MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

4 posters

Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LeD Ons 14 Nov 2012 - 11:11

Jeg vet ikke hvor dette passer i forumet, men prøver her:

Med føtter & fingre som svinner hen, så er blodsirkulasjonen noe som kan føles som endel av problemet, og kalde føtter & fingre er en konstant her.

Er det noen som har erfaringer med
Revitive Sirkulasjonstrener fra Enklere Liv?
(og/eller Sirkulasjonshansker & Pads for andre steder på kroppen)

Som reklamen sier:
Revitive Sirkulasjonstrener er et medisinsk godkjent apparat som er utviklet for å gi deg bedre blodsirkulasjon mens du sitter og gjør andre ting.

- og jeg sitter jo ofte og gjør and... vel, gjør fint lite, egentlig.
At Drillo er kjøpt & betalt for å skryte, sier meg null om produktet.

De tar nok hardt i når de påstår følgende i reklameteksten:
Revitive Sirkulasjonstrener hjelper mot:
Smerter og hevelse
Dårlig blodsirkulasjon
Kalde føtter
Urolige ben
Åreknuter
Diabetes
Inaktivitet
Kramper


(hjelper MOT burde vel rettes til "kan hjelpe/hjelper de som er plaget av")

Men, har noen erfaring eller tanker rundt dette?
Produktomtaler av brukere av produktet/ene, på Enklere Liv, er selvfølgelig stort sett bare skryt.
Men har f.eks noen "virkelige mennesker" her prøvd disse?

Jeg trenger ikke å få vite at fysisk aktivitet er best osv., jeg vil bare vite om noen har erfaringer med akkurat disse produktene.

Ha en dag med full kontroll! Cool
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LiseTone Ons 14 Nov 2012 - 13:53

Har kjøpt den sirkulasjonstreneren jeg, sikkert bra den, men jeg blir så sliten i beina av den, at jeg ikke klarer å bevege meg så mye resten av dagen, så den bare står her.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LeD Ons 14 Nov 2012 - 14:23

Takk, LiseTone. Smile

Jeg spør fordi jeg går i gang og tester dette, men det er alltid godt å se andres erfaringer.
Jeg lurer litt på å lage en dagbok med min egen vurdering underveis.

Da skjønner jeg at den bare står der ubrukt.

Hvilken styrke stiller du den inn på da, fra 1-99? Det avgjør vel hvor sliten du blir etterpå.
Sliten tolker jeg som at den ihvertfall gjør noe med kroppen. Rare greier det der, og ikke godt å vite hva som er riktig bruk, og innstillinger, for den enkelte. Eller om det er best å holde seg unna. Ikke umulig det. Men jeg har nok med tid for å teste... altfor mye tid.
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LiseTone Ons 14 Nov 2012 - 14:48

Visst du er medlem av "MS-venner" på facebook så kan du søke på ordet sirkulasjonstrener der eller her inne for jeg vet at jeg har skrevet om det før.
I dag feks hadde jeg nok med å klare å stå mens jeg hang opp klær, så hadde jeg brukt sirkulasjonstreneren før det, så hadde jeg måtte sitte mens jeg hang opp klær, det er mere trælete fra sittende stilling.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LeD Ons 14 Nov 2012 - 18:16

Takk igjen, LiseTone Smile

Var ikke medlem der ennå, men nå er jeg det.
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  Trippel Ons 21 Nov 2012 - 1:17

Jeg kjøpte også min sirkulasjonstrener fra "Enklere Liv", men den gang solgte de en som de kalte "Circulation Booster". Vet ikke om det helt den samme, men tror kanskje den bare har fått nytt navn og utseende. Jeg begynte pent på 25 og har nå økt til 40. Jeg har et bein som ikke kjenner at jeg bruker treneren, men jeg ser musklene beveger seg. Dessuten kjenner jeg det godt i det andre beinet. Jeg bruker å smøre inn beina før jeg bruker maskinen. På så sett har jeg litt krem under fotsålene og får god kontakt med platene. De ekstra "padsene" har jeg kun brukt for å trene mageflesket en gang og det kjente jeg godt. Burde nok brukt den litt mer der ja. Embarassed
Ønsker deg lykke til med treneren og håper du får god nytte av den.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LeD Tor 22 Nov 2012 - 13:31

Takk! Det er nok den samme, i nyere modell.
Denne heter Revitive IX - The Original Circulation Booster.

Den brukes ihvertfall daglig her.
Jeg startet forsiktig, og er nå "oppe" på styrke 25.
Og da rykker & kribler det mye i leggene. Og jeg blir litt sliten etterpå. Synes det å gå føles smidigere, ikke like kald på beina lenger, selv om balansen er minst like ille. Logisk nok, dersom beina føler bakken på et bedre vis, så vil balansen også føles annerledes. Og det hjelper jo ikke denne bein-ufo'en med.

De ekstra pads'ene brukte jeg i går for første gang, på mage, uten at jeg kjente særlig annet enn at "noe" skjedde i armer & brystkasse. Og mere sliten. Ingen kribling der.
Jeg kjøpte den Reviving Foot & Leg Gel til beina. Den er sterk, svir i øynene under påføring, og koster nok mere enn annen krem. Så det vil jeg bruke når denne er tom.

Jeg vil bruke den hver dag, og øke styrken gradvis. Jeg har stor tro på at dette gjør godt for skrotten. Smile

De Circulation Booster hanskene jeg kjøpte, er jeg litt mere i tvil om. De svir endel på fingrene. Ganske ubehagelig, selv på samme, relativt svake, styrke som for føttene. Men gir de ikke opp, vil prøve de innimellom, og se hva som skjer.
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  Trippel Tor 22 Nov 2012 - 13:57

Kom til å tenke på en ting - Hva med å prøve de ekstra padsene på bisepsen når du så allikevel sitter i ro? Kunne det være noe for å få litt varme i fingrene? cyclops
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LeD Tor 22 Nov 2012 - 14:19

Ja, de vil prøves ut på slike steder, unntatt for nært hjertet.
Jeg vet så lite om hva som egentlig er å oppnå, og eksakt hvor, men alt har en start.
Og jeg fører en liten dagbok om varianter, erfaringer & følelser underveis.
For eget bruk, og kunne se tilbake på. Tidlig ennå, DAG 10 var i dag. Smile
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  Trippel Tor 22 Nov 2012 - 17:00

Lykke til alle som prøver dette. Følg rådene i bruksanvisningen - start på et lavt tall og øk senere, men gå aldri over styrken som gjør dette ubehagelig. Husk at vi med MS kan ha nedsatt følelse for strømmen. Sett styrken godt under hva som er ubehagelig. Dersom du synes det blir for dyrt med 2000.- for denne maskinen kan jeg tipse dere om at det ligger en meget pent brukt en på FINN. Den er lik min og jeg kan varmt anbefale den. sirkulasjonstrener
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  svarthyll Ons 2 Jan 2013 - 21:57

Hadde ikke kjøpt den på Finn! Kjøp ny på enklere liv, da kan du prøve den i tre mnd og få tilbake pengene om du er misfornøyd, slik som jeg var etter en mnd. Jeg syns det bare ble rot og såg for meg bare ett stort irritasjons moment. Mulig jeg hadde fått ett bra resultat om jeg hadde gitt det mere tid, så kjøp med 100 dagers bytte rett. Drillo skal du ikke høre på!!! Alt må prøves ut selv. Drillo får nok 100 000,-!! Men den kan fungere for deg, men PRØV!! Jeg ble tilbudt 5000,- fra Naturligvis for å reklamere for noen tabletter... det er for enkelt og jeg takket nei til 5000,-.
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LiseTone Tor 3 Jan 2013 - 13:07

Og jeg har gitt bort min til svogeren min i 60års gave, han ha prøvd den her hjemme hos meg, og vurderte og kjøpe en, men nå får han min i presang istedet. Very Happy
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  Trippel Fre 4 Jan 2013 - 0:54

Vi får håpe han får mer glede av den enn du fikk. Ja, vi skal være litt forsiktige med apparater som durer og sender pulser inn i muskelaturen. Vi har jo grønn overledning fra før av så det er aldri lett å si hvordan vi vil reagere. Selv har jeg relativt gode erfaringer med sirkulasjonstreneren, men har nå lært at jeg har nedsatt følelse under begge fotsålene og at jeg derfor kan sette den for høyt. Merker det først etterpå. Embarassed
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  LeD Tor 17 Jan 2013 - 22:27

Dag 66 med Revitive UFO-turer siden start.
Planen var å trappe opp fra én halvtime daglig, til flere økter.
Det har ikke skjedd i den noe ustrukturerte flyttetiden vi nå er midt oppe i.
Men det blir gjort framover. Jeg er ihvertfall godt fornøyd med effekten,
men fatigue gjør det meste verre uansett. Pluss is & snø. Så jeg sitter for det meste inne.
As usual.
Har ingen planer om å gi meg med dette. Sittende turer på UFO er et greit tidsfordriv i en tom nok tilværelse. Er fremdeles overbevist om at dette har mye for seg.

Cool
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener? Empty Re: Erfaringer med Revitive Sirkulasjonstrener?

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet