MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Så mye mer enn bare MS

2 posters

Go down

Så mye mer enn bare MS Empty Så mye mer enn bare MS

Poste  Snafsen Tor 11 Jun 2015 - 3:19

Hei
Mann på 42 her, ny på forum og ny diagnose.
Akkuratt for øyeblikket sliter jeg mer med andre ting en MS så om dere som har opplevd dette før tar dere tid til og lese og har noen svar ville jeg blitt glad.
Tror jeg må begynne ca 2,5 år tilbake i tid. Hadde den gang hatt en bettennelse i nakken ett par år før som ble knekt med steroide kur, så tenkte ikke mer på dette.
Jobber offshore som kranfører, og sliter med smerter i armene når jeg kjører kran (statisk) og er ganske sikker på at jeg har en sene bettennelse. Fullfører turen men kontakter lege når jeg kommer hjem.
Sykemeldt i 6 mnd og får diagnose Psorisais leddgikt. Karrieren som kranfører er over, men blir omplassert i bedriften og ut i jobb igjen. Går nesten greit, men har noen dager da jeg ikke fungerer opptimalt.
Nå begynner de dårlige tidene og bedriften ser etter muligheter til og spare. Jeg er desverre av de tingene som ikke fungerer opptimalt og som de kunne tenke seg og bli kvitt så blir innkalt til møte.
Møte blir ikke noe av da jeg uken før blir lagt inn på sykehus med nedsatt førlighet i armer og ben.
Blir igjen sykemeldt, og møte ble ikke holdt da det ikke var vits så lenge jeg var sykemeldt.
Men vet jo at populariteten er borte..
Etter 14 dager innlagt og to steroide kurer var jeg på bena igjen, men skulle være sykemeldt til spesialistene hadde snakket sammen. De la ikke skjul på at de tenkte MS, men de ventet på noen prøver samt de ville diskuterer med revmatologisk? Pga av leddgikt.
Fikk diagnose MS ett par dager før Påske, og beskjed om at jeg skulle begynne på Extavia. Spurte da hvordan dette ville fungere i forhold til leddgikt, men fikk svar at leddgikt var underordnet nå...
Har nå godt på Extavia i en mnd og går rundt med små influensa konstant. Trøtt, fryser og muskel/leddsmerter.
Det siste skal vist gå over, men det gjør ikke de andre diagnosene... Så kommer det store dilemmaet:
Jobben vil kvitte seg med meg.
Har pr i dag en veldig god jobb med gode forsikrings og pensjonsordninger. Har en lege som mener jeg ikke bør reise ut før alt stabiliserer seg. Vil ting stabiliseres? Om MS stabiliseres vil jeg likevel ha leddgikta, og den er nok for at jobben vil bli kvitt meg.
Og si i fra seg jobben og finne noe annet på land så vil jeg miste mer enn halve inntekten. Jeg kan kun boring og offshore livet.
Det byr meg så vanvittig i mot og gå mot en uføre trygd før jeg absolutt må. Men alt av forsikringer og pensjonsavtaler jeg har på jobben er bundet opp i 3 ting. Tap av helseattest, medisinsk ivaliditet og ervervs invaliditet.
Jeg har forpliktelser for kone og 2 barn. Hva gjør jeg? Har lyst til og finne meg en jobb hjemme og tror jeg kunne fungert bortimot bra (Når influensa og trøtthet gir seg)
Problemet er at jeg da sier fra meg alle rettigheter jeg har i dag....
Noen av der som har hatt lignende dilemmaer og slite med?

Snafsen


Til Toppen Go down

Så mye mer enn bare MS Empty Re: Så mye mer enn bare MS

Poste  Trippel Ons 8 Jul 2015 - 4:14

Var jeg deg ville jeg søkt om trygd nå. Du kan alltids prøve deg i arbeidslivet igjen uten å miste de rettmessige godene du har per i dag. Hvis du etter å ha prøvd deg i jobb ønsker å fortsette i fast jobb, vil trygden som er utregnet bli fryst i en stund. Husker ikke nå, men dette kan du finne ut av ved å bla på NAV sine sider. Lykke til.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet