MS forumet (Forsiden)
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Hvor er alle....

+6
Trippel
Vesle-Kari
LiseTone
Melles
sakari
Julestjerne
10 posters

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Marianne Man 22 Okt 2012 - 13:09

Ha ha LeD Very Happy må bare trykke "liker" på den. Shocked

Er veldig enig. Nå er jo jeg ikke så mye her eller der, men må si jeg har tenkt det samme. FB blir jo litt som når du treffes i farten og "har du det bra" og alle svarer jo ja og så vi snakkes.
Samfunnet er desverre blitt mye som det. Crying or Very sad
Men en fordel med FB er når folk ikke svare på mail kan jeg sende en melding der om å lese mailen, og det gjør de Exclamation
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  LeD Man 22 Okt 2012 - 14:30

Hehe & hei Marianne! Very Happy

Men nå er det jo flere grunner til at dét ikke vil, og kan, skje.
1. Jeg ER på FB mot alle odds.
2. Ingen mann i kjole får kaste sand på meg, selv etter min død. Cool
3. Ønsker ingen begravelse. Det man ikke har bruk for lenger, kaster man. Kirker & dets innhold gir meg frysninger langt i sjela. Evil or Very Mad Vik fra meg, svartemann!

Ja, det er mest "alltid tilgjengelig" men umulig å få tak i for en prat nå for tiden. Sånn liker vel folk å ha det da. De om det. Jeg vil ha ekte folk og deres udelte oppmerksomhet, samtaler med mening (og tull!) og tid for dybde, går ikke det, så får det bare være.
At så mange ga opp og forsvant fra f.eks MSN, kom som en stor overraskelse.
Og de som maste mest på at jeg bare måtte på FB, de... ser jeg ikke mye til der heller.
Har vel ikke tid. Selv om alle har den samme tid hver eneste dag.

Men resultatet er at jeg sliter kraftig med ensomhet nå. Det hadde jeg ikke trodd.
Men sånn er det. Kanskje blir det bedre, kanskje ikke. Den som har lever får se.
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  LiseTone Man 22 Okt 2012 - 14:43


Jeg har gitt kroppen min til medisinsk forskning eg etter min død, så d blir nok ingen "vanlig" begravelse på meg heller.
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Solsikke Man 22 Okt 2012 - 15:07

Å.

Her må jeg kaste meg inn i cafeén med en oppfordring til alle som fortsatt ikke har skaffet seg et donorkort. Vær så snill, ta stilling til organdonasjon. Jeg bærer stolt kortet mitt i lommeboken og skulle ønske alle andre ville gjøre det samme.

Akkurat nå sitter det en 15 år gammel jente her ute som ikke vet hvor lenge hun får leve fordi hun trenger et nytt hjerte. Og det er mange som henne der ute.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  sakari Man 22 Okt 2012 - 15:09

Solsikke skrev:Å.

Her må jeg kaste meg inn i cafeén med en oppfordring til alle som fortsatt ikke har skaffet seg et donorkort. Vær så snill, ta stilling til organdonasjon. Jeg bærer stolt kortet mitt i lommeboken og skulle ønske alle andre ville gjøre det samme.

Akkurat nå sitter det en 15 år gammel jente her ute som ikke vet hvor lenge hun får leve fordi hun trenger et nytt hjerte. Og det er mange som henne der ute.

Vi som har MS... kan vi donere?
sakari
sakari


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Solsikke Man 22 Okt 2012 - 15:14

Hei sakari Wink

Jeg ringte dem og spurte om nettopp det. Hvem vil ha den gamle syke skrotten min, osv. Hun jeg snakket med mente det gikk an. Dersom noen har hørt noe annet, så hører jeg gjerne om det.

På hjemmesiden deres står det følgende:

"Kan man bli donor om man har en sykdom og/eller bruker medisiner? Det er kun om man har eller har hatt kreft eller HIv/aids som utelukker organdonasjon. Medisinbruk og andre sykdommer skal man ikke behøve tenke på."


Sist endret av Solsikke den Man 22 Okt 2012 - 15:25, endret 1 gang
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  sakari Man 22 Okt 2012 - 15:22

Ser ut at findland ikke tillater blod givning ...

http://www.veripalvelu.fi/www/1059
sakari
sakari


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Solsikke Man 22 Okt 2012 - 15:34

Jeg var blodgiver, men sluttet før jeg fikk diagnosen. Får ikke lov til å gi blod lenger nå.
Solsikke
Solsikke


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Trippel Man 22 Okt 2012 - 16:42

Jeg fikk beskjed om at det var medisinene, ikke sykdommen, som utelukket meg som blodgiver. Kan vel kanskje påvirke donor-mulighetene også. Men alt som skal brukes blir "renset" så godt det går. Tømt for plasma osv. Men det som sitter i celleveggene kan de ikke gjøre noe med. Kanskje er mottakerens immnforsvar sterkt nok til å ta knekken på våre syke celler? Har jo lest om to personer som har brukt sine egne, rensede, celler til vellykket stamcelle transplantasjon.
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Marianne Ons 24 Okt 2012 - 14:48

Ensomhet er kanskje et resultat av nettsamfunn Question
Diskuterte bruk av FB og sosiale medier og opptatthet av at telefonen alltid blir først prioritert m.m, med ei venninne.
Hun fortalte et eksempel fra fest, der alle har telefonen forran seg og fingrer med den. Dagen etter så hun at ei på festen hadde lagt ut at "hun var på fest og det var så morsomt" (mens hun var tilstede på festen) hvorav mange av de som også var til stede svarte og bekreftet eller likte. Evil or Very Mad
Det tekniske mediet gjør noe med oss i sosiale sammenhenger, vi blir ensomme i gruppa og tror alle har det så sosialt for de skriver jo om det bounce
Syns det er skremmende utvikling. Er for sosialt kafetreff i stedetfor Very Happy
Marianne
Marianne


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  LeD Ons 24 Okt 2012 - 21:30

Mye enig i det du skriver, Marianne. Smile

Tror nok god, gammeldags ensomhet kan være en av bivirkningene av dagens overfladiske hastverksliv.

Folk er SÅ tilgjengelige, at de ikke engang ER der de er. Og faktisk knapt er tilgjengelige i det hele tatt.
Samme på konserter, forestillinger og annet, folk knipser bilder, filmer, twittrer & FB'er og alt annet enn å virkelig SE på det de er der for å se.
Det viktigste er visst å fortelle alt & alle om det på direkten, og egentlig ikke få med seg hele opplevelsen. De om det. Sosialt? Nah... de har glemt hvordan. Eller aldri lært.

Jeg var selv meget "sosial" nå nett i mange år, på flere steder. De stedene er nå borte uansett, folk forsvant, og FB er IKKE det samme, men der "er" alle. Mange uten å være der for annet enn "vi prates!", som sagt... men prates vi? Nah, det er omtrent null.

Ja til kaker! Very Happy
LeD
LeD


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Trippel Man 29 Okt 2012 - 22:07

Jeg kan godt stå for kakene dersom jeg får besøk! Very Happy
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  sakari Ons 21 Nov 2012 - 0:40

hmmmm....

Hvor er alle.... - Page 2 20121120_100350
sakari
sakari


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Trippel Ons 21 Nov 2012 - 1:07

Hvor i all verden har du vært Sakari? Et sted hvor de selger "klister", eller et sted hvor noen "klistrer" tyggegummien under behandlingsbenken og stolene? drunken
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  sakari Ons 28 Aug 2013 - 12:37

Gratulerer med dagen Trippel flower 
sakari
sakari


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Trippel Tor 29 Aug 2013 - 5:57

Mange takk! Det ble en god dag til tross for at jeg sovnet midt under svigermors telefonsamtale. Embarassed 
Hun ringte tilbake og fikk da min mann på tråden. Hun lurte på om det hadde skjedd noe med meg ettersom det hadde blitt helt stille i den andre enden? Min mann gikk da inn til meg for å se, men der satt jeg med telefonrøret mot øret og sov. Very Happy Kan ikke annet enn å le. Hun hadde ringt for å gratulere meg med dagen, men jeg visste at det bare var innledningen. Og riktig nok, snart var vi over på alt som var galt med skrotten (hennes, ikke min) Jeg satt meg da godt til rette og ladet opp med et passende antall "ja", "uff" og "nei". Etter hvert må det ha blitt såpass monotont at jeg rett og slett sovnet! Jeg har bedt pent om unnskyldning etterpå og har fått tilgivelse.sunny
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  LiseTone Tor 29 Aug 2013 - 12:49

Gratulere med vell overstått cheers 
Måtte le jeg nå da Very Happy cat
LiseTone
LiseTone


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Trippel Tor 29 Aug 2013 - 21:15

Ja, vi lo godt vi også. Verre er det at jeg sovner på venterommet til legen. Sist jeg var der måtte hun komme ut og vekke meg. Det satt masse mennesker rundt meg, men jeg sov. Embarassed
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  svarthyll Lør 14 Mai 2016 - 18:35

Her er jeg
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Hei

Poste  svarthyll Lør 14 Mai 2016 - 19:07

Her er jeg
svarthyll
svarthyll


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Trippel Lør 28 Mai 2016 - 2:41

Og her er jeg, men det blir mest PM på FB nå for tiden. Shocked
Trippel
Trippel


Til Toppen Go down

Hvor er alle.... - Page 2 Empty Re: Hvor er alle....

Poste  Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Side 2 av 2 Previous  1, 2

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet