddene mine til butikken og en halv time omtrent tar det og selge alle. Så vips, da er dugnaden gjort.
Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Icon_cool Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Icon_rolleyes Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Icon_smile
Olav Østvold
Olav Østvold


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Lierdama Tir 6 Jul 2010 - 20:57

Husker fra i fjor at det ikke var vanskelig å få solgt loddene.
Og nå med sommer og farting kan man passe på å dra dem fram for familie og venner (som man kanskje ikke ser så ofte ellers).
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  benedicte Ons 7 Jul 2010 - 2:09

solgte alle på facebook på 10 minutter... Smile

benedicte


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Julestjerne Ons 14 Jul 2010 - 1:10

Siden jeg også har meldt meg inn i MS forbundet, og ikke lenger er noen "haiker" - så har jeg også mottatt lodder. Etter å ha lest en del om hvor vanskelig dette var i forhold til å selge dem var ikke motet på topp.

Det gikk greit - det tok ca 10 min. Så jeg er enig med de andre her. Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Icon_biggrin
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Inger Johanne Ons 14 Jul 2010 - 10:40

Jeg tror ikke problemet pleier å være at de er vanskelige å selge. Men noen er så syke at det å selge lodd er slitsomt, noen vil ikke flagge MS-en og noen er motstander av lotteri av alle slag.

Men da er det jo returkonvolutt, så de eneste det virkelig vil kunne være et problem for, er den som er spillavhengig og ikke klarer å la være å skrape opp alle sev.

Ellers vil jeg, litt på siden, men mens vi snakker om lotteri og spill minne om at om man spiller på Norsk Tipping, kan man gi grasrotandelen til den lokale avdelingen av MS-forbundet.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Sofie Ons 14 Jul 2010 - 16:36

Jeg er for lotteri og for dugnad, men min MS er fortsatt hemmelig så jeg sendte de i retur. Men når jeg får jobb skal jeg gjøre som jeg gjorde da jeg drev med 4 forskjellige idretter (blir myyyyyyye loddsalg av sånt), kjøpe alle sjøl. Men jeg synes fortsatt loddsalg er en dårlig idé når det blir sendt ut til absolutt alle, men jeg om det, vi er så forskjellige.

Min lokale MS-forening har ikke grasrotandel; så er det noen der ute som vil ha mine lottopenger?

Sofie


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  LiseTone Ons 14 Jul 2010 - 17:20

Jeg slenger meg på Nord-Gubrandsdal MS-forening
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Lierdama Ons 14 Jul 2010 - 18:16

Sendt mail til MS-forbundet ang rotet med trekningsdatoen for hovedgevinsten (se tidligere i denne tråden).
Måtte scanne et lodd og oversende for at de skulle skjønne hva jeg mente.
Her er svaret som jeg fikk tilbake:

Hei
og takk for tilbakemeldingen. Skal sjekke hva som er skjedd
her. Skal sørge for informasjon om dette i neste medlemsblad. Riktig
dato for at
innsendte vinnerlodd skal være med på hovedtrekningen er 10.11.2010
altså 5
dager før lotteritilsynet foretar sin trekning. Trekningen skal foregå i
inneværende år.
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Julestjerne Fre 16 Jul 2010 - 1:34

Ja, sånn går det når en "slurveleser." Du har så rett Inger Johanne, det var jo helt andre problemer en salgsproblemer det var snakk om. Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Icon_redface Julestjerne da Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Kopfschuettel skjerp deg .


Sommerklem til alle.
Julestjerne
Julestjerne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Loddsalg

Poste  oddvar Søn 6 Feb 2011 - 6:28

Jeg er i utlandet, og har kun mottatt regning fra MS/-forbundet. Makan til frekkhet!!!!

oddvar


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Inger Johanne Man 7 Feb 2011 - 0:38

Det er nok ikke frekkhet, men slurv. Klar de ikke gjør det med vilje.

Den som ikke vil selge lodd, får forresten ikke lodd neste år.

Det er forresten noen av oss som ikke liker å støtte spill som gir Forbundet penger julegave i stedet, også.
Inger Johanne
Inger Johanne


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Lierdama Ons 13 Jul 2011 - 20:48

Skrapet fram tre like tegn (og ser tur til 30.000,- komme ett skritt nærmere...)
"Hardanger kakesett" greier jeg å se for meg, men hva i all verden er "Overlevelseskit"?
Lierdama
Lierdama


Til Toppen Go down

Loddsalg for MS-forbundet - Page 3 Empty Re: Loddsalg for MS-forbundet

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 3 av 3 Previous  1, 2, 3

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet