MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hva kan vi gjøre?

2 posters

Go down

Hva kan vi gjøre? Empty Hva kan vi gjøre?

Poste  pling Fre 25 Okt 2013 - 12:31

Hei

Jeg har ikke MS, men en kollega av meg har. Jeg er bekymret for henne, men vet ikke hva jeg skal gjøre. På jobb er det vanskelig å ha personlig samtaler. Har dere noen forslag?

Hva kan vi som ikke har MS gjøre for at dere som har MS skal føle dere bedre? Har dere egentlig lyst til å snakke om sykdommen, men er redd for at dere syter? Eller redd for å fortelle hvordan ting "egentlig" er? Eller vil dere egentlig ikke snakke om det, for at det ikke skal få for stort fokus? Jeg vet jo at alle peroner, situasjoner og relasjoner er forskjellige, men jeg vil gjerne prøve å forstå mer likevel.

pling


Til Toppen Go down

Hva kan vi gjøre? Empty Re: Hva kan vi gjøre?

Poste  Trippel Tor 9 Jan 2014 - 2:44

Først vil jeg beklage sent svar. Det er beundringsverdig av deg at du ønsker å være der for din venninne. Det er ikke noe klart svar på det du spør om. Vi er like forskjellige som folk flest. Noen vil helst holde ting for seg selv, mens andre gjerne vil snakke med noen. Du må neste bare "føle deg frem". Det du kan gjøre og som bare vil være bra er å sette deg godt inn i hva MS er. Hvordan den kan påvirke kroppen, hodet og hvilke typer MS som finnes. Du vil finne mye info på disse sidene, men ellers kan jeg anbefale MS forbundet. De vil sikkert, med glede, sende deg diverse brosjyrer dersom du ber om det. Du behøver ikke oppgi navn på den som er rammet, men få tingene sendt direkte til din adresse. Dersom du har konkrete spørsmål, kan det være vi kan hjelpe deg. Ellers kan du jo anbefale siden vår, dersom dere kommer i snakk og du opplever at hun trenger mer informasjon. Men igjen er det nevrologen og MS-forbundet som sitter på det meste og beste av informasjon. Lykke til.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet